Nem osztom a véleményed. A taktika, meg az hogy hogy mész a pályán az két különböző dolog.
Nézz vissza pár régi F1 versenyt. Ott apám voltak kockáztatások, mm-re voltak egymástól, és befértek. Csak ugye akkor még mindennaposak voltak az ilyenek, és számított mindegy versenyző arra, hogy a másik megléphet egy ilyet, és kezelni is tudta. Ám most... ááá..úgyse meri betenni, aztán ha meg igen akkor meg jön az Anyázás, csapkodás, mint a dedóban. Apám ezt versenynek hívják. A taktikáról meg csak annyit, hogy hiába jó pilóta vagy, ha a csapat elbaltázza a taktikádat, és vagy 5-6 évig mindig csak rossz helyen vagy akkor baszhatod a karriered. Senkinek nem tudod megmagyarázni, hogy te azért nem voltál első mert ennek, meg annak a hibája volt! Ha nem mutatod meg, hogy igen is számítani kell rád, hogy beteheted oda a kocsidat ahol nem gondolná senki...
Na ezt jól elfilozofáltam
De a kockáztatás nem egyenlő azzal, hogy kiütöm a másikat.
Már Ausztráliában is látszott, hogy Webbo Hamilton megelőzésével kapcsolatos elképzelése már halva született ötlet volt. Semmi helye nem volt, mégis megpróbálta. Ezt felelőtlenségnek hívják inkább, mint kockáztatásnak. A kockáztatás most Szingapúrban leginkább Hamiltonnál volt, meg Kubicánál. Webber visszaelőzési kísérlete megint halva született ötlet volt, ismerve Webber előzési manővereit.
A régi F1-et meg ne keverd a maival. Régen nem is igazán volt generáltak az autók maguk mögött akkora szélárnyékot, mint a mai gépek. Így még szép, hogy be tudtak fordulni mm-re egymás mellett.
Tény, hogy ők is nagyon tudtak vezetni, de a modernkori F1-es masinákkal marha nehéz a szélárnyék (meg a hülye aero szabályok) miatt. Hiába a kis hátsó szárny, meg a nagy első szárny, még nehezebb lett előzni, mint korábban. ÉS sajnos itt jön be az, hogy mostanság leginkább csak a taktika megvariálásával lehet kockáztatni - mint ahogy Vettel tette Monzában, vagy pedig mint Button Kínában, amikor szemerkélő esőben is kint maradt slickeken.
Épp most kezd nálam összeállni a kép, hogy mitől is olyan gyors a Red Bull. Ha sikerül képeket szereznem a kocsi hátsó részéről, s tüzetesebben át tudom vizsgálni, akkor meg is tudom mutatni, hogy mi az, ami még befolyásolja ezt az egész anti-előzgetősdit.