Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.

Szerző Téma: 2000: Michael Schumacher újra a csúcson  (Megtekintve 2497 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2009. Augusztus 20, 16:36
Válasz #2

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu

2009. Augusztus 20, 13:46
Válasz #1

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
2000: Michael Schumacher újra a csúcson



A McLaren két sikeres évet tudhatott a maga mögött, azonban, hogy sikerül-e a 2000-es szezonban is uralniuk a mezőnyt, már az első három futam után tudni lehetett a választ, miután Michael Schumacher sorra fejezte be az élen a megmérettetéseket.

Az évad első két versenyét Häkkinen technikai problémák miatt nem tudta befejezni, és Imolában sem sikerült előnyre szert tennie, a megszerzett Pole Position ellenére sem, így a futamot követően a világbajnoki címvédő Mika Häkkinen 24 ponttal volt lemaradva Michael Schumachertől. Legelőször Magyar Nagydíj után ugyan sikerült Häkkinennek átvennie a vezetést a pontversenyben, ám a Belga Nagydíjon szerzett második hely, valamint az Indianapolisi győzelem után ismét Schumacher vezette a tabellát.1991 óta először rendeztek futamot Indianapolisban, ahol Häkkinen motorhibából adódóan feladni kényszerült a futamot.

Miután az évad utolsó előtti versenyén, a Japán Nagydíjon Schumacher megszerezte a Pole
Position-t, és Häkkinen csak a mások rajtpozícióról indulhatott, már biztos volt, hogy már semmi nem akadályozhatja meg Schumachert abban, hogy Jody Scheckter után először a Ferrarinak világbajnoki címet szerezzen.

Schumacher a szezon során kilencszer indulhatott az első rajtkockáról, és kilencszer győzedelmeskedett, amivel világbajnok lett. Schumacher csapattársa, Rubens Barrichello is remek teljesítményt nyújtott, s ezáltal a Ferrari 1979 óta először szerezte meg a az egyéni- és a konstruktőri világbajnoki címet is.

Az, hogy a gyorsaság szorosan összefügg a stabilitással, nemcsak a McLaren csapat kevésbé sikeres szezonkezdet bizonyítja; a sebességgel összefüggő stabilitás veszteség sok más csapatnak is problémát okozott.

A Brazil Nagydíjon a Sauber csapat is komoly problémákkal küszködött; a szabadedzés során Mika Salo autójának hátsó vezetőszárnya leszakadt, aminek következtében az autó irányíthatatlanná vált. Az időmérő edzés során ugyanez történt Pedro Dinizzel is, de szerencsére egyik pilóta sem sérült meg. A balesetek miatt Peter Sauber úgy döntött, hogy nem vesznek részt a versenyen. Másik csapatok is, mint a Jordan vagy a Prost is az utolsó pillanatban erősítették meg a vezetőszárny rögzítését.

Silverstoneban Barrichello szerezte meg a Pole Positiont és vezette a mezőnyt a versenytáv felének elteltéig, amikor technikai okokból adódóan feladni kényszerült a futamot: egy szimpla csavar miatt, ami önállósította magát, amely nem volt megfelelően rögzítve. Ebben a szezonban ünnepelhette Barrichello első futamgyőzelmét, akit a Német Nagyíj versenyigazgatója, Werner Aichinger elsőként intett le a kockás zászlóval. Barrichello Hockenheimban az esőzések ellenére a száraz aszfaltra tervezett gumikkal versenyzett.

Ebben az évadban három új versenyző is részt vett a világbajnoki sorozatban; Gaston Mazzacane (Minardi), Nick Heidfeld (Prost Peugeot) valamint Jenson Button, aki a Williams csapatnál Ralf Schumacher csapattársaként versenyzett. Buttonnak Hockenheim-ban a negyedik-, Silverstone-ban az ötödik-, Interlagosban a hatodik helyet sikerült megszereznie.

Ausztriában Irvinet betegsége miatt Luciano Burti helyettesítette, aki ekkor mutatkozott be az F1-ben; csapattársa Johnny Herbert számára sem hozott sok sikert a szezon, akit sorozatos technikai hibák hátráltattak. A közkedvelt angol versenyző a szezon végén bejelentette visszavonulását a Forma-1-ből, de mivel a CART sorozatban tett próbálkozásai nem jártak sikerrel, következő szezonban az Arrows csapat tesztpilótája lett.

A Prost csapat autói sokszor adták meg magukat a verseny során, ami elégedetlenségre adott okot, és a szezon végén megvált motorszállítójától a Peugeot-tól. Két szokatlan esemény is történt a 2000-es szezonban: a Brazil Nagyíj időmerő edzését háromszor kellett megállítani, miután a célegyenes fölött elhelyezett reklámtáblák leszakadtak, és pályára kerültek. A rendezőket is komoly kritika érte. Jean Alesi csak a szerencsének köszönheti, hogy sérülések nélkül úszta meg a reklámtáblák leszakadását.

A másik ilyen különös esemény helyszíne a Hockenheimring volt, ahol a verseny alatt egy néző besétált a pályára, aminek következtében a Safety Cart azonnal a pályára küldték, hogy megakadályozzanak egy esetleges tragédiát. A feltűnésre vágyó szurkolót őrizetbe vették. A rendezvény versenyigazgatója elmondta: "Hatalmas felelősség nehezedik a vállunkra, mert egyesek mindig megpróbálnak bejutni a pályára, ami nem csupán komoly büntetéssel jár a rendezőknek, hanem életveszélyes is."

A Monte Carloban megrendezésre került futamon sok pilótának komoly problémát okozott a keskeny versenypálya, és már az edzések során nagyon sok autót törtek össze, majd a versenyt is háromszor kellett újraindítani. Először Alexander Wurz (Benetton) motor-problémái miatt, másodszorra lámpák nem működtek rendesen. A második rajtnál egy kisebb tömeg-karambol történt a Loews- kanyarban, így néhány versenyzőnek a nagy hőség ellenére a boxba kellett futnia, a taralék autóért. Ausztriában a rajtnál Zonta (BAR) és Schumacher összeütköztek, majd több autó is részese lett a balesetnek, ami a Ferrari pilóta, valamint további két pilóta versenyének végét is jelentette egyben. A futam egy kettős McLaren győzelemmel ért véget, a harmadik helyen Barrichello fejezte be a megmérettetést.

Monzaban egy tragikus baleset árnyékolta be az eseményeket; a két Jordan versenyző összeütközött, valamint de la Rosa (Arrows) autója is felborult, ami többször átpördült, végül teljesen összetörve a pálya szélén állt meg. A pilóta sérülés nélkül úszta meg a balesetet, azonban az autójáról lerepülő tartozékok egy pályaőr életét követelték. A baleset miatt hat autó kényszerült idő előtt feladni a küzdelmet.

VILÁGBAJNOK
: Michael Schumacher


 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek