Most jut eszembe a Mclaren-ről, hogy 2000 vagy 2001 környékén voltam a Rábaringen ahol köröztek a kétüléses Mclaren-el. Akkor Panis volt itt és vitte a magyar "sztárokat" a pályán. Nem volt kerítés vagy ilyesmi és unokatestvéremmel komolyan mondom nagyjából 2-3 méterre voltunk a Mclarentől amikor kb 280km-ról brutális féktávokat vett. Az volt eddigi legvadabb F1-es élményem. Félelmetes volt ahogy szó szerint a tüdőmben éreztem azokat a brutális visszaváltásokat, és azt az iszonyatos motorerőt. Nagyon jó élmény volt. De másrészről hihetetlenül veszélyes is volt, ha egy kicsit is keresztbeállt volna féktávon, akkor simán elsodor minket. Még mindig beleborzongok...
(próbálok keresni majd fényképet)
Amúgy nekem mindig is nagyon szimpatikus volt a Hakkinen - Coulthard páros. Nagyon jó csapatot alkottak!
Pánik-gombra nincs szükség!
A Rábaringen vendégeskedett a West Adrenalin ProgramjaIgazán különleges élménnyel lett gazdagabb az a tucatnyi kiválasztott, aki belülrõl is részese lehetett a McLaren-Mercedes istállót támogató West által megrendezett Adrenalin Programnak. A Gyõr melletti Rábaringen hat magyar közéleti személyiség ízlelhette meg a sebesség élményét, amikor beült Olivier Panis tesztpilóta mögé a kétüléses McLaren-Mercedesbe, további hatan pedig a világ leggyorsabb szériaautójának, a McLaren F1 GTR-nek a teljesítményét élvezhették, Chris Goodwin irányításával.
Üléspróba a várbanAligha találhattak volna szebb és illendõbb helyszínt az Adrenalin Program ülésbeállítására, mint a budai vár környéke. A Magyar Nagydíjat megelõzõ kedden ide vonult ki egy hatalmas kamionnal a West McLaren szakembergárdája, a világon egyetlen példányban létezõ kétüléses versenyautó, a McLaren F1 GTR túraautó, valamint a sajtó és a meghívott vendégek: ökölvívó világbajnokunk, Kovács "Kokó" István, Csisztu Zsuzsa, Bochkor Gábor, Frei Tamás, Pálffy István. Az m1 tévé sportriportere, Mezei Dániel egyéb elfoglaltságai miatt nem tudott megjelenni az eseményen. Ott volt viszont a Brit- és nemzetközi GT-bajnokságban versenyzõ Chris Goodwin, aki elmagyarázta, mit is tud a világ leggyorsabb, szériában gyártott sportkocsija: "Ez az autó alapvetõen ugyanaz, amely 1995-ben megnyerte a Le Mans-i 24 órás viadalt. Tizenkét hengeres McLaren-BMW motor hajtja, teljesítménye körülbelül 600 lóerõ. Ez ugyan némileg elmarad az F1-es autókétól, de higgyék el, épp elég ahhoz, hogy az ülésbe préselje az utasokat." Fõ látványosságnak azonban mégiscsak a kétüléses Mp4-98T számított. Olivier Panis, a csapat francia tesztpilótája elmondta: "A legnagyobb különbség a kétüléses és egy "normál" versenyautó között az, hogy ebben két ember ül, azaz nagyobb a tömege és más a súlyelosztása. A gyártás során felhasznált anyagok azonban teljesen megegyeznek, és minden tekintetben megfelel az FIA szigorú töréstesztjeinek. Motorja az 1998-ban vb-címet nyert tízhengeres Mercedes, mely 750 lóerõre képes." A leendõ utasok sorra próbálták fel ezüstszínû overalljaikat, majd beültek az F1-es szûk ülésébe, ahol a technikusok egy porózus töltetbõl, folyékony ragasztó segítségével percek alatt testformára öntötték az ülést, melyben másnap életük nagy kalandjára vártak a hírességek.
Irány a RábaringSátrak, hosztesszek, nyüzsgõ West-egyenruhás szerelõk fogadták a meghívott újságírókat az écsi Rábaringen, majd helikopterek zaja törte meg a várakozást. Megérkeztek a szerencsés kiválasztottak. A tervek szerint a kétüléses menetei között a csapat vendégei az F1 GTR-rel körözhetnek a pályán, majd egy CLK 55-ös, illetve a méretéhez képest bikaerõs, duplamotoros A38-as AMG-Mercedes szállítja a pályán az érdemeseket. Tíz óra elmúlt, amikor eljött a nagy pillanat: bekötötték Frei Tamás hatpontos biztonsági övét, Panis beült a vezetõülésbe, és kigördültek a bólyák segítségével mesterségesen kanyargóssá tett Rábaringre. Két kör után a riporter rákvörösen és izzadtan, immár bukósisak nélkül ült az autóban: "Elképesztõ, hihetetlen! Sokat hallottam korábban arról, mennyire lehengerlõen gyorsul, milyen hatékonyan fékez, de ez egyszerûen fantasztikus volt!" Csisztu Zsuzsa, a tv2 sportriportere következett, aki a zenész Vanessa Mae óta az elsõ hölgy utasa lehetett a kétülésesnek. A procedúra ugyanaz, utast bekötik, vezetõ beszáll, elindulnak, és néhány kör után visszatérnek a depóba. Csisztu mindenben alátámasztja elõdje szavait, miközben valami rejtélyes okból képtelen abbahagyni a mosolygást. Pálffy István szintén lefõve érkezik vissza, ám õt már nem igazán elégítette ki a sebesség: "Persze, csodálatos érzés, és azt hittem, nem fogok találni szavakat, de engem igazából nem a gyorsulás-lassulás nyûgözött le. Sokkal inkább az, ahogyan a pilóta bánik ezzel a 750 lóerõvel. Mondtam is Olivier-nek a kiszállás után: úgy éreztem magam mögötted, mint egy számítógépes játékban, annyira bele tudtam helyezkedni a pilóta szerepébe." Bochkor Gábor köreit Kokóé követte, aki még elõzõ nap figyelmeztette Panist: ha meg találja nyomni a vészhelyzet esetére elhelyezett "pánik-gombot", azt csakis azért teszi, hogy menjenek még gyorsabban! A francia tesztpilóta gondoskodott is arról, hogy valamennyi utasa elégedetten szálljon ki a kétüléses West McLarenbõl. "Még soha, senki nem nyomta meg mögöttem a pánik-gombot, és örömmel láttam, hogy mindenki hatalmas mosollyal az arcán szállt ki mögülem" - mondta a szimpatikus francia, akit jövõre ismét versenyképes csapatnál láthatunk viszont az F1-ben, a Benettonnál, vagy a BAR-nál.