Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.


Szerző Téma: 1997: Jacques Villeneuve győzelme  (Megtekintve 1328 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2009. Augusztus 20, 14:22
Válasz #2

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3580
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu

2009. Augusztus 20, 13:43
Válasz #1

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3580
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
1997: Jacques Villeneuve győzelme



A kilencvenes években a Ferrari csapata szinte kizárólag a világbajnoki győzelemre összpontosított, ám ezen ambíciójuk egyre költségesebbé vált. Céljuk eleinte futamgyőzelem volt, azonban az elkövetkező évre már a világbajnoki címre számítottak, ámde ez az "elkövetkező év" nem akart eljönni.

A bennfentesek úgy vélték, ha Schumacherrel nem sikerül, akkor soha nem is fog. A csapat ennek következtében az 1997-es esztendőben arra összpontosított, hogy Jody Scheckter (1979) után Michael Schumacher legyen a Ferrari világbajnoka. Az 1997-es esztendőben szoros küzdelem alakult a Ferrari versenyzője, Michael Schumacher és a Williams-Renault versenyzője, Jacques Villeneuve között, amely során egyetlen egyszer sem fordult elő, hogy mindkét pilóta dobogós helyen fejezte be a megmérettetést.

Az évadnyitó futamon sokak meglepetésére a McLaren-Mercedes versenyzője, David Coulthard diadalmaskodott, így az 1997-es esztendő már az évad elején izgalmasnak ígérkezett. Az évad során összesen huszonhat pilóta kapott lehetőséget arra, hogy a Formula-1-ben adjon számát tudásáról, akik közül tizenegy versenyzőnek sikerült hosszabb-rövidebb ideig a mezőny élén tartózkodnia. A Formula-1-ből egy időre visszavonuló Gerhard Berger Hockenheimban egy győzelemmel ünnepelhette visszatérését. Az osztrák versenyző abban bízott, hogy a McLaren alakulata leszerződteti az elkövetkezendő esztendőre, miután Mika Häkkinen és David Coulthard szerződése az évad végén lejár. A finn pilótának nem volt szerencséje Silverstone-ban; a motor meghibásodása miatt vezető pozícióból kellett feladnia a küzdelmet. Ausztriában szintén Häkkinen állt a mezőny élén, amíg a Mercedes motor meg nem adta magát. A McLaren nagyon közel állt ahhoz, hogy a Nürburgringen kettős győzelmet szerezzenek, azonban a technika ismét közbe szólt.

Ezen idő alatt Damon Hill az Arrows alakulatánál próbált boldogulni, azonban a Magyar Nagydíj kivételével egyetlen egyszer sem sikerült dobogós helyezést elérnie. A Magyar Nagydíjon megszerzett második helyét követően Hill visszautasította a McLaren ajánlatát, akik Belga Nagydíj során bejelentették következő évi pilótapárosításukat. Häkkinen és Coulthard szerződésének meghosszabbításával Gerhard Berger esélyei is semmissé váltak, hogy a csapat pilótájaként vegyen részt a megmérettetéseken.

A Francia Nagydíj során Michael Schumacher, Heinz-Harald Frentzen és Ralf Schumacher révén három német versenyző is felállhatott a dobogóra.

A Zeltwegben megrendezésre került Osztrák Nagydíjon Jarno Trulli a Prost-Mugen-Honda volánjánál a hetvenegy körös megmérettetés során harminchét körön keresztül állt a mezőny élén, amikor autójának motorja megadta magát, és a pilóta a második pozícióból kényszerült feladni a küzdelmet. Rubens Barrichello a Stewart-Ford volánjánál egy ideig a második helyen tartózkodott, azonban egy baleset véget vetett a brazil pilóta versenyének is. Damon Hill a hetedik helyet szerezte meg, miközben Jacques Villeneuve egy újabb győzelemmel lett gazdagabb.

Az 1997-es esztendő egyben a gumiszállítók nagy csatája is volt, amely során ebben az esztendőben a Goodyear fölénye meggyőző volt a Bridgestonnal szemben. Az abroncsokra vonatkozó szabályok újabb fejtöréseket okoztak a csapatoknak, így a stratégiát a gumik szempontjából is gondosan fel kellett építeni.

A Barcelonában megrendezésre került futam során is az abroncsok játszották a főszerepet, ahol Jacques Villeneuve hat másodperces előnnyel Olivier Panist megelőzően ért célba. Panis ezen eredményének köszönhetően a harmadik helyre jött fel a világbajnokságban. Arra azonban soha nem derül fény, hogy a francia versenyző számára hogyan alakulhatott volna az évad, ugyanis a Kanadai Nagydíj során Panis 200 kilométeres óránkénti sebességgel a pályát övező gumifalnak csapódott, aminek következtében mindkét lábát eltörte. Ralf Schumacher hasonló balesetet szenvedett Montrealban, azonban míg ő sérülések nélkül úszta meg az ütközést Olivier Panis közel három hónapos kényszerpihenőt tartott. A francia pilóta a Nürburgringen ünnepelhette visszatérést, ahol a hatodik helyet szerezte meg, azonban a baleset emlékei továbbra is elevenen megmaradtak benne.

Heinz-Harald Frentzen számára nem kezdődött túl rózsásan a Williams alakulatánál töltött évad, miután a német versenyző az első három verseny során egyetlen pontot sem szerzett. Annál nagyobb meglepetést okozott, amikor Imolában felállhatott a dobogó legmagasabb fokára. A következő állomás Monte Carlo volt, ahol Frentzen megszerezte az első rajtkockát, azonban a Williams alakulata a szakadó eső ellenére is a Slick gumik mellett döntött.

A Brit Nagydíj során Frentzen autója a rajtnál lefulladt, így a mezőny végéről kellett rajtolnia. A német pilóta nagy csatákat vívott az előkelőbb pozíciókért, amely egy ütközéssel ért véget, akárcsak hazai futama, a Német Nagydíj. Frentzennek a Hungaroringen jó esélyei voltak a győzelemre, azonban a boxban történt malőrt követően Frentzen autója lángra lobbant. A soron következő hat futam során Frentzen ötször állhatott fel a dobogóra.

Az évadzáró megmérettetésen szoros küzdelem alakult ki Michael Schumacher és Jacques Villeneuve között, amikor a német előnye csupán egyetlen pont volt a Williams versenyzőjével, szemben. A verseny kezdetén úgy tűnt, hogy Schumacher megszerezheti harmadik világbajnoki címét, amikor rögtön átvette a vezetést az első rajtkockából induló Villeneuve-től, aki nem hagyta magát lerázni és csupán négy másodperccel volt lemaradva riválisától. Mindkét pilóta két kiállásos box-stratégián volt. Mindkét kiállást követően Schumacher maradt a mezőny élén. Csupán húsz kör volt hátra, Schumi állt az élen. Senki nem gondolt arra, hogy valaki elveheti a német pilóta győzelmét. A negyvenhetedik körben hirtelen egy kék-fehér autó bukkant fel Schumacher előtt. A Ferrari versenyzője ekkor nekiütközött Villeneuve autójának. "Jacques olyan későn fékezett, hogy nélkülem a kavicságyban találta volna magát." – nyilatkozta Schumacher a futamot követő kihallgatáson.

1997. november 11-én a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy határozott, hogy törli Schumacher második helyezését a sportszerűtlen Jerezi akció miatt. Így Heinz-Harald Frentzen lett az 1997-es világbajnokság második helyezettje.


VILÁGBAJNOK: Jacques Villeneuve


 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
www.canga.hu :: Toplista:: Statisztika :: Bannercsere ::
TopSite.hu - A web legjobbjai.
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek