Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.


Szerző Téma: Alain Prost  (Megtekintve 4520 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2010. Június 12, 13:36
Válasz #15

Adam Jonas

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 1036
    • Profil megtekintése
    • E-mail
Annyira sajnálom h nme láthattam versenyezni Prost-ot, Häikkiken-t, Senna-t, Lauda-t, Hill-t, Mansell-t,  Piquet-t és Rosberg-et biztosan szép csatákat vívtak! Szerencsére Schumacher-t láthatom!

Mansell-t is. Meg mind a két fiát is most hétvégén; Le Mans-i 24 órás futamon indul a Mansell-család, Eurosport1-2 adja is. :) Jah, meg kis Prost is indul. :D

2010. Június 12, 08:05
Válasz #14

Forma1 Girl

  • Michael Schumacher
  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 versenyző
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 912
  • Kockás Zászló
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc csapatod: Mercedes Gp Petronas
  • Kedvenc pilótád: Michael Schumacher, Kamui Kobayashi, Robert Kubica, Felipe Massa, Vitalij Petrov, Karun Chandhok
Annyira sajnálom h nme láthattam versenyezni Prost-ot, Häikkiken-t, Senna-t, Lauda-t, Hill-t, Mansell-t,  Piquet-t és Rosberg-et biztosan szép csatákat vívtak! Szerencsére Schumacher-t láthatom!
"Hogy jó győztes légy, még jobb vesztesnek kell lenned." Michael Schumacher
"Mindannyiunk célja legjobbnak lenni a legjobbak között." Michael Shumacher
"Vannak kellemesebb dolgok is, mint 120-szal fék nélkül egy gumifal felé száguldani." Michael Schumacher

2010. Február 24, 13:41
Válasz #13

Tina

  • Kimi Raikkönen
  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3578
  • Vettelista!!! "Keep Vetteling"
    • Profil megtekintése
  • Kedvenc csapatod: nincs!!!
  • Kedvenc pilótád: Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel, Vitaly Petov :D
Ma 55 éves Alain Prost!

1980 és 1993 között 199 nagydíjon vett részt, mialatt 51 futamot és négy egyéni világbajnoki címet (1985, 1986, 1989, 1993) nyert, így csak Juan Manuel Fangio és Michael Schumacher tudott nála több világajnoki címet szerezni. Ugyancsak négyszer másodikként végzett a pontszerző listán (1983, 1984, 1988, 1990). Pályafutása során számtalan rekordot állított fel, melyek közül sokat csak Schumachernek sikerült túlszárnyalnia. Csapata, a Prost Grand Prix 1997 és 2001 között szerepelt a Forma-1-ben. Jelenleg az Andros Kupában verenyez.

Alain Prost a franciaországi Loire megyében, a Saint-Chamond közelében fekvő Lorette-ben született 1955. február 24-én. Édesapja, André Prost bútorasztalosként dolgozott, míg örmény származású édesanyja, Marie-Rose Karatchian háztartásbeli volt. Két évvel idősebb bátyja, Daniel 32 éves korában, rákban hunyt el 1986. szeptember 17-én. Ifjúkorában Prost sokat sportolt, legszívesebben birkózott, görkorcsolyázott és futballozott. Tizenöt éves volt, amikor apja elvitte az 1970-es Monacói Nagydíjra (a futamot az év világbajnoka, az osztrák Jochen Rindt nyerte). Útban hazafelé, egy gokartpályán kipróbálta a sportot, ami nagyon megtetszett neki, így hamarosan fel is keresték a lakhelyükhöz közeli, Rive de Glier-ben található versenypályát, és Prost beiratkozott a klubba. Először csak szórakozásból autózott, de egy évvel később már a jármű motorjait is maga tervezte.

Prost 1980. augusztus 1-jén, szülővárosában vette feleségül a tanári diplomával rendelkező Anne-Marie Barges-t (született 1955. február 14-én), aki a svájci törvényeknek megfelelően nem taníthatott. 1972-ben ismerkedtek meg, és már előbb is egybekeltek volna, de mindkettőjüknek anyagi gondjaik voltak, ezért az esküvőt el kellett halasztaniuk. A házasságból két fiuk született: Nicolas Jean (született 1981. augusztus 18-án) és Sacha (született 1990. május 30-án). Nicolas szintén autóversenyző, 2008 óta az Euroszéria 3000-ben versenyez. Házasságkötésük után Alain és felesége Saint-Chamond-ban éltek, majd a család 1983 áprilisában a svájci Sainte-Croix-ban telepedett le, ahonnan hamarosan Yensbe költöztek, és ott éltek 1999 novemberéig, amikor is átköltöztek a Genfi-tó parti kisvárosba, Nyonba.

Az 1980-as és 1990-es években Prost gyakran szerepelt az újságok címoldalán magánéleti botrányai miatt. 1983-ban viszonyt folytatott a Renault akkori csapatfőnöke, Gerard Larrousse-nak a feleségével, és állítólag ez is közrejátszott abban, hogy az év végén el kellett hagynia a csapatot. 1984-ben a tizenkilenc éves monacói hercegnővel, Stephanie-val volt kapcsolata, majd az 1990-es évek közepén versenytársa, Jacques Laffite feleségével, Bernadette Laffite-Cottinnal folytatott viszonyt, akitől 1996-ban született törvénytelen lánya, Victoria.

1973-ban vásárolt egy Vacquand-kasztnit, amellyel megnyerte a francia junior gokartbajnokságot, és így ott lehetett a hollandia Oldenzaalban rendezett junior világbajnokságon is. Legnagyobb ellenfele a brit Nigel Clegg volt, aki általában az első rajtkockát szerezte meg, de nyerni nem tudott, mert Prost mindig gyorsabb és agresszívabb volt nála. A világbajnokságon az évek során ötször indult, és mind az ötöt meg is nyerte. Prost elindult a francia felnőtt bajnokságon is - ahol második lett - és a felnőtt világbajnokságon is a belgiumi Nivelles-ben. Utóbbin a nem kiemeltek kategóriájában indult, ahol végül a tizennegyedik helyen végzett. 1974-ben ismét megnyerte a francia felnőtt bajnokságot. A csapatok Európa-bajnokságán Alain legjobb helyezése a wholeni első futamban szerzett negyedik hely volt. A gokart világbajnokságot a portugáliai Estorilban rendezték, ahol Prost kilencedik volt a selejtezők után, aztán nem végzett az első tízben a döntőben. Ezután a Winfield Versenyzőképző Iskola tanulója volt. 1976-ban Prost magasan a francia Forma-Renault bajnoka. Az 1977 szezont a Forma-Renault Európa-bajnokságban töltötte. 1978-ra Hughes de Chaugnac leszerződtette csapatába az európai Forma-3-ba. Ebben az idényben csak kilencedik, ám 1979-re bajnok lett az európai és a francia szériában is.

Miután fölényesen nyerte a Forma-3-as Európa-bajnokságot és megnyerte Monacót is, természetes volt, hogy 1979 őszén több Forma-1-es csapat is meg akarta magának nézni közelebbről.

A McLaren akkori egyik versenyzője, Patrick Tambay úgy döntött, hogy Amerikába megy versenyezni, így helye megüresedett. A McLarennek két jelöltje volt: az amerikai Kevin Cogan és Prost. Tesztelésre hívták őket Watkins Glenbe, ahol John Watson, a csapat másik versenyzője felállított egy alapidőt, amihez mérhették magukat. Prost már néhány kör után gyorsabb volt ennél, így nem is lehetett kérdéses, hogy kit szerződtetnek. A megállapodás egy évre szólt - plusz egy év opció.

Alain Prost 1980. január 13-án futotta első Forma-1-es versenyét az Argentin Nagydíjon. A McLaren-Ford ekkoriban már leszálló ágban lévő csapat volt. Utoljára 1976-ban nyertek világbajnokságot az angol James Hunt révén. Az előző évben, 1979-ben Watson 15 pontot, akkori csapattársa, Tambay egyet sem szerzett. A francia élete első versenyén hatodik lett. Ezután Brazíliában ötödik lett 2 pontot szerezve. A Dél-Afrikában szerzett balesete miatt 2 versenyt kénytelen volt kihagyni. Ezenkívül még két Nagydíjon, az Angolon és Hollandon szerzett egy-egy pontot két hatodik helyével.

A McLarennél ekkoriban komoly átalakulások zajlottak a háttérben a sikeresebb jövő érdekében. A fő szponzor, a Marlboro egyre türelmetlenebb volt és leszerződtették vezetőnek az angol Ron Dennist. Dennis hozott magával egy mérnököt is, John Barnardot. ők Négyes Projekt néven kidolgoztak egy új koncepciót (innen származik a McLaren autók nevében a mai napig is az MP4 jelzés - Marlboro Projekt 4), de Prost ezt már nem várta meg.

Prostot ekkoriban megkörnyékezte a Renault, amely egyértelműen jobb autóval rendelkezett ebben az időszakban a McLarennél és még jobbal kecsegtetett 1981-re. Alain elvesztette a bizalmát az autóban, mert nagyon sokszor robbant le, és hagyta cserben. Elhatározását az is erősítette, amikor utolsó versenyén szintén karambolozott autója felfüggesztése hibája miatt.

Prost a McLaren után a Renaulthoz szegődött, amelynek autóit akkor már a turbó motorok hajtottak. Csapattársa, a szintén francia René Arnoux lett. Az év első versenyét az amerikai Long Beach-en rendezték, ahol Andrea de Cesaris (McLaren-Ford) kilökte Alaint. Arnoux célba ért, de nem szerzett pontot. A Brazil Nagydíjon Prost az ötödik rajtkockából indult (Arnoux a nyolcadikból), majd a versenyen a nyolcadik helyen hajtott, amikor ütközött Didier Pironival (Ferrari) és kiesett. Argentínában aztán végre befejezte a versenyt és harmadik lett. Ezt azonban egy négy versenyen keresztül tartó balszerencse sorozat követte: kiesett Imolában, Zolderben, Monte-Carlóban és Jaramában is. A Francia Nagydíjon, a Renault és Prost hazai versenyén a francia szerezte meg a futamgyőzelmet, mely a tizenkilencedik versenye volt. Prost ezután még kétszer nyert (Holandia, Olaszország) és 43 pontjával az ötödik helyen végzett, mindössze hét pont lemaradással a világbajnok Nelson Piquettől.

1982-ben az első két versenyt megnyerte (Dél-Afrika, Brazília). Ezek után mindössze két alkalommal lett második, ezenkívül a Brit Nagydíjon egyet, az utolsó Las Vegasi Nagydíjon három pontot szerzett. A többi Nagydíjon vagy kiesett,vagy nem ért célba pontszerző helyen. Prost ebben az évben 34 pontot szerzett, amivel csak a negyedik lett. Az év végén Arnoux elhagyta a csapatot.

Az 1983-as szezonban az amerikai Eddie Cheever lett a csapattársa. A meglehetősen gyenge kezdés (Brazíliában a hetedik, Long Beachben a tizenegyedik helyen végzett) után a pole pozícióból indulva megnyerte a Francia Nagydíjat. Imolában második, míg Monacóban harmadik lett Keke Rosberg és a Brabham-BMW színeiben versenyző Nelson Piquet mögött, annak ellenére, hogy az első rajtkockából indulhatott.

Ekkor még Piquet vezette a világbajnoki pontversenyt, de a soron következő Belga Nagydíjon a francia győzött, és így átvette a vezetést, ugyanis neki 28, míg a brazilnak 24 pontja volt. Detroitban nyolcadik, a montreali Kanadai Nagydíjon pedig ötödik lett, míg öt héttel később nyert Silverstone-ban. A Hockenheimringen megrendezett Német Nagydíjat a negyedik helyen fejezte be, majd az első helyen ért célba Ausztriában, ahol brazil vetélytársa harmadik lett. Mindezek mellett a francia előnye már tizennégy pontra nőtt Piquet-vel szemben. Hollandiában a negyvenkettedik körben, az első kanyarban az élen álló Piquet defektet kapott, a mögötte haladó Prost pedig nekiütközött. A francia folytatni tudta a versenyt, de az első szárny annyira megsérült, hogy nem sokkal később feladni kényszerült a futamot. René Arnoux-t intették le elsőként csapattársa, Patrick Tambay előtt, így a Ferrari kettős győzelmet aratott, és a pontversenyben Arnoux beékelődött Prost és Piquet közé.

Az Olasz Nagydíjon Alain a negyedik helyen autózott, amikor a turbó meghibásodása miatt kiesett, a brazil pedig nyert. Az első alkalommal megrendezett Európai Nagydíj helyszíne az angliai Brands Hatch volt, és Piquet és Prost sorrendben fejeződött be, amelynek köszönhetően a brazil hátránya már csak két egység volt. Az évadzáró versenyt a dél-afrikai Kyalamiban rendezték meg, ahol Piquet olasz csapattársa, Riccardo Patrese győzött, míg a brazilt harmadikként intették le, Prostnak pedig a turbó miatt ismét ki kellett állnia, ezúttal a harmadik helyről. A bajnokságot így Piquet nyerte, mindössze két ponttal Prost előtt.

Egy héttel a szezonzáró futam után a Renault elbocsátotta versenyzőjét, mivel a francia túl sokat panaszkodott a médiában a csapatra, amit a gyártó nehezen viselt el. Prostnak ez a tulajdonsága egész pályafutására jellemző volt.

A Renault-tól való távozása után Prost felkereste a Marlboro vezetőségét, hogy szerezzenek neki egy versenyzői helyet a Ferrarinál. Bár az olasz csapat nem tudott helyet biztosítani számára, a McLaren azonban szívesen leszerződtette a visszavonuló John Watson helyére. Csapattársa a tapasztalt, kétszeres világbajnok Niki Lauda volt. A Ron Dennis vezetése alatt álló csapat a TAG márkajelzéssel ellátott Porsche turbómotorral gyors fejlődésnek indult, de a sikerhez Lauda és Prost tehetségére is szükség volt.

A szezon első versenyét, a Brazil Nagydíjat Prost nyerte meg, míg csapattársa kiesett. Dél-Afrikában jelentős főlénnyel Lauda győzött Prost előtt, majd a Zolderben megrendezett Belga Nagydíjon mindkét McLaren kiesett. Imolában újból a francia nyert, Lauda pedig motorhibával már az elején kiállni kényszerült. A soron következő Francia Nagydíjat Dijonban rendezték, ahol Alain csak a hetedik helyen végzett, egy körrel lemaradva a versenyt megnyerő Laudától. Monacóban végig esett az eső, és Prost próbálta megőrizni az időmérő edzésen elért első helyet, de a kilencedik körben Nigel Mansell megelőzte, viszont ő hamarosan kiesett. Az újonc Ayrton Senna a hetedik pozícióból rajtolt a Tolemannal, és hamarosan a francia mögé, a második helyig küzdötte fel magát. A rossz időjárási körülméyek miatt azonban alig egy órával a kezdés után félbeszakították a versenyt. Mivel a pilóták nem teljesítették a táv 75%-át, ezért mindenki csak a futamon megszerzett pontjainak a felét kapta meg, ezáltal Prostnak a győzelemért járó kilenc helyett négy és fél egység jutott.

A versengés két héttel később, Kanadában folytatódott, ahol a címvédő világbajnok Nelson Piquet nyert Lauda és Prost előtt. A Detroiti Nagydíjon ismét Piquet diadalmaskodott, Alain pedig negyedik lett, miután a Tyrrell csapat összes versenyen elért eredményét utólag törölték, mert Detroitban ólomnehezéket találtak Martin Brundle autójának üzemanyagrendszerében. Rendhagyó módon Dallasban, újabb Egyesült Államokbeli helyszínen rendezték a következő nagydíjat, ahol egymás után Lauda és Prost is kicsúszott. Alain a Brit Nagydíjon, Brands Hatchben is kiesett, míg osztrák csapattársa nyert. Ekkora már nyilvánvaló volt, hogy a két McLaren-pilóta között fog eldőlni az egyéni világbajnoki cím.

A Német Nagydíj előtt már csak fél pont volt a francia előnye Laudával szemben, de a Hockenheimringen a pole pozícióból induló Prost ért elsőként célba, Lauda előtt. Ausztiában, hazai futamán az osztrák nyert, Prost pedig kiesett, majd a zandvoorti Holland Nagydíjat Prost és Lauda sorrendben intették le, s így már fél ponttal Lauda vezette a pontversenyt. Olaszországban Prost motorja már az elején felmondta a szolgálatot, Lauda pedig nyert. Az osztrák már kilenc és fél ponttal járt csapattársa előtt. A Nürburgringen megrendezésre került Európai Nagydíjat Alain nyerte, de Lauda negyedik lett, így ő is pontot szerzett. Az utolsó forduló előtt három és fél pont választotta el a bajnokság élén álló két versenyzőt. Estorilban ugyan Prost győzött, de Lauda a tizenegyedik pozícióból felküzdötte magát a második helyre, ennek következtében pedig ő lett a világbajnok, mindössze fél pont előnnyel. Ez volt a sportág történetének legszorosabb évadja.

Alain remekül kezdte a szezont, megnyerte a Brazil Nagydíjat Michele Alboreto (Ferrari) és Elio de Angelis (Lotus-Renault) előtt. Ezután kiesett Portugáliában, diszkvalifikálták Imolában, majd újra nyert Monacóban Alboreto előtt. Montrealban harmadik lett. Detroitban kiesett, Paul Ricard-on harmadik lett Nelson Piquet (Brabham-BMW) és Keke Rosberg (Williams-Honda) mögött. Angliában nyert Alboreto előtt, Németországban Alboreto győzött és Prost lett a második. Ausztriában újra Prosté volt a győzelem Ayrton Senna előtt. Hollandiában Lauda győzött, Prost lett a második. Nikinek ez volt az első győzelme ebben a szezonban. Monzában a francia ismét nyert, Spában harmadik lett, míg Alboreto kiesett. Az Európai Nagydíjon Alboreto kiesett, a francia a negyedik helyen fejezte be a versenyt. Ekkorra annyi pontot gyűjtött vetélytársával szemben, hogy az már behozhatatlan volt. 73 ponttal és öt futamgyőzelemmel világbajnok lett hatodik Forma–1-es bajnokságában.

1986-ra a háromszoros világbajnok Niki Lauda visszavonult, Prost új csapattársa a finn Keke Rosberg lett. A McLaren csapat legnagyobb ellenfele ezévben a Williams-Honda volt. Az első versenyt a Williamses Nelson Piquet nyerte, Prost és Rosberg kiesett. Spanyolországban harmadik, Imolában és Monacóban első lett. A Belga Nagydíjon a hatodik helyen végzett, míg Kandában második lett. Amerikában harmadik, Franciaországban második, majd Angliában ismét harmadik lett. Egyre inkább úgy tűnt hogy 1986-ban valamelyik Williams versenyző fog nyerni. Németországban hatodik lett, az új Hungaroringen kiesett. Ausztriában nyert, míg a mindkettő Williams nem ért célba. Monzában kiesett, míg Piquet nyert, Portugáliában másdik lett Mansell mögött. Az utolsó Nagydíjon három versenyzőnek esélye a világbajnoki címre: Mansellnek, Piquet-nek és Prostnak. A verseny során Mansell kiesett, Piquet-nek pedig rossz gumijai miatt egy nem várt boxkiállást kellett beiktatnia. 72 pontjával így Prost győzött, aki négy futamgyőzelmet aratott a szezon során. Piquet kettő, Mansell három ponttal maradt le a világbajnoki címről.

1987-re a svéd Stefan Johansson lett új csapattársa Rosberg visszavonulása után.

Prost győzelemmel kezdte szezonját Brazíliában, aztán az imolai kiesés után újabb győzelem következett Belgiumban. Monacóban kilencedik lett, Amerikában és Franciaországban harmadik, aztán Angliában és Németországban kiesett. Magyarországon újra harmadik volt, Ausztriában hatodik, Monzában mindössze tizenötödik. Portugáliában végre újra nyerni tudott, pályafutása 28. futamgyőzelmével túlszárnyalta Jackie Stewartot, és egészen 2001-ig rekorder maradt. Spanyolországban második volt Mansell mögött, ez volt utolsó pontszerzése az évben. Mexikóban kiesett, Japánban hetedik lett, Ausztráliában újra kiesett. Összesen 46 pontot gyűjtött az 1987-es esztendőben, három futamot nyert és negyedik lett Piquet, Mansell és Ayrton Senna mögött.

Még az 1987-es Olasz Nagydíjon bejelentették, hogy a McLaren Ayrton Sennát szerződteti le 1988-ra Prost mellé. A csapat új motorbeszállítója a Honda lett.

Az 1988-as szezon Prost győzelmével kezdődött Brazíliában, miközben Sennát kizárták. Imolában Senna nyert Prost előtt. Monacóban is a brazil vezetett, de korlátnak ütközött és kiesett, és Prost nyert. Mexikóban Prost nyert Senna előtt, Kanadában Senna nyert, Prost második lett, az Egyesült Államokban ugyanez ismétlődött, Franciaországban Prost nyert Senna előtt. Brit Nagydíjon, mely esős futam volt, kiállt, míg Senna nyert. Németországban, Magyarországon és Belgiumban Senna nyert Prost előtt. Monzában mindketten kiestek, és az osztrák Gerhard Berger nyert a Ferrarival. Ez volt az egyetlen alakalom, amikor nem valamelyik McLaren nyert. A Portugál Nagydíjat Prost nyerte, míg Senna csak a hatodik lett. Spanyolországban ismét Prost nyert, Senna hatodik lett. Az Japán Nagydíjon Senna bár az első helyről indult, leragadt a rajtrácson, és csak tizenharmadikként fordult be az első kanyarba, miközben Prost vezetette a versenyt. A 27. körben azonban a brazil már Prostot is megelőzte, és megnyerte a versenyt. Az utolsó Ausztrál Nagydíjon bár Prost nyert, mégis Sennáé lett a világbajnoki cím.

Az év első versenyét, némi meglepetésre Nigel Mansell (Ferrari) nyerte, míg Prost a második, Senna pedig - egy ütközés után - a tizenegyedik helyen ért célba. Az 1989-es San-Marinó-i Nagydíjon Senna a Tosa kanyarban megelőzte Prostot, amivel megszege megállapodásukat, miszerint az első kanyarban nem előzik egymást. A versenyt a brazil nyerte. Prost emiatt nem is ment el a verseny utáni sajtótájékoztatóra. Monacóban Senna nyert Prost előtt, majd Mexikóban is a brazilé volt a futamgyőzelem, miközben Prost az ötödik helyen végzett. Az Egyesült Államok Nagydíját Prost nyerte, Senna kiesett. Kanadában mindkét McLaren kiesett, Thierry Boutsen (Williams-Renault) nyert.

A Francia Nagydíjat Prost nyerte a pole pozícióból, Angliában pedig Senna öt körrel a verseny vége előtt kiesett előle így ő nyerni tudott. Németországban ennek ellenkezője történt: ott Prost vezetett szinte végig, amikor három körrel a futam vége előtt műszaki gondjai támadtak, lelassult, Senna pedig elment mellette, Alain második lett. A Magyar Nagydíjon Senna második, Prost negyedik lett. A Spa-i vizes pálya Ayrtonnak kedvezett és nyert Prost előtt. Az Olasz Nagydíjon már megkötötte szerződését a Ferrarival 1990-re. A versenyen ő nyert, míg Senna kiesett. Portugáliában Senna összeütközött Mansellel, Prost pedig a második helyen végzett Berger mögött. Spanyolországban Senna nyert, Prost harmadik lett. A Japán Nagydíjon a francia lerajtolta Sennát, és egészen a 47. körig vezette a futamot. A célegyenes előtti sikánban ekkor Senna megpróbálta megelőzni, ám Prost nem engedte el és összeütköztek. Prost nem bírt tovább menni, míg Senna a pályamunkások segítségével visszament a pályára levágva a sikánt és nyert is, ám a versenybíróság utólag diszkvalifikálta, és Prost lett az 1989-es év világbajnoka. Senna a döntést nem fogadta el, de a FISA nem változtatott döntésén. A brazil emellett pénzbüntetést, és egy versenyről való eltiltást kapott hat hónapra felfüggesztve. Az utolsó versenyen, Adelaide-ban Prost nem hajtott tovább a zuhogó esőben és kiállt. A futamot Boutsen nyerte. Prost 1989-es Sennával való összetűzései miatt úgy fogalmazott, hogy az 1989-es esztendő pályafutása legrosszab éve volt.

Amikor Prost a Ferrarihoz érkezett 1990-ben, az olasz csapat már 1979 óta nem nyert bajnoki címet. Csapattársa Nigel Mansell lett, aki akkor nem volt világbajnok. A szezon a Phoenixben rendezett Amerikai Nagydíjon Prost békülést kezdeményezett Senna felé, a brazil azonban ezt elutasította. A versenyen a francia kiesett, míg Senna nyert Jean Alesi előtt. Brazíliában Prost nyert Berger és Senna előtt. Imolában negyedik lett, míg Monacóban kiesett, Kanadában ötödik lett. Mexikóban Franciaországban és Angliában nyert Németországban negyedik, Magyarországon kiesett, Belgiumban második lett. Monzában Senna mögött, másodikként végzett. Portugáliában, miután Mansell majdnem a boxutca falához szorította, armadik lett. Spanyolországban vetélytársa kiesett és ő nyerte a versenyt. A világbajnokságban a brazil előnye ekkor 9 pont volt Alainnel szemben úgy, hogy még két verseny volt hátra. Ahhoz hogy Prost viágbajnok lehessen, Suzukában nyernie kellett. Prost indult az élről, de Senna nem sokkal a rajt után kiütötte. Mindketten kiestek és ezzel Senna lett a világbajnok, aki később elismerte hogy szándékosan ütötte ki Prostot. Az utolsó versenyen a brazl kiesett, míg Prost harmadik lett. 71 pontjával mindössze hét ponttal maradt le az azévi világbajnoktól.

Prost 1991-re új csapattársat kapott ifjú honfitársa, Jean Alesi személyében, miután Mansell a Williamshez szerződött. Az 1991-es szezon igen sikertelen volt a francia számára, az év során egyetlen futamgyőzelmet sem aratott. Az első versenyen Senna fölényesen nyert, Prost pedig egy elrontott boxkiállás után a hetedik helyről jött fel a másodikra. A szezon során még kétszer második helyen, kétszer harmadik helyen ért célba. Pontot szerzett emellett a Brazil, a Monacói és a Japán Nagydíjon. A többi pályán kiesett. A szezon végefelé egyre jobban az látszott, hogy 1992-re Prost nem a Ferrarinál fog versenyezni. Egyes híresztelések a Ligier csapattal hozták szóba. A Spanyol Nagydíjon jelentette be a Ferrari, hogy a következő esztendőre már nem számítanak Alain szolgálataira. 1991-ben a francia sokszor kritizálta a csapatot. Az utolsó, Ausztrál Nagydíjon már nem vett részt, helyére az olasz Gianni Morbidellit ültették. Mivel szerződése még 1992-re is az olasz csapathoz kötötte, és a csapat nem engedte meg számára, hogy más csapatnál versenyezzen, egy éves szünetet kellett tartania. Az 1991-es évet 34 ponttal az ötödik helyen zárta.

Egy év kihagyás után az 1992-ben világbajnok Williams-Renaulthoz szerződött át, mellyel Nigel Mansell lett bajnok. Az 1993-as év igen sikeres bzonyult Prost számára. Csapattársa az angol Damon Hill lett. A szezonnyitó Dél-Afrikai Nagydíjat megnyerte, míg Brazíliában kicsúszott és kiesett. Doningtonban harmadik lett. Ekkor Senna 26-14 arányban vezette még a bajnokságot. A San Marinó-i Nagydíjtól egészen a Német Nagydíjig minden versenyen első lett, kivéve Monacót, ahol egy boxutcán való áthajtási büntetés a miatt negyedik helyen ért célba. A Magyar Nagydíjon a rajtnál lefulladt motorja miatt csak 12. helyen ért célba. Belgiumban harmadik lett Hill és Michael Schumacher (Benetton) mögött. Portugáliában második lett, ám ez a helyezés már elég volt ahhoz hogy megnyerje az 1993-as Formula–1 világbajnokságot, és hogy négyszeres világbajnok legyen. Az utolsó két Nagydíjon szintén második lett. 1993-ban 99 pontot szerzett, míg Senna 73 pontjával a második lett a McLarennel. Prost ekkor már 38 éves volt, így nem volt meglepő, hogy 1993 végén visszavonult az autóversenyzéstől. Utolsó versenyén a dobogón összeölelkeztek Sennával, ezzel is jelezve, hogy a sok viharos év után végül békében búcsúznak el egymástól.

1994-ben és 1995-ben a francia TF1 televíziós csatornánál dolgozott. Később a McLarennél volt technikai tanácsadó. Részt vett a francia L'Etape du Tour francia kerékpárversenyen is, melyen 12. lett a kategóriájában.

Prost 1997-ben megvásárolta a Ligier csapatot és saját nevéről Prostnak nevezte el. Azonban csapatvezetőnek nem bizonyult olyan sikeresnek, mint versenyzőnek. Az első évben a Mugen-Honda motorral, francia Olivier Panissal, a lábtörése után a helyére beugró Jarno Trullival és a japán Nakanóval a csapat 21 pontot szerzett, amivel hatodikak lettek a konstruktőrök között. 1998-ra motort váltottak, új motorbeszállítójuk a francia Peugeot lett. Ettől kezdve sokan egyfajta „nemzeti csapatként” tekintettek a Prostra (francia autó, motor, főszponzor, Total üzemanyag és francia pilóta Panis). A szezon során az állandó helyet kapott Trulli és Panis mindössze egy pontot szerzett. 1999 kissé jobban sikerült, a versenyzők 9 pontot szerzett és a csapat a hetedik helyen végzett a konstruktőrök versenyében.

Az év csúcspontja a Trulli második helye volt a Nürburgringen. 2000-ben egyetlen pontot sem szerzett az egykori ferraris csapattárs francia Jean Alesivel és az újonc német Nick Heidfelddel felálló csapat, melynek autói gyakran hibásodtak meg. 2001-ben Heidfeld helyére az argentin Gaston Mazzacane került, akinek helyére később Luciano Burti, majd utóbbi balesete után a cseh Tomas Enge lett ültetve.

Abban az évben Michelin gumi fokozta a francia jelleget, ami azonban a Peugeot kiszállása miatt nem válthatott teljessé. Az egyik szponzorról Acernek nevezett előző évi Ferrari-motorokkal 4 pontot szerezve a kilencedikek lettek a konstruktőrök között. A pontokat szerző Alesi a Német Nagydíj után távozott, helyére Heinz-Harald Frentzen került, akinek legjobb eredménye a Belga Nagydíjon szerzett negyedik rajthely volt, pontot azonban nem szerzett. 2001/2002 telén a rövid életű csapat tönkrement, és felszámolták.

2009. Július 06, 13:33
Válasz #12

Ivancia

  • F1 Challenge Fan
  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 2509
  • KC23!
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc csapatod: Ferrari
  • Kedvenc pilótád: Karun Chandhok
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=tTjiIq3ZGyw" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=tTjiIq3ZGyw</a>
 :) :)
?Minden tiszteletem Chandhok-é, egy kedves srác. Látok annyit benne, ami elég egy világbajnoki címhez? Nos, ezt majd az idő eldönti. Ennek a történetnek még jó vége is lehet, de egyelőre nem tud autóhoz jutni.?
Eddie Jordan

2009. Március 09, 21:37
Válasz #11

Laszmen

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 2526
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc pilótád: Kimi Räikkönen
Hát igen "mi lett volna ha", hát ez lett, szép eredmény ez így is O0

2009. Március 07, 21:33
Válasz #10

fish

  • **
  • Információ Nem elérhető
  • Gokart versenyző
  • Hozzászólások: 53
    • Profil megtekintése
Ha Prost és Senna nem egy korszakban versenyzik, akkor mindketen több vb nyeretek volna.Például Prost 3 címel töbet szerzet volna, ha Senna nem abban a korban versenyzik.Épen ezért olyan nagy ellenfél melett mint Senna a 4 vb cím és az 51 győzelem hatalmas teljesítmény.Meg még persze ellenfélként ott volt a nagy Lauda, Mansell és Piqet.Alain ha 93-ban nem vonul vissza, akkor is több címet nyert volna.Hill 94-ben csak 2 pontal maradt el a vb Schumachertöl.Prost, ha akkor is versenyzet volna, akkor Hilltől kb 30 pontal többet szereze, úgy mint 93-ban.Meg még Schumachertől is több pontot tud volna elrabolni mint Hill, így Prost simán vb lett volna. 

2009. Február 28, 10:14
Válasz #9

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3580
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Ez a mexikói egy gyilok futam volt az egyszer biztos!!! O0

2009. Február 27, 20:31
Válasz #8

Laszmen

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 2526
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc pilótád: Kimi Räikkönen
Senna vs Prost duel - Mexico 1990

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=pzEyNxBlreg" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=pzEyNxBlreg</a>

Ayrton Senna VS Alan Prost

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=AnV4tq7HZUA" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=AnV4tq7HZUA</a>

2009. Február 27, 19:07
Válasz #7

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3580
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Köszi Fish, sokat megtudtunk Prost-ról. Ez alapján amit leírtál nagyon sokat nőt a szememben a professzor!
Valahonnan szerezni kellenék néhány régi futamot, és megnézni miket alkotott a pályán.

A 90-es Mexikói futam biztos nagy lehetett! ::-)
Van egy olyan videó ahol Prost vs Senna meccs van, ha nem tévedek a Barcelona-i pályán előzgetik egymást és mindkét autó okádja a szikrákat, hihetetlenül látványos. Bele sem merek gondolni mit műveltek ők a versenyeken...  :)

2009. Február 27, 18:32
Válasz #6

fish

  • **
  • Információ Nem elérhető
  • Gokart versenyző
  • Hozzászólások: 53
    • Profil megtekintése
Prost élete első f1 tesztjé már alig pár kör után gyorsabb volt mint a csapat tapasztalt sztárpilótája Watson.Pedig Prost akkor ment elöször f1 géppel, ésmég ráadásul a kategória ugrás is nagy volt neki, mert a f3-bol jött a f1-be és ilyenkor elvileg több idő kell egy f1-es gép megszokásához. De Alain ennek elenére gyorsabb volt Watsontol.Bár lehethogy Senna gyorsabb volt tőle egy kicsivel, na de csak ő volt gyorsabb tőle, mert a töbiektől már gyorsabb volt Alain.Prost amikor csapattársa volt olyan pilótáknak mint Rosberg,Mansell,Hill akik a mezőny legjobb pilótái voltak, akkor Prost még tőlük is simán elhúzott.Anikor meg Watsonak,Cheevernek,Johanssonak volt acsapatársa akkor őket meg brutális nagy fölényel elhagyta.A f1 történetébe Sennán kivül csak Prost volt képes arra,hogy amikor élpilótáknak volt csapatársa még tőlük is simán elhúzon.Ráadásul Alain  a 70-es évek legjobb pilótájátol a nagy Niki Laudátol is gyorsabb volt egy kicsivel a futamokon.Prost professzornak hatalmas műszaki tudása volt és az autó beállításában talán ő volt a legjobb a f1 történetében.A csapat mindig hozáfordult tanácsert az autó beállításkror.De a nagy prof namcsak ebben volt a legjobb hanem az üzemanyag és a gumi sporolásában is a legjobb volt.83-ban Silverstonba a ferrarik gyorsabbak voltak csakhogy amint a gumik kopni kezdtek Prost azonal megelőzte őket.88-ban Mexcoban megtudta verni a kicsivel gyorsabb Sennát mert neki nem fogytak el anyira a agumijai.90-ben a gumifaló Mexicoban a 13 helyről utolérte a sokaljobb McLareneket akik az 1. helyen autóztak megelőzteőket és nyert.Ezek nagyonjolmutasák, hugy miért ő volt ebben a legjobb és a f1 legjobbjai közül ezeket a futamokat senki se tudta volna megnyerni azokal az autókal csak Prost.     

2008. December 01, 23:52
Válasz #5

Gabromax

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Újonc
  • Hozzászólások: 3
    • Profil megtekintése
    • Forma1 történelem
    • E-mail
Lehet, hogy hülyeség ez az összehasonlítás, de azt is érdemes megnézni, hogy Prost milyen ellenfelek környezetében lett négyszer világbajnok :king:: Niki Lauda, Nigel Mansell, Nelson Piquet (az idősebb változat) ;D , Keke Rosberg, Ayrton Senna és még a fiatal Schumacher is.
Schumachernek csak két igazi ellenfele volt: ( ők se egyszerre) Mika Hakkinen és Fernando Alonso.
Na persze azért Schumacher tudását nem lehet kétségbe vonni, megérdemelte a 7 VB címet.
Gabromax

2008. December 01, 20:07
Válasz #4

Laszmen

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 2526
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc pilótád: Kimi Räikkönen
Valaha ő volt a kedvenc pilótám. Igaz, hogy "csak" négyszer lett világbajnok, de ne felejtsük el, hogy két szezonban csak a hülye pontrendszer miatt lett második. 1984-ben 0,5 ponttal csúszott le az VB címről Niki Lauda mögött, mert a Monacoi GP-t ( amit megnyert) eső miatt leintették és csak a pontok felét kapták a versenyzők. Lauda 5 futamot nyert, Prost 7-et.
1988-ban Senna mögött lett második. A végelszámolásnál a legjobb 11 futamot vették figyelembe a 16-ból, így Sennának 90 pontja lett, Prostnak 87. Azonban az összpontszám szerint Prost 105 pontot szerzett, Senna csak 94-et.

Hát igen ez a fránya pontrendszer, :-\, de ehhez szerencse is kell, nem elég az hogy valaki jó pilóta, ;D

2008. December 01, 19:57
Válasz #3

Gabromax

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Újonc
  • Hozzászólások: 3
    • Profil megtekintése
    • Forma1 történelem
    • E-mail
Valaha ő volt a kedvenc pilótám. Igaz, hogy "csak" négyszer lett világbajnok, de ne felejtsük el, hogy két szezonban csak a hülye pontrendszer miatt lett második. 1984-ben 0,5 ponttal csúszott le az VB címről Niki Lauda mögött, mert a Monacoi GP-t ( amit megnyert) eső miatt leintették és csak a pontok felét kapták a versenyzők. Lauda 5 futamot nyert, Prost 7-et.
1988-ban Senna mögött lett második. A végelszámolásnál a legjobb 11 futamot vették figyelembe a 16-ból, így Sennának 90 pontja lett, Prostnak 87. Azonban az összpontszám szerint Prost 105 pontot szerzett, Senna csak 94-et.
Gabromax

2008. December 01, 19:44
Válasz #2

Gabromax

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Újonc
  • Hozzászólások: 3
    • Profil megtekintése
    • Forma1 történelem
    • E-mail
Gabromax

2007. Augusztus 16, 23:06
Válasz #1

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6962
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum
Alain Prost

 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
www.canga.hu :: Toplista:: Statisztika :: Bannercsere ::
TopSite.hu - A web legjobbjai.
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek