Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.


Szerző Téma: 2002: Michael Schumacher verhetetlen  (Megtekintve 1737 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2009. Augusztus 20, 14:52
Válasz #2

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3580
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu

2009. Augusztus 20, 13:49
Válasz #1

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3580
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
2002: Michael Schumacher verhetetlen



Nem telt el egy perc azután, hogy a Melbourne-i Albert Parkban megrendezésre került futamon kialudtak a piros a lámpák, és kezdetét vette a 2002-es szezon, a pálya egy roncsteleppé vált. Ralf Schumacher már a rajtnál meg akarta előzni Rubens Barrichellot, aki azonban hátulról nekiütközött, majd átrepült fölötte. A Ferrari darabjaira tört, ami hat másik pilóta versenyének a végét is jelentette, akik nem tudták kikerülni a roncsokat.

A versenybírók úgy döntöttek, hogy nem indítják újra a futamot, így néhány körön keresztül a biztonsági autó mögött kellett haladnia a még versenyben lévő pilótáknak. A futamot végül Michael Schumacher nyerte, de a kieséseknek köszönhetően a kisebb csapatok versenyzői is el tudtak csípni néhány pontot.

Malajziában néhány méterrel a rajtot követően Montoya és Schumacher összeütköztek, aminek következtében Schumacher autójának első vezetőszárnya letört, így a Ferrari versenyzője kiállni kényszerült a boxba. A kiállást követően Schumi a 19. helyről folytathatta a versenyt. A nevető harmadik Ralf Schumacher volt, aki az ütközésből profitálva a mezőny élére került.

Schumi végigküzdötte magát a mezőnyön, és végül harmadikként ért célba. Brazíliában az utolsó körben a két Schumacher testvér között szoros küzdelem alakult ki, amiből végül Michael került ki győztesen, aki mindössze fél másodperccel korábban haladt át a célvonalon. A harmadik helyezett David Coulthard több mint egy perces hátránnyal szerezte meg dobogós helyezését. Imolában a két Ferrari kettős győzelmet aratott, a 100.000 fős közönség előtt. Ez volt az első kettős Ferrari siker a San Marino Nagydíjon 1982 óta. Ralf Schumacher a harmadik lett, csapattársa, Juan Pablo Montoya előtt.

Az évad ötödik futamán Schumacher tartalékautóval állt rajthoz, és megszerezte negyedik győzelmét. Ralf Schumacher nem volt igazán szerencsésnek mondható ezen a hétvégén, több technikai hibát követően az autója nem sokkal a cél előtt megadta magát, de tizenegyedikként értékelték a versenybírók teljesítményét.

Az Osztrák Nagydíj nagyon sok vitát váltott ki, és megkérdőjelezte a versenyek szabályszerűségét és manipulálhatóságát is. A verseny győztese Rubens Barrichello nem győzhetett, át kellett adnia első helyezését csapattársának Michael Schumachernek. A pódiumon Schumacher tiltakozásképpen főnökei döntése ellen Barrichellot felküldte a dobogó legmagasabb fokára, de ezzel talán még súlyosbított a helyzeten…

Mika Häkkinen 2001-es Indianapolisi győzelme után először állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára McLaren versenyző. David Coulthard a Monacóban megrendezésre került futamon győzedelmeskedett. A Pole Positionról induló Montoya motorhiba miatt feladni kényszerült a versenyt, csapattársa, Ralf Schumacher életében először ért célba ezen a pályán, aki harmadik lett. Coulthard még a rajtnál megelőzte Montoyát, amivel tulajdonképpen már megnyerte a futamot, mivel Monaco szűk utcáin szinte lehetetlenség előzni.

A mezőny hátsó részén sem teltek eseménytelenül a percek, Takuma Sato az alagút kijáratánál vesztette el uralmát az autója felett, és sodródott ki. őt Felippe Massa követte, de szerencsére mindkét versenyző sérülések nélkül úszta meg az ütközést. Barrichello és Räikkönen is összeütköztek, aminek következtében Räikkönen feladni kényszerült a futamot, Barrichello a hetedik helyen végzett.

Michael Schumacher a 101. Forma-1-es versenyét a Ferrari csapatnál egy győzelemmel aranyozta be, ami egyben a Scuderia 150. győzelme volt a Forma-1-ben való szereplésük során. A Nürburgringen a Ferrari “visszaadta” Barrichello Ausztriában elvett győzelmét, és ő diadalmaskodhatott csapattársa előtt. Az eső áztatta Silverstone-ban, a rossz látási viszonyok ellenére Schumi megszerezte pályafutása 60. győzelmét, csapattársa Rubens Barrichello előtt.

Ez volt a negyedik kettős Ferrari győzelem ebben a szezonban. A harmadik helyet ezúttal Montoya szerezte meg, akinek esélye sem volt, hogy legyőzze a két száguldó piros autót.

Schumi győzelmét követően nagy számolások vették kezdetüket, miszerint, ha Schumacher a következő versenyt Franciaországban megnyerné, azzal egyúttal megszerezné ötödik világbajnoki címét, és az örökranglistán a legendás Juan Manuel Fangio mellé kerülne az ő neve is.

A versenyen egy ideig a második helyen autózott a finn Kimi Räikkönen mögött, aki azonban kicsúszott, így Schumacher átvette a vezetést, és élete egyik legfontosabb győzelmét ünnepelhette. Räikkönen második lett David Coulthard előtt.

Hét nappal az ötödik világbajnoki címszerzése után Schumacher egy újabb győzelemmel kápráztatta el a hazai közönségét Hockenheimban. Négy körrel a verseny vége előtt a második helyen autózó Ralf Schumachernél problémák adódtak, így rövid időre kiállni kényszerült a boxba, ami a második helyezésébe került. Ez lett volna az első alkalom, hogy két német pilóta halad át elsőként a célvonalon Hockenheimban Forma-1-es versenyen.

A Hungaroringen egy újabb kettős győzelmet ünneplehetett a Scuderia Ferrari. Már a teszteléseken is megmutatkozott a maranellói csapat fölénye, azonban ami a versenyen történt, az a többi csapat megalázása volt. A harmadik helyezett Ralf Schumacher közel 15 másodperccel volt lemaradva a két Ferraritól, míg a negyedik Kimi Räikkönen közel fél perccel. A Belga Nagydíjon újra Michael Schumacher állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára, aki tíz évvel ezelőtt itt ünnepelte első Forma-1-es győzelmét. Barrichello 1,9 másodperccel volt lemaradva csapatársától. Ez volt a Ferrari hatodik kettős győzelme a 2002-es szezonban és Ferrari 50. dobogós helyezése sorozatban. Az 1999-es Malajziai Nagydíj óta mindig állt Ferrari versenyző a dobogón.

A Ferrari hazai versenyén Monzaban egy újabb kettős Ferrari győzelemnek lehettek szemtanúi a nézők. Ezúttal azonban nem Schumacher, hanem Rubens Barrichello állt az élen. Ez volt Rubinho harmadik győzelme a szezonban. Az Amerikai Nagydíj is hasonlóképpen egyoldalú volt, mint a többi a szezon során. Vitára mindössze két esemény adott okot: a két Williams-pilóta ütközése, valamint a szoros befutó a verseny végén. A két kék-fehér autó pilótája összeütközött, amikor Montoya Ralf Schumachert akarta megelőzni. Az ütközés következtében Ralf autójának hátsó vezetőszárnya letört. Montoya végül a negyedik, Ralf Schumacher a 16. helyen fejezte be a versenyt. A mezőny élén autózó Schumacher és Barrichello szorossá szerették volna tenni a befutót, azonban Schumacher elszámította magát, így mindössze 7 centiméteren múlott, hogy helyette Barrichello vitte el pálmát.

Az évad utolsó versenye előtt a Nemzetközi Autómobil Szövetség (FIA) korbácsolta fel a kedélyeket, az új szabályok bevezetésének ötletével. Ezek értelmében minden sofőr minden autót vezethetne egyszer az idény során, pénteken és szombaton két-két, egyenként félórás időmérő edzés lenne, a gumiszállítóknak minden csapatuknak személyre szabottan kellene szállítaniuk. Minden világbajnoki pont után egy kilogramm plusz teher kerülne az autókba 20 pontos előny esetében, míg autóként csak 12 nap állna rendelkezésre a tesztelésre. Az idény elején csak kétfajta karosszériát homologizálhatnának, egy hétvégén mindössze egy motort használhatna minden csapat 2003-ban, 2004-ben négy versenyen keresztül állna mindössze egy motor a rendelkezésre, ami 2005-ben nyolc versenyre lenne érvényes, valamint a váltóműnek is több versenyen keresztül kellene bírnia a terhelést, míg minden csapatnak egyforma elektronikát, fékeket és állandó súlyokat kellene használni. Ez a kilenc pont igen nagy vitát váltott a csapatfőnökök, pilóták és az autósport kedvelői körében is.

Az évad utolsó futamán a Ferrarik ismét remek teljesítményt nyújtottak, mialatt a Honda motorok sorra mondták fel a szolgálatot. Takuma Sato hazai versenyén az ötödik helyen vezetett, amivel két pontot szerzett csapatának.

VILÁGBAJNOK: Michael Schumacher


 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
www.canga.hu :: Toplista:: Statisztika :: Bannercsere ::
TopSite.hu - A web legjobbjai.
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek