Már a bemutatkozása előtt biztos volt, hogy a Forma-1-ben idén debütáló Virgin Racing versenyautója egyedülálló lesz, hiszen a fejlesztése során kizárólag számítógépes technológiákat alkalmaztak a mérnökök, szélcsatornában egy percet nem töltött el a VR-01-es modell.A különleges tervezést (az összes többi csapat használ szélcsatornát a fejlesztések során) Nick Wirth technikai igazgató irányította, aki elkötelezett híve a digitális áramlásdinamikai szimulációk (CFD) alkalmazásának.
A csapat már decemberben bemutatta versenyzőit, Timo Glockot és az újonc Lucas di Grassit, ma pedig felfedte piros-fekete festésű versenyautóját is.
A Virgin csütörtökön és pénteken Silverstone-ban már a pályán is kipróbálja a VR-01-est, a jövő héttől pedig a riválisokhoz csatlakozva Jerezben folytatják a szezonra való felkészülést.
"Micsoda autó!"- lelkendezett a csapat közleményében a tulajdonos, Richard Branson. "Nick és tervezőcsapata hihetetlen munkát végzett, és megérdemlik, hogy reflektorfényben legyenek. Fantasztikus dolog volt részesének lenni ennek a projektnek, látni a kezdeteket, és azt, ahogyan a kiváló mérnökök dolgoznak"- mondta Branson, aki már izgatottan várja a jövő heti tesztet, ahol felmérhetik, valójában mennyire is gyors az autójuk.
"Az autó a nagyfokú aerodinamikai hatékonyságával és stabilitásával tűnhet ki. A megbízhatóságra is nagyon ügyeltünk, és természetesen a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) biztonsági előírásai is központi szerepet kaptak a tervezés során. A biztonság a nagyobb üzemanyag-mennyiség miatt is különösen fontos"- elemezte az autót Wirth, aki érthető módon nagyon büszke a csapatára.
A szakember már csak azért is büszke és elégedett lehet, mert eddig mindent a menetrend szerint teljesíteni tudtak, az ütemtervtől nem kellett eltérniük. "Komoly istálló vagyunk, komoly tervekkel. Persze nem várjuk, hogy rögtön éllovasok leszünk, ahhoz még tanulnunk kell. A megbízhatóságra, a biztonságra és a hatékonyságra törekszünk, és a legjobbak akarunk lenni az új csapatok közül"- fogalmazta meg a célokat.
"Timo Glock és Lucas di Grassi személyében két elszánt és pontos pilótánk van. Már eddig is sokat dolgoztunk velük a háttérben, a szimulátorban eltöltött órák és az azok alapján adott visszajelzéseik nagyon hasznosak voltak a fejlesztés során. A soron következő teszteknek felbecsülhetetlen értékük lesz"- mondta még a Virgin technikai igazgatója, aki a számukra motorokat biztosító Cosworth remek munkáját és hozzáállását is kiemelte.