Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.

Szerző Téma: Kína, Sanghaj 2012-04-15  (Megtekintve 8285 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2012. április 12, 14:19
Válasz #6

ToreTTo

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 versenyző
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 632
  • Tesztpilóta a McLaren-nél.
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc csapatod: Mclaren,Lotus,Sauber
  • Kedvenc pilótád: Lewis Hamilton,Jenson Button,Kimi Räikkönen
Futam édes-savanyú szósszal - Kínai GP tech háttér
Harmadik állomásához érkezik hétvégén a 2012-es Formula-1-es világbajnoki sorozat. A helyszín ezúttal a kínai Shanghai International Circuit lesz, ahol a versenyzőknek 56 kört kell majd teljesíteniük az 5451 méter hosszú Hermann Tilke által megálmodott ringen.

Karakterisztikáját tekintve a sanghaji pálya szépen igazodik a Tilke-pályák sorába, hiszen a hosszú padlógázas szakaszok és a technikás részek sajátos egyvelegét kínálja.

A pálya vonalvezetéséből adódóan a gyors irányváltoztatások során jól kiegyensúlyozott autóra van szükség, amelynek érdekében az első kerékfelfüggesztést merevebbre kell állítani. Ezzel szemben a hátsó lengéscsillapító elemeket lágyabbra hangolják, amely az optimálisabb kigyorsítások és a féktávokon való stabilitás miatt fontos.

A gumik szempontjából is komoly kihívást tartogat a kínai pálya. Az autó első kerekeire kell nagyon odafigyelni a csapatoknak, amelyek az 1-es, a 2-es, a 7-es és a 13-as kanyarokban kapják a legnagyobb terheléseket. A 13-as jobbos ív rendkívül érdekes, hiszen a 270°-os kanyarív során a versenyautó bal első kereke mellett a kigyorsítási szakaszban a hátsó kerekeket mind oldalirányú, mind pedig hosszirányú erőhatások is érik.

Külön cikket érdemelne az 1-es kanyar, egy rendkívül hosszú és folyamatosan szűkülő, végtelennek tűnő jobbos ív, amibe szinte padlógázzal zuhannak be a versenyzők, a végére pedig jóformán állóra fékezik az autót. Ráadásul a kanyar kezdetén az aszfalt nagyon hepehupás, míg a féktávon a talaj kifelé lejt. A versenyzőknek egyfolytában a gázzal és a fékkel kell bűvészkedniük az ideális kanyarvétel érdekében.

Ami az aerodinamikai beállításokat illeti, a hangolásnál igencsak jó érzékre van szükség, hiszen a hosszú egyenesekben, a gyors íveken és a lassú kanyarokban egyaránt jól kell viselkednie az autónak. A légterelő elemek beállítása során a fő szempont, hogy a pilóta minél nagyobb sebességet legyen képes elérni az egyenes szakaszokon, de mindezt úgy, hogy a versenyautó a kanyarokban is kellő tapadással rendelkezzen.

Ebből a szempontból a kínai pálya egyik legkritikusabb pontjának a nagy sebességgel teljesíthető 7-es és 8-as kanyarokat lehetne megemlíteni, ahol a versenyzők hatos sebességi fokozatban haladnak át, és a hirtelen irányváltoztatás miatt elengedhetetlen az autók megfelelő aerodinamikai és mechanikai tapadása.

Két hosszú egyenese ellenére sem jelent különösebb igénybevételt a sanghaji versenypálya a V8-as erőforrások számára, hiszen a pilóták egy kör során mindössze 55%-ban autóznak teljes gázadással.

A versenyautók fékei közepes igénybevételnek vannak kitéve Kínában, még a 1,1 kilométer hosszú hátsó egyenes utáni brutális féktáv ellenére is. Ezen a ponton 315-320 km/órás tempóról kezdik meg a fékezést a pilóták. A pedált 143 kg erővel nyomják, miközben 240 km/órát lassulnak, és ezalatt 4,9 G-s nehézségi lassulást kell elviselniük.

A Kínai Nagydíjon egy boxkiálláshoz nagyságrendileg 24 másodpercre van szükség, ami az idei versenynaptárban szereplő helyszínek között a hatodik helyre sorolja a sanghaji ringet. Az 5451 méter hosszú versenypályán egy kör megtétele során hozzávetőlegesen 2,7 kg üzemanyagot égetnek el ? ami az üzemanyag-felhasználás szempontjából a negyedik helyre sorolja a kínai pályát a többi helyszín között -, szemben az átlagosnak mondható 2,42 kg-os üzemanyag-mennyiséggel.

A legjobb előzési lehetőséget a 13-as és 14-es kanyar között található 1170 méter hosszú, hátsó egyenes kínálja a versenyzőknek. Akárcsak 2011-ben, idén is itt található a DRS-zóna, ám a tavalyi verseny adatainak elemzését követően az FIA ezúttal egy 50 méterrel rövidebb zónát jelölt ki. Bár a versenyzők még így is 900 méteren keresztül fognak nyitott hátsó szárnnyal autózni. Így a szakértők, és a versenyzők is valóságos előzési dömpingre számítanak a vasárnapi futamon.


Tavaly a verseny a Pirelli abroncsok gyors kopása miatti kerékcsere özön, és a DRS jegyében zajlott. Bár Lewis Hamiltonnak már a rajt előtt elkezdődtek az izgalmak, hiszen a McLaren mérnökei problémát találtak a 2008-as világbajnok autójának üzemanyag rendszerében. Hamiltonnak csak másodpercei maradtak, hogy elhagyja a boxutcát, és felsorakozzon a rajtrácsra. A brit azonban felülkerekedett a problémákon, és három kerékcseréjének köszönhetően négy körrel a leintés előtt sikerült maga mögé utasítania a kétszer cserélő Sebastian Vettelt, így Hamilton megszerezte első győzelmét 2011-ben.

A futam legelképesztőbb momentumát annak a Jesnson Buttonnak köszönhetjük, aki nagy igyekezetében először a Red Bull szerelőinél állt meg, akik viszont nem rá, hanem Vettelre vártak. Így mire Button átparkolt saját szerelőihez, és kapott négy friss abroncsot, bukott egy pozíciót a Red Bull németjével szemben.

Míg a meglepetést Mark Webber szolgáltatta, aki a 18. helyről rajtolva szabályosan körbeautózta a mezőnyt, és a harmadik pozícióba hozta be a Red Bullt.



Shanghai International Circuit, Sanghaj, Kína

2012. április 13-15.

Pályahossz: 5,451 km

Versenytáv: 305,066 km

Padlógáz: 55%

Fékek igénybevétele: közepes

Leszorítóerő: (10/7)

Gumikopás: közepes

Üzemanyag fogyasztás: 2,7 kg körönként

Váltás körönként: 52

Idei gumiválaszték: Közepes (medium) és lágy (soft) keverék

Boxutca hossza: 382 méter, kb. 24 másodperc

Leggyorsabb kerékcsere 2011-ben: 3,1 másodperc


2011-es eredmények:

Győztes: Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)

Pole pozíció: 1:33,706 Sebastian Vettel (Red Bull-Renault)

Leggyorsabb kör: 1:38,993 Mark Webber (Red Bull-Renault)

Hozzászólás összevonva: 2012. április 12, 17:26
Ujranéztem a Maláj nagydíjat,fülesen hallgatva,hát ennek a Mezei Dánielnek semmi kommentátór tehetsége nincs'sztem minnél hamarabb lekéne cserélniük :D
« Utoljára szerkesztve: 2012. április 12, 17:26 írta ToreTTo »
Azért vagyok itt, hogy győzzek. Semmi örömet nem okoz az ötödik vagy a hatodik helyért való csatározás.
Lewis Hamilton

2012. április 11, 21:40
Válasz #5

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6964
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum
Én szeretném, ha Vettel megint mutogatna, az azt jelentené, hogy nincs P1 közelében.  :D
Szívemből szóltál. :D

2012. április 11, 17:54
Válasz #4

speci

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 1032
    • Profil megtekintése
Én szeretném, ha Vettel megint mutogatna, az azt jelentené, hogy nincs P1 közelében.  :D

2012. április 11, 13:07
Válasz #3

ToreTTo

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 versenyző
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 632
  • Tesztpilóta a McLaren-nél.
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc csapatod: Mclaren,Lotus,Sauber
  • Kedvenc pilótád: Lewis Hamilton,Jenson Button,Kimi Räikkönen
Egy DRS-zóna lesz Kínában
A 2012-es Kínai Nagydíjra az FIA csak egy DRS-zónát jelöl ki, ugyanott, ahol a tavalyi zóna is volt, csak idén egy kicsit rövidebb lesz.

Az mérési pont a 12-es és 13-as kanyar között lesz, a pilóták pedig az idei versenynaptár egyik leghosszabb egyenesének felénél nyithatják majd ki a légterelőt.

Az aktiválási zónát a 2011-es futam adatainak elemzése után 50 méterrel lerövidítették, így a versenyzőknek egy 900 méter hosszú DRS-zóna áll majd rendelkezésükre.

Azt követően, hogy a szezon első két futamán eddig rekord számú, 70 előzést láthattak a nézők, a pilóták arra számítanak, hogy a Kínai pálya vonalvezetésének köszönhetően Sanghajban valóságos előzési dömping lesz majd.
Azért vagyok itt, hogy győzzek. Semmi örömet nem okoz az ötödik vagy a hatodik helyért való csatározás.
Lewis Hamilton

2012. április 10, 23:03
Válasz #2

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6964
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum
Ezen a héten vége a 3 hetes pihenőnek és folytatódik a 63. Formula 1-es idény.

Eddig 1 győzelem írható Button és Alonso számlájára, de Hamilton 2 pole pozíciója is figyelemre méltó, de vajon most a címvédő következik? Vettel az elmúlt futamon elvesztette a hideg vérét, de azt állítja Kínában gyorsak lesznek. Várjuk a véleményed, de nem csak ebben a témában.

2012. Január 21, 11:44
Válasz #1

ToreTTo

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 versenyző
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 632
  • Tesztpilóta a McLaren-nél.
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc csapatod: Mclaren,Lotus,Sauber
  • Kedvenc pilótád: Lewis Hamilton,Jenson Button,Kimi Räikkönen
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=yRJ7-S7hhlY" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=yRJ7-S7hhlY</a>


Shanghai:

Verseny dátuma: 2012-04-15
Pálya név:    Shanghai International Circuit
Verseny táv:    56
Pálya hossz:    5.451 km
Verseny hossz: 305.066 km
Pálya rekord:    1:32.238 - M Schumacher (2004)
Kanyarok:16
« Utoljára szerkesztve: 2012. Március 25, 15:27 írta Cole »
Azért vagyok itt, hogy győzzek. Semmi örömet nem okoz az ötödik vagy a hatodik helyért való csatározás.
Lewis Hamilton

 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek