Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.

Szerző Téma: "Hamilton jó srác, de hiszem, hogy meg tudom verni"  (Megtekintve 1211 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2008. Szeptember 16, 19:52
Válasz #1

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6964
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum
Matematikailag még hat, reálisan nézve két versenyzõ esélyes a 2008-as Forma-1-es világbajnoki címre: Lewis Hamilton és Felipe Massa. Persze a tavalyi szezon után semmit sem lehet biztosra venni, de tény, hogy mind Hamiltonnak, mind Massának sokat kell az utolsó négy versenyen hibáznia ahhoz, hogy egy harmadik pilóta legyen a bajnok.

Hamilton és Massa életútja nem is különbözhetne jobban egymástól: a brit kezét 13 éves kora óta fogja a Forma-1 egyik legpatinásabb csapata, már nagyon korán mindent megkapott amire szakmai fejlõdéséhez szükség volt, a Forma-1-be kerülés elõtt pedig sok ezer órát gyakorolt a McLaren ultramodern szimulátorában és csodagyerekként robbant be a köztudatba. A brazil a Forma-1-be kerülése elõtt megélhetési gondokkal is küzdött, szakmailag pedig még ma is meg kell küzdenie az elismertségért. De ha a világbajnoki tabellára pillantunk mindössze egy pont választja el õket.

Massa tisztában van azzal, hogy sokan ma is kétségbe vonják a képességeit, s úgy gondolja tudja az okot is: "Ez azért van mert nehezen kezdõdött a Forma-1-es pályafutásom. Noha az elsõ évem jó volt a Saubernél, de akkoriban nagyon vadul vezettem és sokat hibáztam. Túl agresszív voltam és nehezen találtam meg a saját, nyugodtabb vezetési stílusomat. Egy évig tesztpilóta lettem és ezzel odalett a hírem. Utána minden a legelejérõl kellett kezdenem, mégpedig nem nulláról, hanem mínusz ötvenrõl. Ez akkor nagyon keserû élmény volt, de ma már hálás vagyok ezért a kõkemény tapasztalatért. Az ember megtanulja feldolgozni az ilyen helyzeteket és megoldani a problémákat. Akkoriban tanultam meg, hogy mire van szükségem ahhoz, hogy gyors és konstans legyek és lehetõleg ne hibázzak." - mondta a Welt Online-nak adott interjújában.

Ezután jött a fordulópont az életében: a Ferrarihoz került a hétszeres világbajnok, Michael Schumacher mellé: "Lehetõségem volt vele dolgozni, amikor õ volt a bajnok, én pedig fiatal pilóta voltam. Ez egy ajándék volt és Michael hagyta, hogy részese legyek. Ez volt a karrierem legfontosabb és legértékesebb idõszaka. Akkoriban még nem mondta el nekem az összes titkát, hiszen végeredményben ellenem is nyerni akart, de lehetõséget adott arra, hogy mindent megfigyeljek, amit csinál és abból tanuljak. Nem tanuló voltam, hanem megfigyelõ. Megpróbáltam magamba szívni a rendszerét."

A kapcsolat ma is él: "Olyan számomra, mint egy báty, aki törõdik velem. Nincs rendszer: néha õ hív fel, néha én õt. Olyankor megbeszéljük, hogy mit gondol egyik vagy másik problémáról és hogy milyen megoldást lehetne rá találni. Azután megkérdezi a véleményemet, majd elmondja az övét. Néha egyezik a véleményünk, máskor nem. Nem mondja meg, hogy mit csináljak, csak véleményt cserélünk. Nem szükséges, hogy eljöjjön egy versenyre és megmondja, hogy mit kell tenni. Ahhoz minden edzésen, minden versenyen, minden megbeszélésen a mérnökökkel ott kellene lennie."

Jelenlegi csapattársával, Kimi Räikkönennel merõben más viszonyt ápol: "Kimi nem túl beszédes. A kapcsolatunk nagyon professzionális. Együtt dolgozunk, hogy a Ferrari világbajnok legyen. Nem vagyunk barátok, nincs privát kapcsolatunk egymással. A csapat technikai megbeszélésein együtt vagyunk és megbeszéljük a technikai problémáinkat. Amikor a megbeszélésnek vége, Kimi feláll és kimegy. Ennyi volt, tisztán és nyíltan."

Massa világbajnoki vetélytársára, Lewis Hamiltonra nem ellenségként tekint - ellenkezõleg az elismerés hangján szól róla: "Nagyon tehetséges és mindent megtesz a gyõzelemért. Kedvelem, jó srác. De úgy gondolom, hogy túl sokat várnak tõle és ez néha nem lehet könnyû számára. Az élete egyik pillanatról a másikra radikálisan megváltozott. Néha az ilyen dolgok aztán gáttá válnak. De hiszem, hogy meg tudom verni, különben nem ülhetnék a Ferrariban."

A nyomás Ferrari-pilótaként sem kicsi, hiszen Olaszországban a Scuderia nemzeti ügy: "Érzem ezt a nyomást és néha nekem is megvannak ezzel a problémáim." - mondja Massa, s azt is elmondja hogyan kezeli: "Emlékeztetem magam honnan jöttem és megpróbálok két lábbal a földön maradni. Meggyõzõdésem, hogy fontos mindig emlékezni arra, hogy mi voltál és honnan jöttél. Amikor Európába jöttem nem volt pénzem és minden tekintetben a határon éltem. Az kemény volt. A családom, az apám nem tudott segíteni. Magamnak kellett kikaparnom a gesztenyét. De ma ez segít a nehéz helyzetekben."

Massa idén fõleg az idõmérõ edzéseken tudott Räikkönen fölé kerekedni. Hogy ennek mi az oka?

"Nem tudom. Egy tökéletes kör olyan, mint egy borotvapengén egyensúlyozni. Nagyon nehéz és komplikált."

Arra a kérdésre, hogy Räikkönen kikérte-e a tanácsát az idõmérõ edzésen tapasztalt problémákkal kapcsolatban Massa azt mondja: "Nem, az igazán nem az õ stílusa."

Az olasz sajtó egyre inkább úgy véli, hogy Räikkönennek lassan be kell állnia Massa mögé és õt segítenie a világbajnoki küzdelemben. A brazil errõl azt mondja: "Nehéz helyzetben van, de tavaly a szezon vége elõtt két versennyel 17 pont volt a hátránya és aztán mégis megnyerte a világbajnokságot. De végeredményben számomra ez nem döntõ kérdés, ez nem befolyásolja az én munkámat az autóban. A csapatommal ki kell hoznom magamból a maximális teljesítményt. Ez teljesen független attól, hogy Kimi vagy más mit csinál. Nyerni akarok, világbajnok akarok lenni és én ülök az autóban, én hibázok vagy nem hibázok. Ez az én játszmám. Mind azt akarjuk, hogy a Ferrari világbajnok legyen és úgy gondolom, hogy ezt a Ferrari is tudja és ennek megfelelõ intézkedéseket fog hozni."

Massa úgy véli, hogy akkor sem változna a hozzáállása, ha sikerülne megnyernie a világbajnokságot: "Az autóversenyzés az a dolog, amihez a legjobban értek és amit a legszívesebben csinálok. Tehát a jövõben is ez fog prioritást élvezni, akkor is ha megnyerem a világbajnokságot. Akár sikerül, akár nem, szeretnék minél tovább a Ferrarinál maradni. Ez a csapat az otthonom, szeretem itt az embereket. Talán azért is mert a családom Olaszországból származik és mert a brazilok és az olaszok sok mindenben hasonlítanak. Úgy gondolom van egyfajta lelki rokonság. Olyan, mintha egy brazil csapatnál versenyeznék. Ezért a Ferrarinál boldog vagyok."

Két ember általában ott van Massa oldalán a versenyhétvégéken: felesége és édesapja: "Különösen az nagyon fontos, hogy az apám elkísér, õ a legfontosabb ember a karrieremben. Mindig támogatta az autóversenyzés iránt táplált szenvedélyemet. Nem gazdag ember, ezért korábban sok privát dolgot eladott azért, hogy támogassa a pályafutásomat. Mindig mellettem volt, de nem gyámkodott felettem."

Formula.hu


Nincsenek hozzászólások ebben a témában. Szeretnél Te az első lenni?
 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek