Senna volt a leggyorsabb a legelszántabb és legnépszerűbb, ezeket a dolgokat senki se tagadhatja.Ayrton 82-ben az év végén futota az első f3-as versenyé és megszerezte a polt, megfutota a leggyorsabbkört és a versenyt is megnyerte.83-ban pedig folytata továb és az első 9 f3 versenyén megszerezte a polt, megfutota a leggyorsabbkört és a versenyt is megnyerte.Ez abszolult rekord volt abban a kategoriában és ezt úgy csinálta Ayrton, hogy mindenkialat ugyanolyanautóvolt.Senna 83-ban tesztelt elöször f1 autót és ha jólemlékszem azon az első f1-es tesztjén megfutota a pájacsúcsot.Senna 10 év alat szerzet 65 pole positiont és 10 év alat senki még meg se közelítete ezt az eredményt.Ayrton amikor az 1. helyről indult ami sűrünvolt, akkor az 1. körben olyanbrutáliskörtment amivel sokkolta a mezőnyt, majd a 2. körtölkezdvel kimélte az autót és tartota az 1. körben kialakítot távot.A f1 történetében senki se tudta olyanmegsemisítően legyőzni a csapatársait mint ő.Prost kivételével minden csapatársánsk képesvolt akár 1mp-et adni körönként ha a határon ment.Sőt nagyritkán még le is körözta a csapatársait, hogyha egészvégig a határon ment.Senna verhetetlen volt esőben nagyonjol mutasa ezt az első győzelma amikor a 2. helyezet Alboretonak majdnem 1 kőrt adot.Vagy a legendás Doninktoni versenye amikor az 1. kőrben 1perc alat megelőzte Schumachert,Wendlinger,Hillt és Prostot.A futam végére pedig a 2. helyezet Hillnek majdnem 1 kört adot pdig nem Senna ült a legjobb autóban.Ayrton akár évekre viszamenőleg eltudte mondani, hogy egy tesztkörön a pálya mindenegyes pontján hogyan viselkedet az autó és senki se tudot olyan részletes és plasztikus beszámolót tartani 1 tesztköröl mint ő.Ha a kocsi beállitásain pl. a szárnydőlésszögön aprót állítotak akkor Ayrton megtudta mondani, hogy az a apró dolog miben befolyásolta az autó irányíthatóságát.Senna minden pályán emlékezet az autó beállításaira és a motor hangjának apró megváltozásábol előb tudta, hogy mi a baj mint a monitor előt ülő japánok.megvált