Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.

Szerző Téma: Ausztrália, Melbourne 2012-03-18  (Megtekintve 10062 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2012. Március 16, 11:47
Válasz #14

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6964
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum
Ausztrál Nagydíj - Második szabadedzés: 

 1.  Michael Schumacher    Mercedes              1m29.183s             16
 2.  Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes  1m29.292s  +  0.109   19
 3.  Sergio Perez          Sauber-Ferrari        1m30.199s  +  1.016   23
 4.  Fernando Alonso       Ferrari               1m30.341s  +  1.158   13
 5.  Kamui Kobayashi       Sauber-Ferrari        1m30.709s  +  1.526   14
 6.  Paul di Resta         Force India-Mercedes  1m31.466s  +  2.283   13
 7.  Felipe Massa          Ferrari               1m31.505s  +  2.322   14
 8.  Heikki Kovalainen     Caterham-Renault      1m31.932s  +  2.749   16
 9.  Nico Rosberg          Mercedes              1m32.184s  +  3.001   17
10.  Sebastian Vettel      Red Bull-Renault      1m32.194s  +  3.011   19
11.  Mark Webber           Red Bull-Renault      1m32.296s  +  3.113   20
12.  Timo Glock            Marussia-Cosworth     1m32.632s  +  3.449   17
13.  Vitaly Petrov         Caterham-Renault      1m32.767s  +  3.584   15
14.  Romain Grosjean       Lotus-Renault         1m32.822s  +  3.639   11
15.  Jenson Button         McLaren-Mercedes      1m33.039s  +  3.856   18
16.  Lewis Hamilton        McLaren-Mercedes      1m33.252s  +  4.069   11
17.  Pastor Maldonado      Williams-Renault      1m34.108s  +  4.925   21
18.  Kimi Raikkonen        Lotus-Renault         1m34.275s  +  5.092    7
19.  Bruno Senna           Williams-Renault      1m34.312s  +  5.129   17
20.  Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Ferrari    1m34.485s  +  5.302   29
21.  Daniel Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari    1m34.604s  +  5.421   31
22.  Charles Pic           Marussia-Cosworth     1m34.770s  +  5.587   13
23.  Narain Karthikeyan    HRT-Cosworth          1m42.627s  +  13.444  16
24.  Pedro de la Rosa      HRT-Cosworth          idő nélkül             1



Ausztrál Nagydíj - Első szabadedzés: 

 1.  Jenson Button         McLaren-Mercedes       1m27.560s            11
 2.  Lewis Hamilton        McLaren-Mercedes       1m27.805s  + 0.245   14
 3.  Michael Schumacher    Mercedes               1m28.235s  + 0.675   17
 4.  Fernando Alonso       Ferrari                1m28.360s  + 0.800   21
 5.  Mark Webber           Red Bull-Renault       1m28.467s  + 0.907   21
 6.  Nico Rosberg          Mercedes               1m28.683s  + 1.123   22
 7.  Daniel Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari     1m28.908s  + 1.348   23
 8.  Pastor Maldonado      Williams-Renault       1m29.415s  + 1.855   16
 9.  Kimi Raikkonen        Lotus-Renault          1m29.565s  + 2.005    8
10.  Kamui Kobayashi       Sauber-Ferrari         1m29.722s  + 2.162   26
11.  Sebastian Vettel      Red Bull-Renault       1m29.790s  + 2.230   21
12.  Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes   1m29.865s  + 2.305   17
13.  Paul di Resta         Force India-Mercedes   1m29.881s  + 2.321   18
14.  Bruno Senna           Williams-Renault       1m29.953s  + 2.393   21
15.  Sergio Perez          Sauber-Ferrari         1m30.124s  + 2.564   22
16.  Romain Grosjean       Lotus-Renault          1m30.515s  + 2.955   16
17.  Heikki Kovalainen     Caterham-Renault       1m30.586s  + 3.026   16
18.  Felipe Massa          Ferrari                1m30.743s  + 3.183   11
19.  Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Ferrari     1m31.178s  + 3.618   17
20.  Vitaly Petrov         Caterham-Renault       1m31.983s  + 4.423    8
21.  Timo Glock            Marussia-Cosworth      1m34.730s  + 7.170    8
22.  Charles Pic           Marussia-Cosworth      1m40.256s  + 12.696  11
23.  Narain Karthikeyan    HRT-Cosworth           idő nélkül               3
24.  Pedro de la Rosa      HRT-Cosworth           idő nélkül             0

2012. Március 14, 14:49
Válasz #13

ToreTTo

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 versenyző
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 632
  • Tesztpilóta a McLaren-nél.
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc csapatod: Mclaren,Lotus,Sauber
  • Kedvenc pilótád: Lewis Hamilton,Jenson Button,Kimi Räikkönen
Kenguruk földjén - Ausztrál GP tech háttér


"Melbourne, ahol jó versenyezni" hirdetik a táblák Ausztrália szerte. Ezzel a kijelentéssel pedig senki sem vitatkozik az F1-ben. Az Albert Park a versenynaptár egyik legkedveltebb helyszíne, egyrészt a fantasztikus hangulat, másrészt az izgalmas, 5303 méteres aszfaltcsík miatt.

A Formula-1-es világbajnoki sorozat 63. idényének első versenyét tartják majd Victoria állam fővárosában. Az idei már a 28. Ausztrál Nagydíj, a mostani pedig a 17. futam lesz, melyet az Albert Parkban rendeznek.

A Melbourne belvárosában található aszfaltcsíkon, mely egy tő körül kanyarog, évente mindösszesen egyszer rendeznek autóversenyeket. Így pénteken, az első edzéseken még nagyon poros és csúszós a pálya, amire a versenyzők annak rendje és módja szerint rengeteget panaszkodnak. Mivel a pálya közútból van elválasztva, a féktávok rendszerint elég hepehupásak szoktak lenni.

Főként lassú és közepes tempójú kanyarok alkotják a melbourne-i kör, amiket hosszú padlógázas szakaszok kötnek össze. Ezért a mérnökök közepesen meredek szárnyállással küldik pályára az autókat. Így a pilóták viszonylag magas sebességet érhetnek el az egyenesekben, ám a kanyarokban is kellő leszorítóerővel rendelkeznek majd.

Aerodinamikai beállítások szempontjából a legnagyobb kihívást a 11-es és 12-es kanyar jelenti. Ez egy rendkívül tempós sikán, amit 240-245 km/órás vesznek be a versenyzőknek. Különösen nehézzé teszi az ideális teljesítését, hogy a kombináció a betonfalak közelsége miatt csak az utolsó pillanatban válik beláthatóvá. Ezek kívül 12-es kanyar külső ívén eléggé magasak a szegélykövek, amik könnyen megdobják az autókat a nagy tempónál. Ez tréfálta meg Timo Glockot is 2008-ban, amikor hatalmasat bukott Toyotájával a 12-es hajlatból kigyorsítva.

Hat komoly féktávjával az Albert Park az egyik legmegterhelőbb pálya a fékek szempontjából. Ráadásul mind a hat alaklommal 300 km/óra körüli tempóról kell lefékeznie a versenyzőknek. Így a karbon tárcsák megfelelő hűtése kulcsfontosságú tényezőnek számít. A célegyenes végén 305-310 km/órás sebességről lassítanak a pilóták. A féktávon mintegy 1,7 másodpercig 4,5 G-s nehézségi erő préseli őket az ülésbe, ezalatt pedig 130 kg nyomást fejtenek ki a fékpedálra.

A felfüggesztéseket közepesen lágyra hangolják, hogy az autó jó kanyarstabilitással rendelkezzen, ugyanakkor a féktávokon is kezelhető legyen.

Ami a motorokat illeti, egy körben körülbelül 66% padlógázzal autóznak a versenyzők. A jó teljesítmény eléréséhez nem a magas végsebesség, hanem a jó kigyorsítás a döntő tényező. Így a mérnökök erre hegyezik ki az erőforrásokat.

Mivel ideiglenes pályáról van szó, így a gumiknak nagyon nagy jelentősége van. A téli tesztek során úgy tűnt, hogy a Pirelli idei abroncsai nem kopnak olyan gyorsan, mint a 2011-es gumik. Ennek ellenére az olasz gyártó ígéri, a kaucsuk az új szezonban is fontos tényezője lesz az izgalmas futamoknak. Ez egy érdekes összetevő lehet a vasárnapi verseny és a kerékcsere taktikák szempontjából.


Az Ausztrál Nagydíj gyakran az idény egyik legizgalmasabb küzdelmét hozza. Szinte évente történik valami nagy baleset. Emlékezhetünk az első Melbourne-ben futott versenyre, mikor Martin Brundle dobott egy szaltót az aranysárga Jordannel. Vagy említhetnénk Ralf Schumacker ugratását a 2002-es rajtot követően, amikor Rubens Barrichello Ferrariját használta dobbantónak. Esetleg a tavalyi start utáni kalamajkát, ahol Jenson Button, Fernando Alonso és Michael Schumacher talált egymásra.

Rendszerint az időjárás is kiveszi a részét az izgalmakból, köszönhetően a tenger közelségének. A hétvégére az meteorológusok pedig esőt és szórványos zivatarokat jósolnak.

Tehát minden tényező adott, hogy egy kiváló idénynyitót láthassunk. A téli szünet hamarosan véget ér, hiszen pénteken felbőgnek a motorok az Albert Park boxaiban, és kezdetét veszi az új szezon.



Tech file: Albert Park, Melbourne, Ausztrália

2012. március 16-18.

Pályahossz: 5,303 km

Versenytáv: 307,574 km

Padlógáz: 66%

Fékek igénybevétele: magas

Leszorítóerő: (10/8)

Gumikopás: alacsony/közepes

Váltás körönként: 60

Idei gumiválaszték: kemény (hard) és lágy (soft) keverék


2011-es eredmények:

Győztes: Sebastian Vettel

Pole pozíció: 1:23,529 Sebastian Vettel (Red Bull-Renault)

Leggyorsabb kör: 1:28,947 (214,631 km/óra átlag) Felipe Massa (Ferrari)
Azért vagyok itt, hogy győzzek. Semmi örömet nem okoz az ötödik vagy a hatodik helyért való csatározás.
Lewis Hamilton

2012. Március 11, 19:45
Válasz #12

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6964
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum

2012. Március 11, 15:52
Válasz #11

ToreTTo

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 versenyző
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 632
  • Tesztpilóta a McLaren-nél.
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc csapatod: Mclaren,Lotus,Sauber
  • Kedvenc pilótád: Lewis Hamilton,Jenson Button,Kimi Räikkönen
Azért vagyok itt, hogy győzzek. Semmi örömet nem okoz az ötödik vagy a hatodik helyért való csatározás.
Lewis Hamilton

2012. Március 11, 15:45
Válasz #10

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6964
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum
1 hét múlva ilyenkor már tudjuk, hogy ki nyerte az Ausztrál nagydíjat. Jövő hét pénteken, március 16-án kezdetét veszi a 63. Forma 1-es idény első szabadedzése. Idén az a kérdés, hogy ki tudja legyőzni a Red Bull-t?

Szólj hozzá a témához, és mondd el a véleményed!

2012. Február 12, 17:04
Válasz #9

ToreTTo

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 versenyző
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 632
  • Tesztpilóta a McLaren-nél.
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc csapatod: Mclaren,Lotus,Sauber
  • Kedvenc pilótád: Lewis Hamilton,Jenson Button,Kimi Räikkönen
Azért vagyok itt, hogy győzzek. Semmi örömet nem okoz az ötödik vagy a hatodik helyért való csatározás.
Lewis Hamilton

2012. Február 12, 15:39
Válasz #8

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6964
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum
Ne adjál nekik ötleteket, kérlek. :D

2012. Február 12, 09:40
Válasz #7

ToreTTo

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 versenyző
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 632
  • Tesztpilóta a McLaren-nél.
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc csapatod: Mclaren,Lotus,Sauber
  • Kedvenc pilótád: Lewis Hamilton,Jenson Button,Kimi Räikkönen
Nekem tetszik ;D nyan cat jut eszembe mikor ezt hallom :D
Azért vagyok itt, hogy győzzek. Semmi örömet nem okoz az ötödik vagy a hatodik helyért való csatározás.
Lewis Hamilton

2012. Február 11, 21:42
Válasz #6

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6964
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum
Komolyan ezzel a zenével igazán leállhatnának, értem én, hogy nyugger adó, de lehet sokkal "hozzá" illő zenét is betenni. Ilyen 1980-ban még jó volt.

2012. Február 11, 11:37
Válasz #5

ToreTTo

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 versenyző
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 632
  • Tesztpilóta a McLaren-nél.
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc csapatod: Mclaren,Lotus,Sauber
  • Kedvenc pilótád: Lewis Hamilton,Jenson Button,Kimi Räikkönen
A gyengécske promo folytatódik
:Februári:
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=uiwfFhbemw0" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=uiwfFhbemw0</a>
Azért vagyok itt, hogy győzzek. Semmi örömet nem okoz az ötödik vagy a hatodik helyért való csatározás.
Lewis Hamilton

2012. Január 22, 16:36
Válasz #4

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6964
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum
Szerintem elég jó,tuttom szerint az RTL soha nem csinált ilyent F1 szezon kezdete elött :mml:,csak verseny elött:

Csinált szezon előtt, csak nem ilyen hamar. :)

2012. Január 22, 16:24
Válasz #3

ToreTTo

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 versenyző
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 632
  • Tesztpilóta a McLaren-nél.
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc csapatod: Mclaren,Lotus,Sauber
  • Kedvenc pilótád: Lewis Hamilton,Jenson Button,Kimi Räikkönen
Szerintem elég jó,tuttom szerint az RTL soha nem csinált ilyent F1 szezon kezdete elött :mml:,csak verseny elött:
Azért vagyok itt, hogy győzzek. Semmi örömet nem okoz az ötödik vagy a hatodik helyért való csatározás.
Lewis Hamilton

2012. Január 22, 11:33
Válasz #2

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6964
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum
Nincs sok hátra a 2012-es idényhez.

Az M1 már elkezdte egy elég gyenge promoval a nézők hangulatát visszahozni.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=tIf0j1iR8Gc" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=tIf0j1iR8Gc</a>

2012. Január 21, 11:24
Válasz #1

ToreTTo

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 versenyző
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 632
  • Tesztpilóta a McLaren-nél.
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc csapatod: Mclaren,Lotus,Sauber
  • Kedvenc pilótád: Lewis Hamilton,Jenson Button,Kimi Räikkönen


<a href="http://www.youtube.com/watch?v=rPmxeXTsBdM" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=rPmxeXTsBdM</a>


A pálya adatai:

Hossza: 5, 303 km
Teljes versenytáv: 58 kör (307, 574 km)
Pályacsúcs: 1: 24, 125 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)
Hivatalos oldala: http://www.grandprix.com.au/
Kanyarok száma: 6 balos, 10 jobbos
Vezetési irány: óramutató járásának megfelelően
Aszfalt minősége: kielégítő, felülete egyenetlen
Leszorító erő: nagyon magas (kb. 88 %)
Leghosszabb teljes gázzal teljesíthető szakasz: 735 m (kb. 10 sec)
Legmagasabb mért sebesség: 303 km/h
Üzemanyag-fogyasztás: közepes (kb. 2,5 kg/ kör)
Benzinkorrekció: kb. 0,42 sec/ 10 kg
Teljes gázadás: átlagos (kb. 65%)
Gumik igénybevétele: alacsony és a közepes között mozog (kb. 40%)
Fékek igénybevétele: magas (kb. 65%)
Körönként váltások száma: 60
« Utoljára szerkesztve: 2012. Március 13, 22:43 írta Cole »
Azért vagyok itt, hogy győzzek. Semmi örömet nem okoz az ötödik vagy a hatodik helyért való csatározás.
Lewis Hamilton

 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek