Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.


Szerző Téma: 1995: Michael Schumacher megvédi címét  (Megtekintve 1392 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2009. Augusztus 20, 15:12
Válasz #2

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3580
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu

2009. Augusztus 20, 13:41
Válasz #1

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3580
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
1995: Michael Schumacher megvédi címét



Közel egy esztendő telt Roland Ratzenberger és Ayrton Senna halálos balesetét követően, amikor egy új Formula-1-es évad vette kezdetét. A Mercedes-Benz akkori főnöke, Helmut Werner bejelentette a McLaren csapattal való együttműködést.

A kooperációhoz nagy reményeket fűztek: a vezetők abban bíztak, hogy már az első évadban sikerül győzelmet aratniuk, és egy esztendővel később már a világbajnoki címért folytatott küzdelembe is beleszólhatnak. A csapat számára nem a várakozásoknak megfelelően alakultak az évad eseményei, mindössze kétszer sikerült dobogóra állniuk. Ron Dennis Nigel Mansell mellé Mika Häkkinent szerződtette, aki az évadzáró futam pénteki szabadedzésén 180 kilométeres óránkénti sebességgel csapódott a védőfalnak, aminek következtében kishíjján ő is életét vesztette. A finn pilóta akaratereje legyőzte a halált és a következő évad első versenyén ismét felsorakozhatott a rajtrácson.

Az 1995-ös esztendőben szoros küzdelem alakult ki Damon Hill és Michael Schumacher között. Monzában és Silverstoneban a kettőjük közti viaskodás ütközéssel ért véget, aminek következtében mindkét versenyző a pálya szélén találta magát. "Esélyt láttam arra, hogy megelőzzem, de Michael Schumacher esetében ez sokkal keményebb feladatnak bizonyult." – nyilatkozta Hill az Angol Nagydíjat követően.

Michael Schumacher a Belga Nagydíjon a tizenhatodik rajtpozícióból indulva tizenhat kör alatt feljött az első helyre, amely pozíciót sikerült megvédenie az esőgumikkal közlekedő Hillel szemben. A két pilóta közti párharc során a kerekek összeütköztek, azonban ezúttal egyiküknek sem kellett feladnia a küzdelmet. A versenybíróság veszélyesnek ítélte Schumacher manőverét, azonban eredményét nem törölték, mivel úgy vélték, hogy ismét egy izgalmas küzdelemnek lehettek szemtanúi Spaban.

Schumacher az 1995-ös esztendőben keményen küzdött a győzelmekért és világbajnoki cím megszerzéséért. A német pilóta a tizenhét futamból álló bajnoki futamai közül hétszer állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára. Partick Head és Adrian Newey FW17-es versenygépe versenyképesnek ígérkezett, azonban a karosszériája miatt irányítása nehéznek bizonyult, így Michael Schumacher és Johnny Herbertnek köszönhetően a Benetton-Renault a konstruktőrök bajnoki címét is megszerezte.

A Monte Carlóban megrendezésre került futamon Damon Hill az első rajtkockából indulva a győzelemért küzdött, azonban a csapat két kiállásos boksz-stratégiája nem volt kifizetődő a Benetton istálló egy kiállásával szemben, így a brit pilótának meg kellett elégednie a második helyezéssel. Két futammal később, Magny Coursban a Pole Positiont megszerző Hill nem tudott elszakadni Michael Schumachertől, akit csapat a tervezettnél korábban a boxba rendelt, miközben Hill a lekörözések alatt sok időt veszített. A német ismét versenyző diadalmaskodott Hill előtt.

Michael Schumacher az 1995-ös esztendőben nagyon magabiztosnak mutatkozott, azonban a mélypontok őt sem kerülték el. Az évad harmadik állomása Imola volt, ahol egy esztendővel korábban Roland Ratzenberger és Ayrton Senna is halálos balesetet szenvedett. Schumacher egy boxkiállást követően 270 kilométeres óránkénti sebességgel csapódott a falnak. Így Hill előtt szabaddá vált az út a győzelem felé, amivel átvette a vezetést a világbajnokságban.

Két héttel később Schumacher ismét diadalmaskodott, majd teljesítményét a hazai futamán sikerült megismételnie, míg Hill versenye a kavicságyban ért véget Hockenheimban. Rudolf Carracciola 1939-ben aratott győzelmét követően ez volt az első német siker a Német Nagydíj során. A futamot követően bejelentették, hogy Schumacher a Ferrari istálló színeiben folytatja pályafutását. Az Európa Nagydíjon eső fogata a versenyzőket, aminek következtében több versenyzőnek is el kellett adnia a küzdelmet. A Ferrari versenyzője, Jean Alesi nagyon közel állt ahhoz, hogy megszerezze második futamgyőzelmét, azonban a verseny utolsó szakaszában Michael Schumacher megelőzte őt.

A legendás Gilles Villeneuve fia, Jacques, megnyerte az Indianapolisi 500 mérföldes versenyt, amivel felhívta magára a Formula-1 vezetőinek figyelmét. Bernie Ecclestone mindenáron meg kívánta szerezni a kanadai versenyzőt a sportágnak, mivel úgy vélte, hogy ő az egyetlen a megverheti Schumachert. Villeneuve így az 1996-os szezonra a Williamsnél írt alá.

Az évadzáró futamon Hill diadalmaskodott, azonban a világbajnokságban meg kellett elégednie a második helyezéssel.

VILÁGBAJNOK: Michael Schumacher

 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
www.canga.hu :: Toplista:: Statisztika :: Bannercsere ::
TopSite.hu - A web legjobbjai.
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek