Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.

Szerző Téma: 2003: Schumacher negyedszer bajnok  (Megtekintve 2797 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2009. Október 28, 21:54
Válasz #3

Hill

  • **
  • Információ Nem elérhető
  • Gokart versenyző
  • Hozzászólások: 124
    • Profil megtekintése
ez volt az egyik kedven szezonom :)
Damon Hill 1992-1999 F1 pilóta | 1. Verseny: 1992 Silverstone (Brabham-Judd) | 1. Gy?zelem: 1993 Hungaroring (Williams-Renault) | Utolsó Gy?zelem: 1998 Spa Francorchamps (Jordan Mugen Honda) | Utolsó Verseny: 1999 Suzuka (Jordan Mugen Honda) | Világbajnok: 1996 Williams - Renault

2009. Augusztus 20, 16:27
Válasz #2

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu

2009. Augusztus 20, 13:51
Válasz #1

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
2003: Schumacher negyedszer bajnok



Michael Schumachert negyedszer avatták világbajnokká, de ez most nem volt egyszerű győzelem. Évek óta ez volt a legrosszabb szezon, mivel a Williams, a Mclaren, sőt még a Renault is odapörkölt a Ferrarinak.

Két fontos jellemzője volt a 2003-as világbajnokságnak. Az egyik az élcsapatok hihetetlen megbízhatósága, amely következtében Michael Schumacher csak a záró futam utolsó kőreiben szerezte meg a bajnoki címet. A másik a Schumacherrel szembeszálló új pilótanemzedék, kiváltképp Kimi Raikönnen és Fernando Alonso megjelenése. Utóbbi lett minden idők legfiatalabb grand prix győztese, amikor 22 évesen és 26 naposan megnyerte a Magyar Nagydíjat, megdöntve Bruce Mclaren 1959 óta fennálló rekordját.

A legjelentősebb változás a kvalifikációt érintette. Ezentúl a versenyzők a pénteki eredményeik alapján sorrendben, egyenként hajthattak apályára. Mindeki három kört futott, ezek közül egy volt a mért gyorskör. Elég volt egy csúszás, és a gyorskörnek annyi - ahogyan azt David Coulthard időről időre megtapasztalhatta. A verseny felpezsdítésére továbbá nem az első hat, hanem az első nyolc célba érkezőnek osztottak pontot, a következő leosztásban: 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1.

A nyitófutam igazi roncsderbi volt, David Coulthard szerencsésen elkerülte a bajt és győzni tudott. A balsors azonban a két következő futamon, Malajziában, és Brazíliában megfosztotta asikertől. Sepangban Kimi Raikönnen nyert, életében először, míg Interlagosban Coulthard remek teljesítményét csak Mark Webber hátulról belerohanó Jaguarja tehette tönkre. Ekkor a skót már túl volt az utolsó kiálláson, és az idő előtt leállított versenyen a negyedik hely jutott neki. Először Raikönnent hirdették ki győztesnek, majd egy visszamenőleges hatályú döntéssel a Jordan pilótáját Giancarlo Fisichellát részesítették élete első futamgyőzelmében. A trófeát a következő futamon utólag kapta meg.

A Ferrari riválisai reszketve várták az F2003GA színrelépését a Spanyol Nagydíjon. Schumacher annak rendje és módja szerint elsőre nyert is vele. Igaz ehhez meg kellett küzdenie Alonso Renault-jával. A helyi hős szereplése 200 ezer látogatót vonzott az eseményre. Ausztriában ismét Schumacher győzött, ezúttal vitán felül megérdemelten. Ezt követte Juan Pablo Montoya dicsősége, aki megszerezte a Williams csapat első győzelmét az idényben. Elindult végre a kolumbiai sikersorozata, amelyből csapattársa Ralf Schumacher is kivette a részét.

Michael ünneprontóként hazavitte a kanadai trófeát. Öccse, Ralf ezúttal nem bírt vele, inkább csak árnyékként követte, annak ellenére, hogy Michael nagyon szenvedett a Ferrari gyengülő fékei miatt. Montoya és Alonso a sarkukban haladt, a négyes 4,48 másodpercen belül ért célba.

Törlesztésre éhesen Ralf futamot nyert a Nürburgringen és Magny-Coursban is. Az előbbi futamon Raikönnen ugyan mindenkit otthagyott, de a motorja szétrobbant, Michael pedig megpördült, amikor Montoya elment mellette a Dunlop hajtűkanyar külső ívén. Franciaországban Ralf rajt-cél győzelmet aratott csapattársa előtt. A Williams itt mindenkit felülmúlt.

A Brit Nagydíj - melyet sokan törölni akartak a versenynaptárból rácáfolt a kritikára, és az év legjobb versenyét hozta.Barrichello nyert egy olyan futamon, ahol a sorrendet teljesen megzavarta a pályára beszaladó néző eltávolításáig beküldött safety car. A brazil ezután megelőzte Raikönnent, de a művelet négy kanyaron keresztül zajlott. Montoya követte a példát, és így második lett. A kolumbiai tovább javult, és magabiztosan nyert a Német Nagydíjon. A csatát elrontotta, hogy Ralf, Barrichello, és Raikönnen az első kanyarba ütköztek. Michael defektje után Coulthard megkaparintotta a második helyet. Harmadikként Jarno Trulli érkezett, így életében először dobogóra állhatott.

Alonso győzelmével Magyarországon a Renault végre megkapta jutalmát a folyamatosan javuló teljesítményéért. Ralph Firman Jordan-jének leszakadt a hátsó szárnya, és borzasztó balesetet szenvedett. Barrichello felfüggesztése menet közben mondta fel a szolgálatot. Michael lekörözve nyolcadikként ért célba, miután lefulladt a motorja a boxban. A világbajnok már csak egy ponttal vezetett Montoya, és két ponttal Raikönnen előtt.

A Mclarennél egész nyáron arról beszéltek, hogy végre bemutatják a 2003-as, MP4-18 jelű versenygépet, de végül az egészből nem lett semmi. Raikönnen és Coulthard szenvedtek Monzában, ahol csak Montoya tudta felvenni a versenyt Schumacherrel , Barrichello pedig feltartotta Raikönnent. Indianapolisban még hárman álltak bajnoki esélyesként rajthoz, de Montoya elbukta a futamot: időbüntetést kapott mert nekiütközött Barrichellónak. A nedves pálya aMichelin gumiknak kedvezett. De Michael már külön kategóriát képviselt, és egyetlen maradék riválisa, Raikönnen előtt futott be...

Suzukában Schumachernek már csak egy nyolcadik helyezésre volt szüksége, hogy összehozza a rekordot jelentő hatodik világbajnoki címet. Raikönnennek nyernie kellett, de Barrichello egy sebességgel feljebb kapcsolt, és győzelmével hozzásegítette Michaelt a világbajnoki címhez. Ez bizony nem kis szerencse volt, mert Schumachert baj baj után érte aznap. A 14. helyről indult, végül nyolcadik lett, menet közben ütközött Takuma Satoval, ezen kívűl Ralf is megtolta a sikánban. Raikönnen a 16 futamból immár hetedszer végzett a második helyen , később úgy nyilatkozott, hogy a Mclaren MP4-17D egyszerűen nem volt elég jó a győzelemhez. Coulthard még felfért a dobogóra, de ezzel évtizedes pályája legrosszabb idényét zárta.

Újabb cím Michaelnek, de ezúttal küzdenie kellett érte, és az átalakított pontozás a pilótál és a konstruktőrök versengését is szorossá tette. Eddie Jordan összesítésben a kilencedik lett, és biztosan átkozta az Írek szerencséjét, mivel a korábbi pontrendszerben az eredményei ötödik helyet jelentettek volna.


VILÁGBAJNOK: Michael Schumacher


 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek