Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.

Szerző Téma: 2006: Alonso duplázott  (Megtekintve 2472 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2009. Augusztus 20, 15:17
Válasz #2

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu

2009. Augusztus 20, 13:56
Válasz #1

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
2006: Alonso duplázott



A 2006-os Formula–1 világbajnokság volt az 57. Formula–1-es világbajnoki szezon. 2006. március 12-én keződött és 2006. október 22-én fejeződött be. Az ezévi egyéni világbajnok Fernando Alonso, a konstruktőri bajnok a Renault lett. A pályafutása utolsó szezonját teljesítő Ferraris hétszeres világbajnok, Michael Schumacher 13 ponttal végzett Alonso mögött.

A konstruktőri bajnokságban a Ferrari 5 ponttal maradt el a Renault-tól. A szezon Alonso és Schumacher csatájáról szólt elsősorban, mindketten hét versenyt nyertek meg az összes 18-ból. A harmadik helyezett a McLaren lett, mely egyetlen versenyt sem nyert. Ezévben debütált a Honda, a BMW Sauber, a Midland, és a Super Aguri csapat. Újonc versenyző volt ezévben Nico Rosberg, Robert Kubica, Scott Speed, Ide Judzsi, Jamamoto Szakon, és Franck Montagny.

Ez volt az első szezon 1995 óta, amikor a szezonnyitó futam nem az Ausztrál Nagydíj volt. Ennek oka a március 15. és 26. között Melbourneben megrendezett Nemzetközösségi Játékok volt. Az eredeti 19 verseny helyett csak 18-at rendeztek meg, mivel a Spa-Francorchampsi pálya boxutcáját ezévben átépítették. 2006-ban a korábbi 10 helyett 11 csapat vett részt a bajnokságban.

2006-ra megváltozott az időmérő rendszer. A korábbi egy órás időmérőt három részre osztották, a közöttük lévő időben a közvetítésben a reklámok foglalnak helyet. Az első részben a hat leglassabb versenyző esik ki, aki a következő két részben már nem vehet részt, és leggyorsabb köreiknek megfelelően megkapják az utolsó hat legrosszabb rajthelyet. A többi tizenhat első részben futott köre nem számít, a második szakaszban szintén hat versenyző esik ki, akik idejüknek megfelelően a 11-16 helyet szerzik meg. Az utolsó szakaszra így 10 versenyző marad, akiknek az előző két részben futott köreiket szintén nem veszik figyelembe. A rész első öt percében a versenyzők egyszerűen csak köröztek a pályán, jelentősebb idők nélkül, mivel az elfogyasztott üzemanyagmennyiséget a verseny előtt visszatölthették. Ezután a versenyzők egymás után kétszer is kiállnak a boxba új gumikért, hogy minél jobb kört tudjanak futni.

Az idényre ismét megengedték, hogy a csapatok szabadon választhassanak a gumifajtákból. Ezentúl a csapatok csak 2,4 literes, V8-as motorokat használhattak, a korábbi V10-es, 3 literes motorok helyett. Egyedül a Toro Rosso használt 10-hengeres motort, melynek azonban le kellett fogni a teljesítményét.

2006-ra a BMW megvásárolta a korábbi Sauber csapatot, és BMW Sauber néven versenyzett az évben. Miután a Williamsnek a BMW már nem szállított motorokat, a Cosworth lett új motorbeszállítója. 1968 után a Honda ismét visszatért a Formula–1-be, bár korábban már szállított motorokat csapatoknak. A korábbi Jordan csapatot, az orosz vállalkozó, Alexander Shnaider vette meg, és Midland F1 Racing néven versenyzett az évben. A Red Bull Racing Ferrari motorokra váltott, és új fiókcsapata, a korábbi Minardiból kialakított Scuderia Toro Rosso a mezőnyből egyedüliként használta a 2005-ös 3000 köbcentis V10-es motorokat, melyeknek fordulatszámát 16000/perc-re korlátozták le. A Toro Rossóban Dietrich Mateschitz és Gerhard Berger is 50% részesedéssel rendelkezett. A Super Aguri, mint teljesen új, tizenegyedik csapat debütált a Formula–1-ben. Az Olasz Nagydíj előtt Midland csapatot megvásásrolta a Spyker, és az év utolsó felében Spyker MF1 Racing néven, és új festéssel szerepelt.

A korábbi versenyző Patrick Freisacher, Narain Karthikeyan és Robert Doornbos nem kapott versenyzői ülést, bár Doornbos az utolsó néhány versenyen részt vehetett a Red Bullal. Ezévben debütált a GP2 bajnok Nico Rosberg a Williamsszel, és Scott Speed a Toro Rossóval. Ide Judzsi is ezévben debütált, de csak az első néhány versenyen vehetett részt, mivel sportszerűtlen magatartásaiért a versenyeken az FIA felfüggesztette a szuperlicenszét. Az Európaitól a Francia Nagydíjig Franck Montagny, majd utána Jamamoto Szakon helyettesítette. A korábbi Sauberes Felipe Massa a Ferrarihoz igazolt Schumacher mellé, akinek korábbi csapattársa, Rubens Barrichello a Hondához szerződött Jenson Button mellé. A 2006-os Magyar Nagydíjtól a lengyel Robert Kubica helyettesítette Jacques Villeneuve-öt a BMW-nél, amelynek új tesztversenyzője Sebastian Vettel lett. Szeptember 11-én ismertté vált, hogy Christian Klien helyére Robert Doornbos érkezett a Red Bull Racingnél.


VILÁGBAJNOK
: Fernando Alonso



 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek