Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.

Szerző Téma: 2005: Magic Alonso  (Megtekintve 2522 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2009. Augusztus 20, 15:19
Válasz #2

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu

2009. Augusztus 20, 13:53
Válasz #1

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
2005: Magic Alonso



Michael Schumacher egyeduralma öt év után véget ért, mivel csak egy győzelmet tudott szerezni, ám eközben a Renault és a Mclaren között kemény küzdelem folyt. Végül Fernando Alonso legyőzte Kimi Raikönnent - a francia csapat örömére - megszerezve első vb címét.

Az egész évet nemcsak a pilóták, és csapatok közötti csatározás tette különössen izgalmassá, hanem az a tény is hogy a bajnoki címre esélyes pilótáknak ez az évad hozhatta volna el az első világbajnoki címet, s ezzel egy időben az öt évig tartó Schumacher korszaknak is véget vetett volna.

A legesélyesebbek a 2004-es teljesítményüket igencsak felülmúló Renault, és Mclaren Mercedes, pilótáik pedig a Renault-nál Fernando Alonso, és a Mclaren-él Kimi Raikönnen voltak. Végül a Renault és Alonso került ki győztesen, de a verseny csak a szezon utolsó pillanatában dőlt el. Úgy tünt új korszak köszöntött be, de korai lett volna még Schumachert leírni. MS nem vehette fel a versenyt a Renault versenygépével többek köszött a gumiszállítónak köszönhetően, hiszen a Bridgestone az időmérő edzéseken gyengélkedett. 2005-től mind az időmérő edzéseken, mind a futamokon kerékcsere nélkül kellett a pilótáknak vezetni, a kiálláskor pedig csak a tankolás vált megengedetté.

Az új szabály bevezetésével az időmérő folyamata is változott. Szombatra és vasárnap reggelre osztották szét a kvalifikációt. Az aerodinamikai csomag méretét is korlátozták, az első vezetőszárny minimális magasságát ugyanis megemelték. Ráadásul a motoroknak most már egész hétvégén helyt kellett állniuk, hiszen motorcsere esetén továbbra is tíz hellyel hátrébb sorolták a versenyzőket. Szintén változást jelentett hogy a GP-k száma 19-re bővült a Török Nagydíj bemutatkozásával.

A két részre osztott időmérő hátulütői már az Ausztrál Nagydíjon érezhetőek voltak, amikor az esőben vezető Schumacher húszból mindössze a tizennyolcadik helyre tudta kvalifikálni magát, öt pozícióval Fernando Alonso mögé. Az élről a Renault-os Giancarlo Fisichella indult, mögötte Jarno Trulli haladt, aki a Toyota eddigi legjobb indulását mutatta be, később azonban gumiproblémák miatt visszaesett. David Coulthard fantasztikus versenyzéssel a negyedik helyre hozta be a Red Bull versenyautóját. őt bravúros versenyzéssel a spanyol Alonso előzte meg, és hozta be a Renaultot a harmadik helyre. Schumacher ezalkalommal nem látta meg a kockászászlót, hisz Nick Heidfeld BMW-jével ütközött.

Alonso ezt követően Malajziában, és Bahreinben is diadalmaskodott. A Toyota és Jarno Trulli továbbra is tündökölt, hisz egymás után kétszer is a dobogó második fokára hozta be a versenygépét, mögötte csapattársa Ralf Schumacher végzett. A Mclaren nagyon gyengén kezdte a szezont, Raikönnen az első három futamon mindössze csak egy 3. és egy 6. helyezést tudott felmutatni. Alonsótól 19 pontos lemaradása volt ami a bajnoki cím elnyeréséhez riasztóan kevésnek tűnt. Montoya egy 4. és 6. helyezést ért el.

Az európai futamok kezdete, és az új Ferrari arra utaltak, hogy az olasz istálló még tartogat meglepetéseket a többiek számára. A spanyol nagydíjra a Mclaren is fejlesztett versenygépén, kijavították a felfüggesztés hibáit, így az időmérő edzésen jobban szerepeltek. Raikönnen különösen jól versenyzett, de a másodikként beérkező Alonsonak is sikerült nyolc pontot szereznie. Alonso Monacóban már nem volt ilyen szerencsés, és így csak egy negyedik helyezést ért el.

Raikönnen sejtette, hogy ez nem az ő éve amikor Alonso az utolsó körben előzte meg az Európai Nagydíjon. Kanadában győzött, de az élen sokáig Montoya haladt, aki nem állt ki időben, és a Safety car miatt elveszítette vezető pozícióját.

Az Amerikai Nagydíj az érdek, és a politika sport felett aratott diadalának szimbóluma lett. Miután Rald Schumacher autója egymást követő két évben is a falhoz csapódott, a Michelin úgy döntött hogy visszalép a versenytől. Ezen a különös futamon fordulhatott az elő, hogy a Ferrari megszerezte egyetlen futamgyőzelmét ebben a szezonban, hiszen csak a Brdgestone abronccsokkal ellátott csapatok versenyeztek.

A szezon hátralevő részében hol a Mclaren, hol a Ferrari bizonyult gyorsabbank. Általában a Mclarenes Raikönnen volt jobb formában, de sokszor adódtak műszaki problémái. A Silverstoni futamon elveszítette a pole pozícióját egy motorhiba miatt, így csak a tizenegyedik pozícióból rajtolhatott. Hockenheimben ismét nem állt mellé a szerencse. Aztán Belgiumban, és Törökországban újra győzni tudott, ezáltal jócskán faragot Alonso mögötti hátrányából. A Spai győzelme adott némi reményt a világbajnoki címre, de a Renault úgy döntött hogy a V10-es motorját egészen az utolós futamig tökéletesíteni fogják, bár a következő szezonra már a V8-as motorokat kellett fejleszteni. Végül Alonso Intrelagosban egy harmadik hellyel bebiztosíttotta a vb címet, itt az első Montoya lett, mögötte Raikönnen ért célba. Raikönnen persze továbbra sem adta fel, és Suzukában az utolsó körben előzte meg az addig vezető Fisichellát.

A Toyota teljesítménye is említésre méltó. Ralf Schumacher az utolsó versenyeken szerzett pontjaival Trulli elé került a pontversenyben. A Sauber csapat nem volt túl boldog hiszen csapatának utolsó versenyén nem szerepeltek jól. 2006-ban a BMW gyári csapata vette át a Sauber istálló irányítását, és gy gyári csapatként működik tovább. A legendás Minardi csapatnak is ez volt az utolsó megmérettetése, hiszen Paul Stoddart eladta csapatát a Red Bull-nak , az olasz csapat új neve pedig Scuderia Torro Rosso lett.

VILÁGBAJNOK: Fernando Alonso


 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek