Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.

Szerző Téma: Minden idők legrosszabb csapata  (Megtekintve 2138 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2011. Február 03, 19:26
Válasz #1

Ivancia

  • F1 Challenge Fan
  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 2509
  • KC23!
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc csapatod: Ferrari
  • Kedvenc pilótád: Karun Chandhok
Hosszú lesz arra mindenki készüljön(de, érdekes/izgalmas).

A cikket az idealisiv.blog.nepsport.hu oldalról másoltam.

Nem véletlenül idéztük fel a Coloni csapatot a bevezetőben, az Andrea Moda története ugyanis nagyban kapcsolódik az ötévi küzdelmét 1991 őszén befejező olasz gárdához. Amikor a Coloni végül feladta, egy talján cipőgyáros, Andrea Sassetti felvásárolta a csapat maradványait, s saját divatcégéről nevezte el azt. Sassetti úr először úgy tervezte, hogy a Coloni C4-eseivel fog indulni az 1992-es szezonban, de szerencsére az első versenyhétvége után letett erről az ötletről, ami már csak azért is örvendetes, hiszen a Coloni autója az előző évben egyetlenegy előkvalifikációt sem élt túl. Ettől függetlenül a csapat a Coloni sok alkalmazottját megtartotta.

A kasztnit végül Nick Wirth (a Virgin jelenlegi csapatfőnökének) cége, a Simtek szállította, akik a két évvel korábban a BMW hamvába holt projektje számára tervezett autóval látták el az Andrea Modát. Az autóba a Judd V10-eseit szerelték, amely a Brabham hasonlóan sikeres autóit hajtotta Sassetti csapatán kívül. Az Andrea Moda két olasz pilótát igazolt a tél során, Alex Caffit, aki 1989-ben remek szezont futott a Scuderia Italia színeiben, valamint Bertaggiát, aki hatszor végzett tökutolsóként az előkvalifikáción a Coloni színeiben, ugyanebben a szezonban. Az első futamról a csapatot egyből kizárták, mert Sassetti úr nem volt hajlandó befizetni a nevezési díjat, mivel úgy vélte, az Andrea Moda nem új csapat, hiszen felvásárolta a Colonit, ám az FIA ezt nem fogadta el. Kyalamiben így nem indulhattak – ide még a Coloni C4-essel érkeztek –, Mexikóban pedig nem tudtak elindulni, mivel az új autókat tartalmazó csomag nem érkezett meg időben. A versenyzők kritizálni kezdték a csapatot, Sassetti úr pedig profihoz (?) méltóan (?) nem tűrte ezt, s lapátra tette mind a kettőt.

Meglepő módon az Andrea Modának sikerült egy viszonylag nagyobb nevet szerződtetnie egyik autójába, méghozzá a korábban csaknem egy teljes évet a Benettonnál töltő Roberto Morenót, akit Nannini helikopterbalesete után szerződtetett a csapat, s első futamán rögtön a második helyre repítette a tarka B190-est, hogy aztán Schumacher érkezése miatt átpasszolják a Jordanhez. Morenónak egyébként a „kicsikkel” is nem kevés tapasztalata volt, hiszen az AGS, a Coloni, az EuroBrun és a Minardi pilótája is volt több-kevesebb ideig. A másik autót a jóval kisebb tapasztalattal rendelkező Perry McCarthy kapta, aki később a Top Gear című sorozat első két évadjában a rejtélyes Stig feladatait látta el. A brazíliai futamra már ők érkeztek meg, ám pályára csak Moreno gurulhatott, mivel az előkvalifikáció előtt visszavonták a szuperlicenszét – melyet a versenyhétvége után vissza is adtak neki… Sokkal több oka Morenónak sem lehetett az örömre a hétvégén, mivel a selejtezőn mintegy tizenöt másodperccel maradt el attól, hogy részt vehessen az időmérőn egyáltalán.

Bertaggia hamarosan megjelent egy tekintélyesebb szponzori lehetőséget lobogtatva kezében, Sassetti pedig úgy döntött, mégis jobban szeretné őt látni az autóban McCarthy helyén. Ám a szabályok nem adtak neki lehetőséget újabb pilótacserére, így Bertaggia hoppon maradt, a pénz pedig elúszott… A barcelonai előkvalifikáción Moreno autója a felvezető körben megadta magát, McCarthyé pedig, melyet előző éjszaka raktak össze a szerelői, a boxutcát is alig hagyta el, tizennyolc méterre a kijárattól állt meg – mindkettő motorhiba miatt. A csapat egy kiskaput kihasználva Morenót ültette be McCarthy sebtében megjavított autójába, hogy aztán tíz másodperccel maradjon el a második leggyengébb idejét elérő újonctól, egy bizonyos Damon Hilltől. Az imolai selejtező már jobban sikerült, Moreno kis híján bejutott az időmérő edzésre, s McCarthy is örülhetett, hiszen nyolc teljes kört meg tudott tenni, mielőtt szétesett alatta az autó – eredménye közel kilenc másodperccel maradt el Morenótól.

Monacóban aztán valami megmagyarázhatatlan dolog történt: Roberto Moreno az előkvalifikáción megelőzte Katayama Larrousse-Lamborghinijét és bejutott az időmérő edzésre! Szombat délután aztán Moreno öt és fél másodperccel maradt el ugyan a pole-t szerző Manselltől, de a két Brabhamet, van de Poele-t és Hillt, a fondmetalos Chiesát és a March színeiben versenyző Belmondót is megelőzte, azaz a huszonhatodik helyen végzett, és felállhatott a rajtrácsra! Moreno a verseny minden pillanatát az utolsó helyen töltötte, ám a kieséseknek köszönhetően egészen a 19. helyig jött előre, amikor a 11. körben a Judd motor megadta magát. Az öröm ettől függetlenül hatalmas volt: az egyik Andrea Moda-autó részt vehetett egy futamon! McCarthy viszont szépen lassan kegyvesztetté vált, Sassetti figyelmét egyre inkább kizárólag Morenóra fordította.

Ezután viszont minden rosszra fordult. A Kanadai Nagydíj előtt Sassetti egyik üzletét felgyújtották, s megpróbálták lelőni, amikor a lángok közül próbált elmenekülni. A tulajdonos az eseményektől feldúltan érkezett Montrealba, ahol pilótái és autói várták… csakhogy a motorok nélkül! A British Airways gépei ugyanis egy nagy vihar okozta áramszünet miatt nem tudták átszállítani a tengerentúlra a csapat motorblokkjait. Sassetti néhány kirohanást követően nagy nehezen megoldotta a helyzetet: a Brabhamtől kölcsönzött egy blokkot, s azt szerelte Moreno autójába. McCarthy tehát ezen a hétvégén sem tehetett meg egyetlen kört sem, míg csapattársa 15 másodperccel maradt el az előtte végző Hilltől. És hogy a dolgok ennél is lehetnek rosszabbak: a Francia Nagydíjra való eljutást a francia kamionosok blokádja nehezítette, ám minden csapat eljutott Magny-Cours-ba – az Andrea Modát kivéve.

Silverstone-ban az Andrea Moda két szimpla fekete autóval jelent meg. Miután az előző két futamon voltaképpen semmit sem teljesített a csapat – az egyiken ott sem volt –, a monacói „parádé” után kifejezetten lelkesnek tűnő szponzorok sorra elhagyták az Andrea Modát, és egy sem maradt - érdemes összevetni a monacói képel(1) az Angolt(2). Angliában egyik autónak sem volt esélye kvalifikálnia magát az időmérő edzésre, főleg azért, mert mindketten esőgumival mentek száraz pályán az edzés nagy részén. McCarthy még Morenótól is elmaradt 16 másodperccel, persze ez így is jobb volt, mint a következő verseny, ahol egyetlen kört sem tehetett meg, majd végül ki is zárták – persze ez számított a legkevesebbet. Moreno viszont jelentős javuláson esett át, mindössze négy másodperccel maradt el az időmérőre való bejutástól.




Magyarországon két nagy öröm is érte a csapatot. Egyrészt az, hogy sikerült legalább egyetlen szponzort összeszedniük újra, másrészt pedig az, hogy immár csak egy autó esett ki az előkvalifikáción, azaz az egyik Andrea Moda garantáltan részt vehetett legalább az időmérő edzésen. Utóbbi azért történt, mert egy egykor nagyszerű csapat, a Brabham történetéhez méltatlan utolsó napjait élte, s miután egyik pilótája elhagyta őket, úgy döntöttek, a Hungaroringen már csak egy autót indítanak. Az Andrea Moda mindent elkövetett azért, hogy Moreno legyen az, aki megküzdhet a többiekkel az időmérőn, így szerencsétlen McCarthyt csupán negyvenöt másodperccel a selejtező vége előtt engedték ki a boxból, hogy véletlenül se teljesíthessen mért kört. Moreno egyébként már csupán egyetlen másodperccel maradt el Katayamától, s az időmérőn is „csak” 1,3-ra volt attól, hogy felállhasson a rajtrácsra. A FISA a hétvége után ultimátumot adott a csapatnak: ha nem adnak lehetőséget McCarthynak a bizonyításra, komoly következményekre számíthatnak.

Belgiumban már nem rendeztek előkvalifikációt, mivel a Brabham végleg tönkrement. Az edzéseken Comas megsérült, ami azt jelentette, hogy az Andrea Moda úgy vághatott neki az időmérőnek, hogy a 28-29. helynél nem végezhettek hátrébb. Előrébb sem végeztek, Moreno 14,5 másodperccel maradt el az első helyezettől és 5,7-tel a kvalifikációtól, míg McCarthy újabb tízzel tőle. A brit ráadásul ennél sokkal rosszabbul is járhatott volna. Az Eau Rouge kanyarban száguldva ugyanis meghibásodott a kormányműve, aminek katasztrofális végeredménye is lehetett volna. Műszaki hibák megesnek, mondhatnánk, az viszont már annál felháborítóbb, hogy a csapat már akkor is tudott a hibáról, amikor McCarthyt kiengedték a pályára, nem túlzás azt állítani, hogy a pilóta életét sodorták veszélybe ezzel. Néhány órával később a belga állami rendőrség néhány embere érkezett meg a paddockba, és letartóztatták Sassettit üzleti csalásért.

A csapat történetéhez méltó végszó volt a belga hétvége. Az Andrea Moda megpróbált ugyan az Olasz Nagydíjra benevezni még, ám a szövetség eltiltotta őket a további szerepléstől, mivel szégyent hoztak a sportágra. A csapat tagjainak alighanem ez felért egy megváltással…

Andrea Moda:
1 szezon
12 nagydíjnevezés
9 nagydíj
15 benevezett autó
11 sikertelen előkvalifikáció
3 sikertelen kvalifikáció
1 ténylegesen megelőzött autó az előkvalifikációkon
19. helyen rangsorolt kieső az 1992-es Monacói Nagydíjon (Moreno)
16. (utolsó )hely az 1992-es Konstruktőri Bajnokságban
34. hely az 1992-es Világbajnokságon (Moreno)
Semmibe vett és életveszélybe sodort második számú pilóta
Letartóztatott csapatfőnök
Ész nélküli pilótapolitika
Eltiltás a sportágtól

: február 01, 2011, 10:49:55 pm
Monaco:


Silverstone:
?Minden tiszteletem Chandhok-é, egy kedves srác. Látok annyit benne, ami elég egy világbajnoki címhez? Nos, ezt majd az idő eldönti. Ennek a történetnek még jó vége is lehet, de egyelőre nem tud autóhoz jutni.?
Eddie Jordan


Nincsenek hozzászólások ebben a témában. Szeretnél Te az első lenni?
 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek