Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.

Szerző Téma: Monza Olaszország 2007-09-09  (Megtekintve 11593 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2009. Július 17, 18:01
Válasz #29

adi11

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Újonc
  • Hozzászólások: 43
    • Profil megtekintése
    • E-mail
hello!
Ez a Merci fütama volt látszot milyen fölényben voltak!
It ment el Massa vb-je és csak Kimi és a két Merci harcolhatot a vb-jért! ???
 Go Kimi Go

2007. Szeptember 13, 15:14
Válasz #28

Marti

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Moderátor
  • Hozzászólások: 2650
    • Profil megtekintése
A5 Szubjektív - Monzai Görbe Tükör

Felejtsük el Hollywoodot, a sztáripart és a nemzetközi politikát: a képmutatás igazi fellegvára a Forma-1. De mégis, mire számítsunk egy olyan sportban, ahol minden az eladható látszat, a valóság viszont senkit sem érdekel? Pedig ezért részben mi, a közönség is felelősek vagyunk.

Néha az az érzésem, hogy ha automatikusan a lomtárba üríteném a sajtóközleményeket, a helyszíni nyilatkozatokat babelfish-sel átfordíttatnám szuahélire, kinyomtatnám, aztán lehúznám őket a vécén, a tévémből pedig rituálisan kihangolnám a közvetítésére vetemedő összes csatornát, a Forma-1 egyik pillanatról a másikra megszűnne létezni. Mi maradna belőle? Huszonkét autó, amint többezer mérföldre innen, egy circa öt négyzetkilométeres területen, bolond igyekezettel kergetőzik körbe-körbe. És ez idáig, ahol most ülök, úgysem hallatszik el. Illízió az egész; bravúros bűvészmutatvány egy világméretű cirkusz porondján, semmi több. Egy műsor a tévében, mint a Barátok Közt vagy a CSI.

A Forma-1-ben minden az eladható látszaton múlik. Mindegy, hogy van-e esélyünk a győzelemre, vagy nincs: a lényeg, hogy kéznél legyenek a közönséggel és a szponzorokkal bármikor megetethető, porból készült instant kifogások. Az igazság az, amit az emberekkel el tudunk hitetni, más pedig nincs is, mert úgysem érdekel senkit. A nyilvánosság a sajtóból és a tévéből tájékozódik, a sajtó meg döntően a csapatoktól szerzi az információit, így aztán óhatatlanul csak azt látjuk, amit a szereplők meg akarnak mutatni nekünk. Azt is többszörösen megszűrve.

Ez soha nem volt annyira nyilvánvaló, mint most, a kémbotrány katarktikus végkifejletének előestéjén. Július óta annyi hír látott napvilágot az ügyről, hogy az ember joggal érezhetné képben magát - holott mit tudunk valójában? Azt, hogy (1) Mike Coughlannél megtalálták a Ferrari dokumentumait; hogy (2) a Motorsport Világtanács (WMSC) nem tudta eldönteni, a McLaren felhasználta-e az információkat; és hogy (3) az időközben felmerült új bizonyítékokra való tekintettel az FIA ismét összehívta a WMSC-t. Lényegében ez minden, amiben biztosak lehetünk. Nem tudjuk, pontosan milyen dokumentumokról van szó, nem ismerjük az új bizonyítékokat, Nigel Stepney valódi motivációjáról csak halvány sejtéseink lehetnek, s a Pedro de la Rosa és Fernando Alonso közötti email-váltás egyelőre szintén feltételezés csupán. A kiszivárogtatott féligazságok, ahogy az már lenni szokott, nem tisztábbá, hanem zavarosabbá tették a képet. Ilyen feltételek mellett lehetetlen ítélkezni.

A bizonytalanság mindig annak jön jól, akinek vaj van a fején. Elvégre addig, amíg nem ismerjük a konkrétumokat, a megérzéseinkre és az előítéleteinkre vagyunk utalva, tehát szabadon megválaszthatjuk, hogy mit hiszünk el, és mit nem. Kegyes áldás ez. És az a legmegnyugtatóbb az egészben, hogy ha meg is születik a hivatalos ítélet, azt sem vagyunk kénytelenek elfogadni; bátran ringathatjuk magunkat abba a kellemes hitbe, hogy csupán a kedvenc csapatunkkal szembeni összeesküvésről van szó, és természetesen most is - mint mindig - a másik fél a hibás. Vagy az FIA. Tényleg, Max Mosley monnyon le!

Ebben az istenverte kémügyben mindössze három forrásnak nem szabad hinni: a Ferrarinak, a McLarennek, valamint a belső értesülésekkel kérkedő sajtónak. Az első kettőnek azért, mert elfogult, az utolsónak meg azért, mert eszköz az első kettő kezében. A csapatok által kínos tudatossággal összetákolt, öntömjénező sajtóközlemények legfeljebb arra jók, hogy papírrepülőt hajtogassunk belőlük, vagy röhögjünk egyet átlátszóan egyoldalú megfogalmazásukon. Kitűnő móka, nem mondom, de ha komolyan gondolnák a környezetvédelmet és az újrahasznosítást, ki sem adnák, vagy bölcs előrelátással mindjárt vécépapírra nyomtatnák az összeset. Úgy legalább lenne valami hasznuk. Oké, oké, igazságtalan vagyok, tudom: elvégre a Ferrari nagy műgonddal megszövegezett sajtóközleményei nélkül fogalmam sincs, honnan jöttem volna rá, hogy Kimi Räikkönen szabadidejében szakasztott úgy beszél, mint Felipe Massa, és hogy mindketten szakasztott úgy beszélnek, mint anno Michael Schumacher. Vagy valamit félreértettem volna? Na mindegy.

A képmutatás persze távolról sem a kémüggyel kezdődött. A Forma-1 önkritikára vajmi kevéssé hajlamos, nagyvonalúan feledékeny sztárjai mindig előszeretettel adtak bizonyságot erősen szelektív memóriájukról, ha másokat kellett rugdosni. Kiválóan emlékszem például, hogy kis híján megfulladtam a köhögéstől, amikor a 2002-es ausztriai eset feletti, szent felháborodásában a Williams technikai igazgatója, Patrick Head a következőt találta állítani: "Szörnyen sajnálom Rubens-t, és azt kell mondanom, ez volt a legcinikusabb akció, amit 27 év alatt a Forma-1-ben láttam. Szerintem egy olyan csapatnak, mint a Ferrari, amely ennyire fantasztikus autót épített, van egy kötelezettsége a sporttal és a közönséggel szemben: az, hogy versennyel ajándékozza meg őket. Amikor a mi autónk volt gyorsabb a többiekénél, mindig így jártunk el." Izé, tessék? Most vajon Patrick emlékezete szenvedett rövidzárlatot, vagy én ittam többet a kelleténél? Damon Hill, akiből a jelek szerint szintén heveny tüneteket váltott ki Head monológja, szerencsére gyorsan a segítségemre sietett. "Nem is tudom, mi történhetett, amikor Alain Prost csapattársa voltam - biztosan hallucináltam, nem vitás" - élcelődött Hill. - "Csak mert én úgy emlékszem, hogy amikor hozzásegítettem Prostot negyedik világbajnoki címéhez, bizonyos körülmények között nem versenyezhettem ellene." Na hál'istennek, akkor jöhet még egy-két pohárral...

Azért merengtem el ezen ilyen hosszasan éppen most, mert erős a gyanúm, hogy bármilyen ítéletet is hoz a WMSC, valójában nem fog kiderülni semmi, vagy legalábbis - és egy ekkora horderejű ügyben ez sem sokkal jobb - nem fog kiderülni minden. Bár ne lenne igazam, de alighanem homályban maradunk a részleteket illetően, és akkor mindkét fél tovább hajtogathatja alaposan begyakorolt frázisait, hogy ezután is mindenki azt hihessen, amit akar. Persze mit várunk egy olyan sportban, ahol a főszereplők arra a legbüszkébbek, ha sikerül cirkalmas semmitmondással kibújniuk az egyenes válaszadás alól? Habár béketűrő ember vagyok, a Magyar Nagydíj pénteki sajtótájékoztatóján kedvem lett volna rendet tenni a pulpituson, amikor a kémügyre vonatkozó kérdést Aguri Suzuki és Colin Kolles vihogva kerülték el egy "no komment" kíséretében. Azt hitték, nagyon okosak és diplomatikusak voltak. Hát nem. Talán nem ártana, ha valaki felhívná rá a figyelmüket, hogy a szponzoraikból élnek, a szponzoraik pedig a közönségből, tehát vannak bizonyos kötelességeik a nyilvánosság felé. Ez demagógiának hangzik, tudom, mégis igaz. Az elmúlt időszakban Ron Dennis is hajlamos volt megfeledkezni erről, amikor a Hungaroringen és Isztambulban olyan lelkesen rejtegette Fernando Alonsót és Lewis Hamiltont az újságírók elől, mintha húsvéti ajándéknak szánta volna őket. A játszma nyilvánvalóan arra ment ki, hogy Ron úgy vélte: a versenyzők inkább semmit se mondjanak, mint hogy valami kellemetlen csússzon ki a szájukon.

Mindezzel együtt el kell ismernem, hogy mi, azaz a közönség is hibásak vagyunk abban, hogy idáig fajult a helyzet. Ha elfogadnánk, hogy a versenyzők és a csapatok néha óhatatlanul hibáznak, ők sem nem lennének rászorulva, hogy idétlen kifogásokat keresve mentegetőzzenek görcsösen egy-egy baki után. Ha bevenné a gyomrunk, hogy a csapatokon belül éppúgy lehetnek konfliktusok, akár a legjobb családban, Alonsónak sem kellene nyilvánosan kinevettetnie magát azzal a szöveggel, hogy a monzai befutónál azért nem húzott be a boxutca felé, mert túl erős légáramlat érte volna a csapatát. Más is megtette már rendszeresen, mégsem halt bele senki. És igen, ha végre belátnánk, hogy a nyíltan felvállalt csapatutasításokban nincs semmi törvénytelen, az istállók sem kamuznának szabadságról, egyenlőségről, testvériségről. A naivitásnak is van határa.

Mert a sport akkor igazi sport, ha a lehető legközelebb áll a háborúhoz - természetesen józan határok között. Nem arról van szó, hogy Kimi Räikkönennek atomtöltetű ballisztikus rakétát kell kilőnie Lewis Hamiltonra, vagy Fernando Alonsónak tankcsapdákat kell lepakolnia maga mögött, de azt akarom látni, hogy a csapatok az általuk leghatékonyabbnak tartott taktikát választják. Nem kell mentegetőzniük érte. Ha engedményeket tesznek a kedvemért, az már nem sport, hanem cirkusz. Az megint csak megjátszás és látszat; én köszönöm, nem kérek belőle.

Éppen ezért arra buzdítanám a Ferrarit, hogy az idény hátralévő részére tolja az előtérbe Räikkönent, Massából pedig legyen másodhegedűs. Évekig azzal támadták őket, hogy nincsenek tekintettel a közérdekre, mert nyíltan Michael Schumachert favorizálják, de most, amikor már csak Kiminek maradt esélye a világbajnoki küzdelemben (és neki is halványan pislákol), az úgynevezett közérdek egyértelmű: minél tovább húzni a döntőt. Versennyel ajándékozni meg az embereket, ha ragaszkodni akarunk Head szavaihoz. Legyen Räikkönené a jobb taktika, a versenyen mehessen Massa elé, amikor csak kell. Dehát tudjátok ti, hogy megy ez.

Az egyenlőség további fenntartása képmutatás lenne, abből pedig már így is van elég. Nem is értem, hogy azok, akik öt évvel ezelőtt, az A1-Ringen a sport érdekei mellett kardoskodtak melldöngetve, ma miért nem vonulnak fel tüntetni a paddockba azért, hogy a Ferrarinál mostantól Kimié legyen a főszerep. Ahogy Woody Allen tanácsolta "A szendvics feltalálása" című, halhatatlan novelláskötetében: Fel az adókkal! Mosolyszünetet a perzsákkal! Hiába no, vannak még ügyek, amelyek mellett érdemes kiállni...


* * *
Aki azt várta, hogy a McLarennél dúló polgárháború, s a jövőjével kapcsolatos bizonytalanságok megtörik Fernando Alonso akaratát, annak csalódnia kellett. Jóllehet, főnökével a nyilvánosság előtt továbbra is tüntető távolságtartással viselkedik, hogy kissé eltúlzott finomsággal fogalmazzunk, ám Fernando a nyomás alatt is az maradt, ami mindig volt: egy lélegzetelállítóan gyors és erős versenyző. Mostanában persze Lewis Hamilton a wonderboy, de Alonso Monzában mindenkit emlékeztetett rá, hogy alig egy éve még ő volt az ügyeletes csodagyerek a grundon. Méltán.

Ez természetesen nem változtat azon, hogy Hamilton újonc létére bámulatos teljesítményt nyújt, mégis el kell ismerni: Fernando ezúttal egyszerűen lemosta őt a pályáról. Érdekes módon Alonsónak idén éppúgy a kvalifikáció a gyenge pontja, mint Räikkönennek; a 13 eddigi nagydíjból hétszer ő futotta az időmérő abszolút leggyorsabb körét, a Q3-ban mégis mindössze két alkalommal tudta megkaparintani az 1. helyet, és a rajtfelállás tekintetében 6:7 arányban kikapott Hamiltontól. Ez azt látszik alátámasztani, amit Alonso már az idény kezdete előtt is felvetett, csak akkor még nehezen hittük el neki: a 2007-es Bridgestone-ok jobban fekszenek az újoncoknak, mint azoknak, akik már hozzászoktak a régi gumikhoz.

Már az egy héttel korábbi teszten is a McLaren és konkrétan Fernando volt a leggyorsabb, de az akkori időeredmények a nagydíj legelső szabadedzésén azonnal megdőltek, mégpedig meglepetésre a Ferrari jóvoltából. A maranellói istálló azonban ezután valamiért visszafelé haladt: míg Alonso szombat délutánig másfél másodpercet javított péntek reggeli köridején, Räikkönen csupán 0.077-et, és Massa is alig 0.597-et. Ebben Kimi esetében szerepet játszhatott a P3 során elszenvedett baleset, és nem kizárt, hogy az első edzésen uralkodó hűvös időjárás is a Ferrarinak kedvezett.

Bárhogy is történt, az időmérő kezdetére világossá vált, hogy a McLaren Monzában egy külön ligában versenyez a többiektől. Ez még nem jelentett garanciát a győzelemre, mert idén már többször lehettünk tanúi, hogy edzéskörülmények között az MP4-22 uralja a pályát, a hosszú etapokon viszont az F2007 kerül fölénybe - de ilyesmiről ezúttal nem volt szó. A Ferrarival ettől függetlenül számolnia kellett a McLarennek, Räikkönen Q3-as köréből ugyanis sejtették, hogy a finn egykiállásos boxstratégiával készül nekivágni az 53 körnek.

Monzában papíron az egy kerékcsere az előnyösebb választás, és a mezőny zöme (a 20 célbaérő közül 12) e mellett is döntött, az éllovasok azonban rugalmassága miatt, valamint azért, hogy elkerüljék a gumikkal kapcsolatos problémákat, többnyire a két kiállást részesítik előnyben. A McLaren számítógépes szimulációja azt mutatta, hogy az egy tankolásos stratégia összességében mintegy 8 másodperccel gyorsabb lenne, a wokingi istálló mégsem merte megkockáztatni, hogy az opciós (lágy) gumikkal bevállaljon egy legalább 25 körös etapot.

"Azt hiszem, az összes csapat autója közül a miénk bánik a legkíméletlenebbül a gumikkal" - ismerte el Ron Dennis az Olasz Nagydíj után. - "Ezért döntöttünk a két kiállás mellett, a teszten szerzett tapasztalatainknak megfelelően ezért éreztük úgy, hogy ez a verseny megnyerésének a legjobb módja. Ami be is bizonyosodott."

A teszten még a szemcsésedés okozta a legnagyobb problémát Monzában, a nagydíj hétvégéjén viszont inkább hólyagosodás jelentkezett a lágy gumikon. A pénteki edzésnap után jórészt az is elmúlt, habár Hamilton autóján a verseny utolsó etapjának végére ismét érzékelni lehetett némi hólyagosodást. Ettől függetlenül kétségtelen volt, hogy egyetlen körben a lágy keverék az előnyösebb: Sebastian Vettelt leszámítva mindenki azon érte el a legjobb időeredményét.

Mivel Alonso annak ellenére megszerezte a pole-t, hogy egy körrel több benzint cipelt, mint Hamilton (noha végül két körrel tankolt később, a McLarennél azt sugallták, hogy ebből egy kört ő spórolt meg), lényegében már csupán a rajtnál kellett megvédenie a pozícióját - akárcsak Massának Isztambulban.

Fernando lassan startolt, de a McLaren paradox módon részben ennek köszönhette, hogy Lewis az első kanyarban vissza tudta venni a 2. helyet Felipétől. Massa autója ugyanis a pálya kevésbé poros oldalán kitűnően betapadt, és meg is előzte a második számú McLarent, csakhogy a Rettifilo féktávján túl közel került Alonsóhoz. Fernando azt állította, nagyon későn próbált rálépni a fékre, a Ferrari azonban hátulról így is alaposan ráesett a McLarenre, de Felipe a balról érkező Lewis miatt beszorult. Alonso a világbajnokságra való tekintettel talán jobban örült volna, ha Massa van mögötte, nem Hamilton, a Ferrari későbbi kiesése miatt azonban ez végül úgysem számított.

Ha David Coulthard balesete után nem küldik be a Safety Car-t, a McLarennek többé nem is lett volna miért aggódnia. Ám a versenynek ebben a fázisában az SC mindenképpen a több kiállást választók ellen dolgozik, nekik ugyanis az újraindítás után a tervezettnél kevesebb körük marad, hogy összeszedjék a plusz kerékcseréhez szükséges előnyt. Ez Monzában nagyjából 28 másodperc volt, amit Fernando a 43. körig lazán össze is gyűjtött, miközben ez Lewis-nak - akinek a második tankolását a kerekek vibrációja miatt előrehozták a 40. körre - nem sikerült. A szombati balesete óta nyakfájással küzdő Räikkönen átmenetileg megszerezte a 2. helyet, vagyis becsempészte a Ferrarit a két McLaren közé, a friss, lágy gumikon hajtó Hamiltonnak azonban nem telt sok időbe, hogy a Rettifilónál, egy banzai manőverrel kifékezze ellenfelét, aki már 18 kör óta nyűtte ugyanazt a garnitúra (ráadásul keményebb keverékű) Bridgestone-t. Amikor kigyorsított a Parabolicából, Lewis valójában azt várta, hogy még a célegyenesben kibújhat a szélárnyékból, a Ferrari azonban meglepően gyors volt, így aztán a féktávon kellett megoldania a feladatot. A bal lábával annyira későn rúgott a pedálba, hogy egy pillanatra ő maga is azt hitte, nem tudja majd elfordítani a McLarent, de az végül csak befért a kanyarba valahogy. Räikkönen az előzés után azonnal visszavett a tempóból kb. másfél másodpercet, hogy kímélje fájós nyakát és a motort, amelynek még a belgiumi hétvégét is teljesítenie kell, ennek köszönhetően viszont a McLaren is elkezdhetett spórolni.

Alonso közben érinthetetlen volt. Miután péntek délutántól kezdve - vagyis a P2-ben, a P3-ban, és az időmérő mindhárom etapjában - ő volt végzett az élen, a versenyen nyilvános erődemonstrációt tartott. A Safety Car jelenlétét leszámítva a táv 49 kör volt, ebből 32-ben Fernando volt a leggyorsabb (Lewis csak 10-ben). Jóllehet, ilyesmi legutóbb Monacóban fordult elő, és az egykiállásos stratégia ezúttal tovább rontott a képen, a Ferrarinak nyers tempó tekintetében a leghalványabb esélye sem volt a McLarennel szemben: míg Alonso 26, Hamilton pedig 15 darab 1:23.5 alatti kört teljesített, Räikkönen csupán kettőt. A verseny 30 leggyorsabb körét a McLarenek futották.

Fernando 3 pontra megközelítette Lewis-t az összetettben, ami négy fordulóval az idény vége előtt kényelmetlenül szűkös előny az ifjú brit számára. Azt gondolom, most már nagy merészség kell ahhoz, hogy a világbajnokságban valaki Alonso ellen fogadjon.

Forrás: A5.hu


"Nem azoké a siker akik sohasem buknak el, hanem azoké,akik elbuktak,és ismét felálltak belőle" Kimi

2007. Szeptember 13, 12:28
Válasz #27

kimi344

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Újonc
  • Hozzászólások: 3
    • Profil megtekintése
Hali! jelentkezzetek a ligámba akit érdekel: http://2004rhf1liga.mlap.hu/ köszi:)

2007. Szeptember 12, 08:26
Válasz #26

tapaty

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 versenyző
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 554
  • f?szakács
    • Profil megtekintése
    • E-mail
Azt tudom, de akkor nem önerőből sikerült a pontszerzés, hanem mert kiestek sokan. Bár ha Massa nem esik most ki, akkor megint nincs pont. Talán egy kicsit jobbak voltak, mint eddig. SZörnyű volt nézni amikor Rubens a Spykert sem tudta megelőzni. Hogy lehetett egy aránylag jó kocsit így elcseszni?
Hungarian Rubens Barrichello Fansite
http://www.barrichello.eu

2007. Szeptember 10, 19:42
Válasz #25

Marti

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Moderátor
  • Hozzászólások: 2650
    • Profil megtekintése
A kis Massát én is sajnáltam, de nekem öröm volt ez a futam. Az idei évben először sikerült önerőből pontot szereznie a Hondának. Sajnos nem Rubensnek, de hát minden nem lehet tökéletes.

Rosszul tudod, az idei évben kétszer szereztek pontot, Francia nagydíjon is 8. lett Button! Így már 2 pontjuk van!  :1:


"Nem azoké a siker akik sohasem buknak el, hanem azoké,akik elbuktak,és ismét felálltak belőle" Kimi

2007. Szeptember 10, 15:01
Válasz #24

tapaty

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 versenyző
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 554
  • f?szakács
    • Profil megtekintése
    • E-mail
És talán arra sem kell sokat várni, hogy az F1-ben is lehessen előzni. Már ha bejönnek az új szabályok.
Hungarian Rubens Barrichello Fansite
http://www.barrichello.eu

2007. Szeptember 10, 13:54
Válasz #23

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Szerintem egyedül Massa verhette volna meg a Mclaren-eket, nagyjából azon a taktikán volt mint ők, és az elején elég jól tartotta őket. Kimi taktikája kuka volt. Hát szerintem sajna eldőlt, hogy nem Ferrari pilóta lesz világbajnok. Most már csak abban reménykedek hogy Alonso megveri Hamilton-t. Nem is bírom Hami-t, meg azért az F1-nek sem tenne valami jót ha egyből egy újonc lenne a világbajnok. Amúgy izgalmasabb futamra számítottam. Vasárnap délelőtt néztem a GP2-t és ott gyilkolták egymást, itt meg alig volt előzés. Szerencsére nem kell sokat várni és megint futam.

2007. Szeptember 10, 10:41
Válasz #22

tapaty

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 versenyző
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 554
  • f?szakács
    • Profil megtekintése
    • E-mail
A kis Massát én is sajnáltam, de nekem öröm volt ez a futam. Az idei évben először sikerült önerőből pontot szereznie a Hondának. Sajnos nem Rubensnek, de hát minden nem lehet tökéletes.
Hungarian Rubens Barrichello Fansite
http://www.barrichello.eu

2007. Szeptember 09, 19:55
Válasz #21

Marti

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Moderátor
  • Hozzászólások: 2650
    • Profil megtekintése
Ma nagyon brutálisan nyomták a Mclarenesek! Ez nem a Ferrari napja volt! Mostmár tuti, hogy Alonso vahy Hamilton lesz a Világbajnok!  :'( Ez a merci motor nagyon bírja!
Ha jól hallották Palikék, hogy a Ferrari motorja furcsán szólt, akkor a jövő heti futamra ki fogják cserélni a Kimi motorját! És tudjuk mivel jár, 10 rajthelyes büntivel!
Kimi sem volt jól, mondta, hogy nagyon fájt a nyaka, szerencse , hogy ő betudta fejezni a versenyt! Úgy látszik eluszott ez az év a Ferrarinak! :'(
Látátok hogy néhány Kimi rajongók beöltöztek gorillának! nagyon jó, tök ötletes! Bizti ezt mutatta Alonso Kiminek a dobogón. Észrevettétek, hogy Alonso le sz.rta Ron Denist meg a többieket! Nem is maradt ott a pezsgőzésnél! Nagyon látszik Alonson, mennyire utálja a csapatot.


"Nem azoké a siker akik sohasem buknak el, hanem azoké,akik elbuktak,és ismét felálltak belőle" Kimi

2007. Szeptember 09, 15:56
Válasz #20

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6964
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum
Végeredmény:

1. F. Alonso spanyol, McLaren-Mercedes 1:18:37.806 ó
2. L. Hamilton brit, McLaren-Mercedes + 6.062 mp
3. K. Räikkönen finn, Ferrari + 27.325
4. N. Heidfeld német, BMW-Sauber + 56.562
5. R. Kubica lengyel, BMW-Sauber + 1:00.558 p
6. N. Rosberg német, Williams-Toyota + 1:05.810
7. H. Kovalainen finn, Renault + 1:06.751
8. J. Button brit, Honda + 1:12.168
9. M. Webber ausztrál, Red Bull-Renault + 1:15.879
10. R. Barrichello brazil, Honda + 1:16.958
11. J. Trulli olasz, Toyota + 1:17.736
12. G. Fisichella olasz, Renault + 1 kör
13. A. Wurz osztrák, Williams-Toyota + 1 kör
14. A. Davidson brit, Super Aguri-Honda + 1 kör
15. R. Schumacher német, Toyota + 1 kör
16. T. Szato japán, Super Aguri-Honda + 1 kör
17. V. Liuzzi olasz, Scuderia Toro Rosso-Ferrari + 1 kör
18. S. Vettel német, Scuderia Toro Rosso-Ferrari + 1 kör
19. A. Sutil német, Spyker Ferrari + 1 kör
20. Sz. Jamamoto japán, Spyker Ferrari + 1 kör

2007. Szeptember 08, 19:22
Válasz #19

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Nem hiszem hogy Ferrai 1-2 lesz, nagyon jók a Mclaren-ek, bár nekem nagyon gyanús volt hogy Massának az eredményhez képest elég jó kedve volt. Lehet hogy a Ferrari altatott a teszteken, és most az időmérőn is, és mondjuk ők 2 míg a Mclaren 3 kiálláson van? Majd meglátjuk! De a verseny tuti jó lesz, tele előzéssel. Monzában általában nagyon izgik a versenyek. Már lehet a rajtnál is gond lesz abban a szűk sikánban, a hideg fékekkel....

2007. Szeptember 08, 18:28
Válasz #18

Marti

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Moderátor
  • Hozzászólások: 2650
    • Profil megtekintése
Hát...néztem a szabadedzést, nagyon brutális volt, mondom ez nem lehet igaz! A gumifal teljesen elnyelte! Miért pont a ferrarival történik ilyen! :'( Ott fent az égiek nagyon Mclaren győzelmet akarnak, mindenértelemben! Meg az időmérőn amit produkáltak! Ezt nem hiszem el! Remélem ez valami taktika! De ha nem , akkor ennyit a Vb címről! :'(
Szerencsére nem történt baja Kiminek! :)
Izgi futam lesz szerintem! Nagyon remélem, hogy Kimi feljut a dobogóra!De jó lenne, ha a két Mclarent lenyomnák! És Ferrari 1,2 lenne! :king:


"Nem azoké a siker akik sohasem buknak el, hanem azoké,akik elbuktak,és ismét felálltak belőle" Kimi

2007. Szeptember 08, 17:00
Válasz #17

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6964
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum
Itt a vidi is:

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=bLN4mY-lliI" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=bLN4mY-lliI</a>

2007. Szeptember 08, 16:36
Válasz #16

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Itt egy kép Kimi balesetéről. Nagy szerencséje van hogy megúszta sérülés nélkül. De szerintem nem tudták 100%-osra belőni a tartalékautót az időmérő edzésre. De holnapra minde OK lesz.




2007. Szeptember 08, 16:19
Válasz #15

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6964
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum
Időmérő végeredmény

1. F. Alonso  spanyol McLaren-Mercedes 1:21.997 p 
2.  L. Hamilton  brit McLaren-Mercedes  1:22.034
3.  F. Massa  brazil Ferrari 1:22.549 
4.  N. Heidfeld  német BMW-Sauber 1:23.174
5.  K. Räikkönen  finn Ferrari  1:23.183
6.  R. Kubica  lengyel BMW-Sauber  1:23.446
7.  H. Kovalainen finn Renault 1:24.102
8.  N. Rosberg  német Williams-Toyota  1:24.382 
9.  J. Trulli  olasz Toyota  1:24.555 
10.  J. Button  brit Honda 1:25.165 
11.  M. Webber  ausztrál Red Bull-Renault  1:23.166
12.  R. Barrichello  brazil Honda  1:23.176
13.  A. Wurz  osztrák Williams-Toyota  1:23.209 
14.  A. Davidson  brit Super Aguri-Honda  1:23.274
15.  G. Fisichella  olasz Renault  1:23.325 
16.  S. Vettel  német Toro Rosso-Ferrari  1:23.351
17.  T. Szato  japán Super Aguri-Honda  1:23.749
18.  R. Schumacher  német Toyota  1:23.787
19.  V. Liuzzi  olasz Toro Rosso-Ferrari  1:23.886
20.  D. Coulthard  brit Red Bull-Renault  1:24.019 
21.  A. Sutil  német Spyker-Ferrari  1:24.699
22.  Sz. Jamamoto  japán Spyker-Ferrari 1:25.058

 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek