Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.

Szerző Téma: Malajzia, Sepang 2012-03-25  (Megtekintve 16681 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2012. Március 23, 22:42
Válasz #25

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6964
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum
Igen, az a 2009-es eső sok volt.
Legyen holnap egy kicsi, meg a futam 2. felére is egy kicsi.  ;)
Utolsó 20 körre, de jó lenne..  :mml: happy

2012. Március 23, 22:01
Válasz #24

speci

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 1032
    • Profil megtekintése
Igen, az a 2009-es eső sok volt.
Legyen holnap egy kicsi, meg a futam 2. felére is egy kicsi.  ;)

2012. Március 23, 21:58
Válasz #23

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6964
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum
Jöjjön, de nem holnap, hanem futamra, de ne 2009-es megoldásban, csak egy picit, hogy megkeverje a lapokat.   :D

2012. Március 23, 21:56
Válasz #22

speci

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 1032
    • Profil megtekintése
Itt is kéne egy kis eső a vetésre.  :)
Vizes körülmények között láttunk már élmenőket elbukni, "kicsiket" meg feljönni. Szóval jöjjön az az eső.  ;)

2012. Március 23, 20:51
Válasz #21

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6964
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum
A Formula-1 mezőnye eddig megúszta eső nélkül Malajziában, legalábbis, ami az első két szabadedzést illeti.

 A legfrissebb időjárás jelentések továbbra is 60% feletti értéket mutatnak, tehát lesz esély arra, hogy egy viharos szombati napban legyen részünk. Ezek a kisebb, helyenként nagyobb viharok igencsak megkuszálhatják a szálakat.

 Jelenleg 27°C a levegő hőmérséklete Sepangbanl. Az ég túlnyomóan felhős. Páratartalom: 89%.

2012. Március 23, 17:57
Válasz #20

ToreTTo

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 versenyző
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 632
  • Tesztpilóta a McLaren-nél.
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc csapatod: Mclaren,Lotus,Sauber
  • Kedvenc pilótád: Lewis Hamilton,Jenson Button,Kimi Räikkönen
igen 6:00 kor és itt a link:http://www.vipbox.tv/sports/motorsports.html
Azért vagyok itt, hogy győzzek. Semmi örömet nem okoz az ötödik vagy a hatodik helyért való csatározás.
Lewis Hamilton

2012. Március 23, 17:32
Válasz #19

BagiRa88

  • Forma 1 Világbajnok
  • **
  • Információ Nem elérhető
  • Gokart versenyző
  • Hozzászólások: 71
  • Jenson Button Menedzsere
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc csapatod: Vodafone McLaren Mercedes
  • Kedvenc pilótád: Jenson Button , Lewis Hamilton
A harmadik szabadedzés mikor kezdődik és esetleg valaki linket tudna adni hogy hol tudom nézni?:)
"Azért vagyok itt, hogy győzzek. Semmi örömet nem okoz az ötödik vagy a hatodik helyért való csatározás."
Lewis Hamilton

2012. Március 23, 16:34
Válasz #18

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6964
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum
Hivatalos: Räikkönen 5 helyes rajtbüntetést kap

Kimi Räikkönen, a Lotus F1 Team finn versenyzője a sebességváltó cseréje miatt mégis 5 helyes rajtbüntetést kap a 2012-es Maláj Nagydíjon.

2007 Formula-1 világbajnoka mégsem úszta meg büntetlenül a sebességváltó cseréjét. A Lotus F1 Team a Twitter bejegyzését követően hivatalosan is megerősítette a sebességváltó cseréjét, ami most egy 5 helyes rajtbüntetést von maga után.

A probléma még az Ausztrál Nagydíjra vezethető vissza, ahol Kimi lefutott a pályáról, melynek következtében az alkatrész meghibásodott és túlmelegedést mutatott a verseny alatt.

Räikkönen alkatrésze nem javítható, és a Lotus végül nem akart kockáztatni, így egy teljesen új elemet épített bele a Renault motorral hajtott E20-as versenygépbe.

2012. Március 23, 11:34
Válasz #17

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6964
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum
Maláj Nagydíj - Második szabadedzés: 

 1.  Lewis Hamilton        McLaren-Mercedes      1m38.172             28
 2.  Michael Schumacher    Mercedes              1m38.533s  + 0.361   34
 3.  Jenson Button         McLaren-Mercedes      1m38.535s  + 0.363   29
 4.  Nico Rosberg          Mercedes              1m38.696s  + 0.524   34
 5.  Daniel Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari    1m38.853s  + 0.681   33
 6.  Fernando Alonso       Ferrari               1m38.891s  + 0.719   27
 7.  Mark Webber           Red Bull-Renault      1m39.133s  + 0.961   29
 8.  Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Ferrari    1m39.297s  + 1.125   33
 9.  Romain Grosjean       Lotus-Renault         1m39.311s  + 1.139   22
10.  Sebastian Vettel      Red Bull-Renault      1m39.402s  + 1.230   25
11.  Pastor Maldonado      Williams-Renault      1m39.444s  + 1.272   35
12.  Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes  1m39.464s  + 1.292   26
13.  Paul di Resta         Force India-Mercedes  1m39.625s  + 1.453   20
14.  Kamui Kobayashi       Sauber-Ferrari        1m39.687s  + 1.515   16
15.  Kimi Raikkonen        Lotus-Renault         1m39.696s  + 1.524   29
16.  Felipe Massa          Ferrari               1m40.271s  + 2.099   27
17.  Bruno Senna           Williams-Renault      1m40.678s  + 2.506   34
18.  Sergio Perez          Sauber-Ferrari        1m40.947s  + 2.775   33
19.  Vitaly Petrov         Caterham-Renault      1m41.464s  + 3.292   25
20.  Timo Glock            Marussia-Cosworth     1m41.681s  + 3.509   20
21.  Heikki Kovalainen     Caterham-Renault      1m42.594s  + 4.422   18
22.  Charles Pic           Marussia-Cosworth     1m42.874s  + 4.702   24
23.  Narain Karthikeyan    HRT-Cosworth          1m43.658s  + 5.486   18





Maláj Nagydíj - Első szabadedzés: 

 1.  Lewis Hamilton        McLaren-Mercedes       1m38.021s            19
 2.  Sebastian Vettel      Red Bull-Renault       1m38.535s  + 0.514   21
 3.  Nico Rosberg          Mercedes               1m38.813s  + 0.792   21
 4.  Michael Schumacher    Mercedes               1m38.826s  + 0.805   19
 5.  Romain Grosjean       Lotus-Renault          1m38.919s  + 0.898   17
 6.  Mark Webber           Red Bull-Renault       1m39.092s  + 1.071   20
 7.  Kimi Raikkonen        Lotus-Renault          1m39.128s  + 1.107   22
 8.  Paul di Resta         Force India-Mercedes   1m39.298s  + 1.277   23
 9.  Jenson Button         McLaren-Mercedes       1m39.323s  + 1.302   15
10.  Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes   1m39.440s  + 1.419   19
11.  Valterri Bottas       Williams-Renault       1m39.724s  + 1.703   23
12.  Pastor Maldonado      Williams-Renault       1m39.783s  + 1.762   23
13.  Felipe Massa          Ferrari                1m39.896s  + 1.875   16
14.  Kamui Kobayashi       Sauber-Ferrari         1m39.910s  + 1.889   21
15.  Fernando Alonso       Ferrari                1m39.980s  + 1.959   23
16.  Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Ferrari     1m40.099s  + 2.078   23
17.  Heikki Kovalainen     Caterham-Renault       1m40.247s  + 2.226   19
18.  Daniel Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari     1m40.469s  + 2.448   23
19.  Vitaly Petrov         Caterham-Renault       1m40.857s  + 2.836   25
20.  Sergio Perez          Sauber-Ferrari         1m41.085s  + 3.064   23
21.  Timo Glock            Marussia-Cosworth      1m43.170s  + 5.149   18
22.  Charles Pic           Marussia-Cosworth      1m44.580s  + 6.559   14
23.  Narain Karthikeyan    HRT-Cosworth           1m45.360s  + 7.339    8
24.  Pedro de la Rosa      HRT-Cosworth           1m45.528s  + 7.507   18

2012. Március 23, 00:04
Válasz #16

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6964
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum
Jaja...nem baj, csak jó futam legyen akárki nyeri is! (akárki = Schumi & Rosberg  ;) )

A győzelem az idén szerintem, csak nagy mázlival jöhet össze, de ezt Schumi is elismerte még a szezon előtt.  :) Azért remélem én is, hogy többségben jó futamok lesznek és a vb is izgalmas lesz...

2012. Március 22, 23:58
Válasz #15

speci

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 1032
    • Profil megtekintése
Jaja...nem baj, csak jó futam legyen akárki nyeri is! (akárki = Schumi & Rosberg  ;) )

2012. Március 22, 22:54
Válasz #14

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6964
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum
Olyan Kossuth rádiós érzésem van eddig.  :)
;D

Kb. Meg a voiceman se a legjobb. RTL-es hang jobb volt.

2012. Március 22, 21:30
Válasz #13

speci

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 1032
    • Profil megtekintése
Nem, hogy feeling nincs, de még nem is ösztönzött arra, hogy nézzem, de persze nekem nem kell promo, de ezzel tuti nem szereznek új nézőket. :)

Olyan Kossuth rádiós érzésem van eddig.  :)

2012. Március 22, 14:14
Válasz #12

ToreTTo

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 versenyző
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 632
  • Tesztpilóta a McLaren-nél.
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc csapatod: Mclaren,Lotus,Sauber
  • Kedvenc pilótád: Lewis Hamilton,Jenson Button,Kimi Räikkönen
                                                 Pálmafák árnyékában - Maláj GP tech háttér

Ha Malajzia, akkor hőség és magas páratartalom. Ez pedig a versenyzőkön kívül a Formula-1-es versenytechnikát is rendkívül megviseli. Nemcsak a V8-as motorok, hanem a fékek működését is befolyásolhatja. Éppen ezért a csapatoknak az autók felkészítése során igencsak oda kell figyelniük, hogy biztosítsák a szükséges hűtést az erőforrások és a féktárcsák számára.

Sepang nemcsak, hogy egy tipikus, modern, Hermann Tilke-pálya, ami a hosszú, padlógázas részek és a kanyargós szakaszok egyvelege, hanem ez Herr Tilke első F1-es pályája, ami idén már a 14. Maláj Nagydíjnak adhat otthont. Maga az aszfaltcsík eléggé unalmas, ám a változékony időjárás és a gyakran monszunszerű eső rendre gondoskodik az izgalmakról, az istállók és a versenyzők pedig kimondottan megkedvelték a kör az évek során.

A két hosszú egyenes ellenére a csapatok viszonylag magas szárnyállással küldik pályára az autókat, hiszen a jó köridő szempontjából a meghatározó tényező a stabilitás, és a kiegyensúlyozottság a kanyargós szakaszokon. Ennek érdekében a felfüggesztéseket keményebbre hangolják, hogy a gyors irányváltásoknál, valamint a lassú kanyarok féktávjain is jól kezelhető legyen a kocsi.

Az ausztráliai futamon a Pirelli lágy és közepes keverékű gumiabroncsai jól teljesítettek, viszont a malajziai körülmények kissé eltérőek a Melbourne-ben tapasztaltaktól. Az olasz cég által kiadott közlemény szerint a Maláj Nagydíjra a lágy és a kemény keverékű gumikat viszik majd magukkal, és bár az idei abroncsok nem használódnak el olyan gyorsan, mint a 2011-es gumik, a Pirelli mégis úgy kalkulál, hogy a délkelet-ázsiai kánikulában akár 4 kerékcserére is szükség lehet a verseny folyamán.

Sepangban egy boxkiálláshoz nagyságrendileg 23 másodpercre van szükség, amely a világbajnokságban szereplő versenyhelyszínek között az ötödik helyre rangsorolja a malajziai ringet. Egy kör teljesítéséhez hozzávetőlegesen 2.6 kilogramm üzemanyagra van szükség, ami az 5,5 kilométer hosszú pályák esetében átlagosnak mondható. Az üzemanyag-fogyasztás szempontjából a sepangi pályát szintén az ötödik helyre lehet besorolni a 2012-es versenynaptár pályái között.

Önmagában az, hogy egy kör megtétele során 65%-ban nyomják padlóig a gázt a pilóták, nem jelent különösebb megterhelést a motorok számára. Azonban a rendszeresen magas hőmérséklet, és a páratartalom miatt változik az erőforrások hatásfoka, amik így a maximális teljesítményt magasabb fordulatszámon adják le. A mérnököknek pedig a legnagyobb kihívást az erőforrásokkal kapcsolatban a megfelelő hűtés biztosítása jelenti.

A két legmegterhelőbb féktáv a célegyenesbe vezető kanyar előtt, illetve a célegyenes végén található. Előbbi esetben 310 km/óra körüli tempóról lassítanak 100 km/órára. Ezalatt 5,3 G-s nehézségi erő éri a versenyzőket, miközben 139 kilogrammos erővel nyomják a pedált. Míg az első kanyar előtt 3 másodperc alatt 220 km/órát lassulnak, hogy be tudjanak fordulni, és 4,2 G-s erő préseli őket az ülésbe.

Nemcsak a technikát, de a versenyzőket is rendkívül igénybe veszik az extrém körülmények. Jól emlékezhetünk, hogy 2006-ban Fernando Alonso annyira kimerült a futam során, hogy az autójából is alig bírt kiszállni. A dobogón pedig kis híján összeesett.


A tavalyi évben Sebastian Vettel a rajttól vezetve, senkitől nem zavartatva hozta az idény második futamát Jenson Button, és Nick Heidfeld előtt.

A negyedik helyre Mark Webber érkezett be, aki a rajtnál rengeteg helyet dobott el, ám a végére sikeresen összeszedte magát, noha KERS nélkül küzdötte végig az egész futamot. Az utolsó körökre teljesen beérte Heidfeld Lotus-Renault-ját, ám a plusz energia nélkül nem tudta kenyértörésre vinni a dolgot.

A Ferrari pilótái 5-6. helyen csípték el, annak ellenére, hogy Fernando Alonso sokáig a dobogóra is esélyes volt, ám a spanyol az egyre lassuló Hamilton előzése közben összetörte autójának első szárnyát. Így elszálltak Alonso dobogós reményei.



2012. március 23-25.


Pályahossz: 5,542 km

Versenytáv: 310,408 km

Padlógáz: 65%

Fékek igénybevétele: közepes/magas

Leszorítóerő: (10/8)

Gumikopás: közepes/magas

Üzemanyag fogyasztás: 2,6 kg körönként

Váltás körönként: 60

Idei gumiválaszték: kemény (hard) és lágy (soft) keverék

Boxutca hossza: 419 méter, kb. 23 másodperc

Leggyorsabb kerékcsere 2011-ben: 3,4 másodperc


2011-es eredmények:

Győztes: Sebastian Vettel (Red Bull-Renault)

Pole pozíció: 1:34,870 Sebastian Vettel (Red Bull-Renault)

Leggyorsabb kör: 1:40,571 Mark Webber (Red Bull-Renault)
Azért vagyok itt, hogy győzzek. Semmi örömet nem okoz az ötödik vagy a hatodik helyért való csatározás.
Lewis Hamilton

2012. Március 22, 08:40
Válasz #11

Tina

  • Kimi Raikkönen
  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3578
  • Vettelista!!! "Keep Vetteling"
    • Profil megtekintése
  • Kedvenc csapatod: nincs!!!
  • Kedvenc pilótád: Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel, Vitaly Petov :D
Hát elég ratyi, meg kell hagyni...  :D

 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek