Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.

Szerző Téma: Két bajnok egy csapatban - rendkívüli párosok az F1-ben  (Megtekintve 2346 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2010. Február 27, 21:37
Válasz #2

birka79

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Újonc
  • Hozzászólások: 4
    • Profil megtekintése
ez nem jelent semmit.
csak a bulvár foglalkozik vele , hogy ki világbajnok vagy újonc
a pályán csak a teljesítmény számít

2010. Február 20, 21:49
Válasz #1

Ivancia

  • F1 Challenge Fan
  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 2509
  • KC23!
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc csapatod: Ferrari
  • Kedvenc pilótád: Karun Chandhok
Azzal, hogy Lewis Hamilton mellé leigazolta a McLaren Jenson Buttont, összehozta az F1 hetedik bajnoki pilótapárosát.

1953, Ferrari - Giuseppe Farina, Alberto Ascari
Az első nagyágyúkkal leszerződött csapat a Ferrari volt, mely saját pilótájának tudhatta 1953-ban a sportág első világbajnokát Farinát, illetve Olaszország legújabb reménységét, Alberto Ascarit. ők ketten már 1952-ben is a Ferrari pilótái voltak, azonban csak a rákövetkező esztendőt versenyezték úgy végig csapattársként, hogy mindkettőjük tarsolyában ott volt a bajnoki cím. Ascari 53-ra átmentette egy évvel korábbi formáját, és begyűjtötte sorozatban második vb-címét, Farina pedig a bronzéremig jutott. Kettejük között a győzelmi arány 5:1 lett Alberto javára. 1954-ben aztán különváltak útjaik: míg Farina maradt a Ferrarinál, addig Ascari átigazolt ahhoz a Lanciához, mely csak az évadzáró versenyen tudta csatasorba állítani D50-es autóját.

1967-68, Lotus - Jim Clark, Graham Hill
Graham Hill hét BRM-es évad után döntött úgy, hogy átigazol ahhoz a Lotushoz, mely éppen ugyanennyi ideje Jim Clark köré épült. Hill 62-ben, Clark pedig 63-ban és 65-ben hódította el a bajnoki címet. Colin Chapman nagyon is jól tudta, hogy versenyzői rivalizálni fognak egymással annak ellenére, hogy nagyon jó barátok voltak. 67-ben Clark négy futamgyőzelmet gyűjtött össze, de ez is kevés volt az újabb bajnoki címhez, Denny Hulme-ot senki sem tudta abban az évben pontszámban utolérni. Graham mindeközben csak két második helyig jutott. Majd jött 1968, amikor szintén Clark kezdte jobban az évet (futamgyőzelem Dél-Afrikában), ám április elején tragikus körülmények között életét vesztette egy F2-es versenyen Hockenheimben. Graham Hill abban az évben bajnoki címmel tisztelgett barátja és csapattársa emléke előtt.

1970, McLaren - Denny Hulme, John Surtees
A McLaren az első három futamon két világbajnokkal állt rajthoz: Hulme-mal és Surtees-zel. Hulme három éve, Surtees pedig hat éve szerezte meg egyetlen bajnoki titulusát. A három futamos közös munka az új-zélandinak kedvezett jobban: Hulme 9 pontot szerzett, míg az amerikai egyet sem. Surtees ezt követően saját csapat alapításába kezdett.

1974, McLaren - Emerson Fittipaldi, Denny Hulme
Hulme a maga korának Barrichellója volt, 74-ben már tizedik szezonját kezdte meg, a McLarennél sorozatban hetedik évadát. Emerson Fittipaldi négy év lotusos tapasztalattal és egy bajnoki címmel (1972) érkezett a McLarenhez. Ugyan Hulme győzelmével kezdődött a szezon, ám Emersont még ő sem tudta megállítani második világbajnoki győzelme felé haladó úton. Az új-zélandi ezt követően szögre akasztotta sisakját, míg Fittipaldi még egy évet lehúzott a brit csapatnál.

1986, McLaren - Alain Prost, Keke Rosberg
A Renault-t és Lauda árnyékát maga mögött hagyva Prost 85-ben megszerezte első bajnoki címét. 86-ban sorozatban harmadik McLarenes szezonjára készült, mikor csapattársnak megkapta azt a Keke Rosberget, aki 82-ban úgy lett világbajnok, hogy csak egy futamgyőzelmet szerzett bajnoki évében. Azaz a McLaren megtehette azt, hogy világbajnok (Lauda) helyére világbajnokot (Rosberg) igazolt. Kekének azonban annyira haloványra sikeredett pályafutásának McLarenes levezetése, hogy csak egy dobogós helyet tudott begyűjteni, miközben Prost megvédte bajnoki címét.

1989, McLaren - Alain Prost, Ayrton Senna
Hill-Clark kettős óta a legnagyobb bajnoki páros Senna és Prost nevéhez köthető. 1988-ban ők ketten már lehúztak egymás mellett egy évet, és a baráti kapcsolat fokozatosan kezdett a rivalizálás terhe mellett elkopni. Senna újdonsült bajnokként egyenrangú ellenfélnek bizonyult az addig két bajnoki címmel rendelkező francia mellett. 89-ben 6:4-re Senna bizonyult jobbnak győzelmek tekintetében, mégis Prost lett a bajnok. Az, hogy Prost belépett a háromszoros bajnokok táborába, nem volt elég ahhoz, hogy maradásra bírják Ron Dennisék. Inkább átigazolt a Ferrarihoz, de nem akart egy csapatban maradni Sennával.

2010, McLaren - Lewis Hamilton, Jenson Button
Érdekes, hogy a hatvanas évek óta csak a McLaren tudhatott olyan pilótapárost magáénak, melynek mindkét tagja világbajnok volt. Ugyanez a helyzet idén is, mikor Hamilton mellé Buttont szerződtette a wokingi gárda. Vajon Button képes lesz-e emersoni teljesítményre, azaz bajnoki jövevényként új csapatánál vb-t nyerni? Ez legkorábban csak az évad eleji erőviszonyok alapos feltérképezése után derülhet ki.
?Minden tiszteletem Chandhok-é, egy kedves srác. Látok annyit benne, ami elég egy világbajnoki címhez? Nos, ezt majd az idő eldönti. Ennek a történetnek még jó vége is lehet, de egyelőre nem tud autóhoz jutni.?
Eddie Jordan

 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek