Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.

Szerző Téma: A Forma-1 2010-es változásai - Összefoglaló  (Megtekintve 1568 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2010. Március 01, 18:02
Válasz #1

Ivancia

  • F1 Challenge Fan
  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 2509
  • KC23!
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc csapatod: Ferrari
  • Kedvenc pilótád: Karun Chandhok
Számos változás vár az F1 mezőnyére 2010-ben. Ezeket gyűjtöttük össze egy csokorba.



A versenyek legfontosabb változásai (részleteiben még változhatnak):

Pontozás
Az eddig megszokott nyolc pilóta helyett tíz versenyző kap pontot versenyenként az alábbi sorrendben: 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1.

Mezőny
A mezőny az újonc csapatoknak köszönhetően még úgy is gyarapszik, hogy a BMW és a Toyota végleg kiszállt a Száguldó Cirkuszból. A mezőny így 26 főre emelkedett.

Versenynaptár
Kanada visszatérésével és Dél-Korea csatlakozásával a 2009-es 17 helyett 19-re nőtt a versenyek száma.

Boxkiállás
Megszűnik a verseny közbeni tankolás, mely 1994 óta van jelen az F1-ben. Így csupán kerékcserét hajthatnak végre a szerelők, aminek következtében 3-4 másodperc körüli lesz egy szerviz. A rekordot Ricardo Patrese tartja (3,2 másodperc, 1993 Belgium, Benetton). Az autók súlyát idén már nem hozzák nyilvánosságra a futamok előtt.

Időmérő edzés
Ugyan megmarad a három etap (Q3, Q2, Q1), de a mezőny bővülésével az alábbi módon változik azoknak a rendszere: Q1 (20 perc, 8 kieső), Q2 (15 perc, 8 kieső), Q1 (10 perc, 10 legjobb pilóta) A Q3-ban résztvevők, az edzés harmadik szakaszában használt abroncsokkal rajtolnak el a versenyen.

Versenybíróság
Négy főre emelkedett a verseny közben döntéseket hozó bizottság létszáma. Plusz egy fő mindig ex-pilóta.

Az autók technikai változásai

Gumik
Az első gumik keskenyebbek lesznek (270 mm helyett 245 mm), a 2009-es autók alulkormányozottságát kivédve. Másrészt a nagyobb tank okozta többletsúly nagyobb hátsókerék terhelést jelent. Egy pilóta 11 szett gumit használhat el egy hétvége alatt.

A pilótáknak továbbra is használniuk kell a lágyabb és a keményebb gumikeveréket a futamokon. A Brigdstone továbbra is zöld csíkkal jelöli meg a lágyabb keveréket. A Bridgestone továbbra is támogatja a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Make Cars Green kampányát.

Benzintank
Az üzemanyagtank szélesebb és hosszabb lesz, miután a kapacitása 120-ról 236 literesre nő. Az autók tömegét 605 kg-ról 620-ra növelték.

Tengelytáv
Mivel a hosszabb benzintank miatt az autók hossza is nő (15 cm-rel), így az autók tengelytávja is megnő.

Pilótafülke
A hosszabb tank következtében előrébb kell tolni a pilótaülést., vagy rövidebb váltót kell az autóba építeni.
?Minden tiszteletem Chandhok-é, egy kedves srác. Látok annyit benne, ami elég egy világbajnoki címhez? Nos, ezt majd az idő eldönti. Ennek a történetnek még jó vége is lehet, de egyelőre nem tud autóhoz jutni.?
Eddie Jordan


Nincsenek hozzászólások ebben a témában. Szeretnél Te az első lenni?
 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek