Számos változás vár az F1 mezőnyére 2010-ben. Ezeket gyűjtöttük össze egy csokorba.A versenyek legfontosabb változásai (részleteiben még változhatnak):
Pontozás
Az eddig megszokott nyolc pilóta helyett tíz versenyző kap pontot versenyenként az alábbi sorrendben: 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1.
Mezőny
A mezőny az újonc csapatoknak köszönhetően még úgy is gyarapszik, hogy a BMW és a Toyota végleg kiszállt a Száguldó Cirkuszból. A mezőny így 26 főre emelkedett.
Versenynaptár
Kanada visszatérésével és Dél-Korea csatlakozásával a 2009-es 17 helyett 19-re nőtt a versenyek száma.
Boxkiállás
Megszűnik a verseny közbeni tankolás, mely 1994 óta van jelen az F1-ben. Így csupán kerékcserét hajthatnak végre a szerelők, aminek következtében 3-4 másodperc körüli lesz egy szerviz. A rekordot Ricardo Patrese tartja (3,2 másodperc, 1993 Belgium, Benetton). Az autók súlyát idén már nem hozzák nyilvánosságra a futamok előtt.
Időmérő edzés
Ugyan megmarad a három etap (Q3, Q2, Q1), de a mezőny bővülésével az alábbi módon változik azoknak a rendszere: Q1 (20 perc, 8 kieső), Q2 (15 perc, 8 kieső), Q1 (10 perc, 10 legjobb pilóta) A Q3-ban résztvevők, az edzés harmadik szakaszában használt abroncsokkal rajtolnak el a versenyen.
Versenybíróság
Négy főre emelkedett a verseny közben döntéseket hozó bizottság létszáma. Plusz egy fő mindig ex-pilóta.
Az autók technikai változásai
Gumik
Az első gumik keskenyebbek lesznek (270 mm helyett 245 mm), a 2009-es autók alulkormányozottságát kivédve. Másrészt a nagyobb tank okozta többletsúly nagyobb hátsókerék terhelést jelent. Egy pilóta 11 szett gumit használhat el egy hétvége alatt.
A pilótáknak továbbra is használniuk kell a lágyabb és a keményebb gumikeveréket a futamokon. A Brigdstone továbbra is zöld csíkkal jelöli meg a lágyabb keveréket. A Bridgestone továbbra is támogatja a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Make Cars Green kampányát.
Benzintank
Az üzemanyagtank szélesebb és hosszabb lesz, miután a kapacitása 120-ról 236 literesre nő. Az autók tömegét 605 kg-ról 620-ra növelték.
Tengelytáv
Mivel a hosszabb benzintank miatt az autók hossza is nő (15 cm-rel), így az autók tengelytávja is megnő.
Pilótafülke
A hosszabb tank következtében előrébb kell tolni a pilótaülést., vagy rövidebb váltót kell az autóba építeni.