Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.

Szerző Téma: gokartosok  (Megtekintve 17804 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2009. Augusztus 09, 20:56
Válasz #20

Marti

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Moderátor
  • Hozzászólások: 2650
    • Profil megtekintése
Szia f1komi!
Nagyon nagy gratula neked, és én is irigyellek, hogy versenyszerűen versenyzel. Annyira jó lehet az az érzés, tök jó. Ráadásul még lány is vagy, és versenyszerűen gokartozol, és az a sok pancser aki szemétkedik, mert lány vagy az elmehet melegebb éghajlatra, mi lányok is vagyunk olyan jók mint a fiúk. És tuti, hogy a pályán leiskolázod őket elég rendesen! Minden tiszteletem a tiéd, és szorítok neked.  :king:
És ide nyugodtan írhatsz az élményeidről, hogy mi történt veled egy verseny alatt, mert érdekel minket, amiről csak tudsz mesélj nekünk!


"Nem azoké a siker akik sohasem buknak el, hanem azoké,akik elbuktak,és ismét felálltak belőle" Kimi

2009. Augusztus 09, 19:37
Válasz #19

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Úgyértem milyen gépekkel!

Hány köbcentisek, és hány lóerősek a gépek?

2009. Augusztus 09, 19:11
Válasz #18

f1komi

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Újonc
  • Hozzászólások: 18
    • Profil megtekintése
    • E-mail
Felnőtt kategóriában versenyzek O :king:
"Az élet túl rövid ahhoz, hogy ellenségeket szerezzünk..." Ayrton Senna

2009. Augusztus 08, 17:21
Válasz #17

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Tényleg egy nagyon idegörlő sport lehet. Amikor az emebr nagyritkán lát egy-egy futamot tv-ben akkor lehet csak igazán látni, hogy minden századokon múlik, és állandóan egymás sarkában vannak a versenyzők, és folyamatosan kell koncentrálni. Fejben nagyon kimerülehet ilyenkor az ember..

Én csak Rfactor-szimulátorosként tapasztalhatom meg a küzdelmet a pályán, ami persze teljesen más mint élőben, mert itt nem érnek fizikai hatások vagy ilyesmi. De 1 óra versenyzés után teljesen kimerül az ember, el tudom képzelni hogy ez a valóságban hatványozottan igaz.

Tényleg összetett sport az autóversenyzés. Fontos hogy jól legyen beállítva az autód, folyamatosan koncentrálj, és nem elég gyorsnak lenni, hanem fejben el is kell viselni azt a nyomást amit egy másik versenyző gyakorol rád. Valaki egyszerűen nem bír koncentrálni amikor érzi hogy a határon kell teljesítenie folyamatosan, körröl körre, és behibázik. Fontos a monotónia tűrés is, és még ezer dolog...


Nagyon jó sportot választottál! O0
Most egyenlőre nem jut eszembe több kérdés, pedig egy csomó dologra kiváncsi vagyok....
őőő de mégis, milyen kategóriában versenyzel? :)

2009. Augusztus 08, 17:05
Válasz #16

f1komi

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Újonc
  • Hozzászólások: 18
    • Profil megtekintése
    • E-mail
Semmi baj, szívesen mesélek ;)
Pontosan igazad van, sokan gondolják hogy a gokart szórakozás. Aki csak hobby szinten csinálja, hogy néhányszor elmegy és fut pár kört, annak tényleg csak szórakozás, de a versenyszintű űzése az nagyon kemény sport. Abban is igazad van, hogy ez a Forma-1 kicsiben, azzal a különbséggel, hogy minket nem tekintenek "sztároknak", pedig mi is versenyzők vagyunk, csak még "kicsik" :)
Hogy mire panaszkodik egy gokartos, az nagyon változó. Van, aki nem is panaszkodik, mert neki az a jó, amit a mérnök mond, és egyátalán nem szól bele a beállításokba, és van aki állandóan kritizál valamit. Ha általában vesszük a gokartosokat, akkor mi is hasonlóakra panaszkodunk, mint az F-1-esek: kevés tapadás, alulkormányozottság, vagy túlkormányozottság,a fékekkel szokott még baj lenni, stb... Az, hogy egy gokart hogy van beállítva nagyon sok mindentől függ. Például a pálya minőségétől, vagy hogy fedett-e a pálya vagy nem, esetleg milyen az idő. Ez mind más és más beállítást igényel. Egy gokartnál nem annyira "fontos" a beállítás, mint a Forma-1-ben, ahol tényleg mindent mérnöki pontossággal kell beállítani. Egy F1es autó technikailag sokkal fejlettebb, ezért ott sokkal fontosabb a beállítások precíz belövése is. Nálunk egy versenypálya átlagosan 6-700 méter hosszú, ritkábban kilométer hosszúságú is, tehát sokkal kanyargósabb, rövidebbek az egyenesek, stb..Tehát nem látszik meg annyira a különbség az egyenesek és a kanyarok tekintetében az autó viselkedése, mint az F1ben.
A gumiknál érezhető a különbség hideg, és meleg gumi között. Pályahőmérséklettől függ, de általában 3-4 kör, és akkor már rendesen működnek. Amíg hidegek, addig sincs velük nagy probléma, tehát mondjuk attól tudsz versenyezni, hogy hideg a gumi, annyit kell ilyenkor tenni, hogy a féktávokat nem szabad röviden venni, mert könnyen kicsúszhatsz, vagy megforoghatsz. De az biztos, hogy amikor kijössz versenyen a boxból, és mondjuk kapsz mögéd egy versenyzőt, aki mindenáron keresztülakar menni rajtad, akkor ott megkell szenvedned a hideg gumikkal. A tapadásról annyit tudok elmondani, hogy ezek a gumik nagyon jól bírják, így nem sűrűn vesztenek a tapadásukból. Volt már mondjuk olyan, hogy rossz volt a gumikeverék és nyúlt mint a rágó, de volt olyan ami szemcsésedett, ez gyártótól függ, hogy milyen gumikeveréket állítanak elő. Nekem nem szokott semmi problémám lenni vele. O0
"Az élet túl rövid ahhoz, hogy ellenségeket szerezzünk..." Ayrton Senna

2009. Augusztus 08, 16:27
Válasz #15

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Nagyon teszett az írásod, köszi szépen! Lényegében ez Forma-1 kicsiben. :)

Gondolom sokan nem figyelnek oda a gokartversenyzésre mert azt gondolják, hogy ez játék pedig el tudom képzelni mennyire kőkemény.
Akkor tényleg nagyon fárasztó egy verseny, úgyértem elkészül az ember az erejével a futam végére?

Az is érdekelne, hogy amikor kiviszed a kartot a pályára, és náhány kört legyúrsz akkor milyen tapaszatlatokkal mész vissza a boxba. Úgyértem mire panaszkodik általában egy gokarotos? Mert az F1-esek rendszerint a kevés tapadásra panaszkodnak, vagy hogy instabil az autó féktávon. Gokartban ez hogy van? Mondjuk rosszul beállítot gokart nem stabil a gyors kanyarokban, vagy lassú kanyarokabn nem elég fordulékony? Esetleg könnyen elveszíti a kart a tapadást, és sokat kell ellenkormányozni?

Hogy viselkedik egy ilyen gokart amíg a gumik nem érik el az üzemi hőmérsékletet? Egyáltalán érezhető a különbség hideg, és meleg gumik között?

Bocsi a sok kérdésért nem igazán beszéltem még hivatásos autoversenyzővel, ezért most kihasználom az alkalmat! :)

2009. Augusztus 08, 15:53
Válasz #14

f1komi

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Újonc
  • Hozzászólások: 18
    • Profil megtekintése
    • E-mail
Szia F1Andris és a többieknek is üdv! :wave:
Természetesen, nagyon szívesen megosztom veled/veletek a gokartos versenyhétvége eseményeit. :)
Először is, minden évben meghatározott számú versenyen veszünk részt, ami körübelül szezononként 15-16 versenyt jelent. Mivel mi külföldön versenyzünk, ezért azzal kezdődik a versenyhétvége, hogy ellátogatunk a helyszínre a verseny hetén,csütörtökön. Sokszor van olyan, hogy ismeretlen pályán versenyzünk, ezért a csütörtöki napon ismerkedünk a pályával.Ez azt jelenti, hogy annyit gyakorolunk rajta, amennyit csak lehet, megpróbáljuk megcsinálni a gokarton az alapbeállításokat. A pénteki napon vannak szabadedzések /kettő-három szabadedzés/, amikor már megismerkedhetünk az ellenfelekkel is, már akik kijönnek szabadedzésre. A szabaedzések jók arra, hogy már szinte a végleges beállításokat elvégezzük. Szombaton időmérő edzések vannak. Azért mondom többesszámban, mert külföldön általában egy versenyre 100-120an is jelentkeznek, a versenyen viszont a legjobb 25-30 vehet részt. Ezért kieséses rendszerben történik az időmérő edzés. Az első körben továbbjut a legjobb 50, utána pedig a legjobb 25-30. Ez attól függ, hogy a pályának mekkora a befogadóképessége. Szombaton, az időmérő edzés után, már nem nagyon lehet állítani a gokartokon. Aztán vasárnap verseny, utána díjkiosztó, és általában még aznap hazautazunk. Röviden, de tényleg nagyon röviden így néz ki egy versenyhétvége.
Én szerencsés helyzetben vagyok abból a szempontból, hogy a mi csapatunk egy régi gokartcsapatból fejlődött tovább. Így két csapatfőnököm van, apukám és a régi csapatfőnök, valamint a nagybátyám a műszaki dolgokért felelős, így tényleg egy nagy család vagyunk, ahol mindenkinek számít a véleménye, az ötlete. Sajnos elég drága egy gokartcsapat fenntartása, így nem engedhetjük meg magunknak, hogy profi szerelőmérnökök dolgozzanak a gokartunkon, de ettől függetlenül mindent megtudunk oldani. A beállítások személy szerint történnek, tehát a nagybátyám beállítja a gokartot, én kiviszem, megyek vele pár kört, ő pedig monitoron leköveti hogy minden stimmel-e. Vannak olyan esetek, amikor a monitoron az látszik, minden rendben, mégis panaszkodok erre-arra, akkor ő azt átszereli, és ez így megy addig, amíg azt nem mondom, úgyérzem minden rendben van. A szerelésben segítek én is, mert egyrészt szenvedélyem a szerelés :), másrészt pedig nagyon sok munka van. Edzéseken egy dologra koncentrálok, ki kell hozni magamból a legtöbbet. Nagyon fontos a fizikai felkészültség, ezért minden nap edzek legalább másfél órát, ami versenyek előtt napi háromra szokott nőni. A fizikai felkészülés mellett nagyon fontos az is, hogy lelkileg, mentálisan fel legyünk készülve. Nagyon sokszor másodpercek törtrésze alatt kell döntéseket hoznunk, és ez nagy odafigyelést igényel. Ahhoz, hogy én legyek a leggyorsabb nem csak a gokart a lényeg. Minden fejben dől el. A rajt előtt 5-6 rajttechnika is van a fejembe, attól függ, honnan rajtolok, ki merre mozdul az indulás után. Az első 3-4 másodpercben a rajt után, már fejben tudom, hogy milyen technika alapján fogok versenyezni. Természetesen én is szoktam izgulni, elsem képzeled mennyire! :) De, amikor benn ülök a gokartban, lecsendesítem a gondolataimat, és mire elrajtolok, már semmi más nem jár a fejembe, csak az, hogy győzni kell. Az izgulásról még annyit, hogy hatalmas mennyiségű adrenalin szabadul fel versenyzés közben belőlünk, rajtam nagyon sokszor versenyzés után jön ki az egész hetes izgalom, fáradtság, és aggódás. A versenyek sem stresszmentesek, nagyon nehéz volt megtanulni kezelni ezeket a dolgokat. Elmondok egy titkot  :) Én hét évesen kezdtem el gokartozni, kilenc éves korom óta versenyszerűen gokartozom, és az első két évben nagyon sokszor volt olyan, hogy verseny után, amikor kiszálltam a gokartból, egyszerűen elájultam, annyira izgatott voltam...Hála az égnek, ezt már sikerült "kinőni", és mostmár minden rendben... ;)
Puszi, Komi :wave:
"Az élet túl rövid ahhoz, hogy ellenségeket szerezzünk..." Ayrton Senna

2009. Augusztus 08, 11:47
Válasz #13

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Figyi F1komi, majd írhatnál néhány sort egy gokartos versenyhétvégéről!
Milyen az időbeosztás, az edzéseken mire koncentrálsz, belenyúltok a beállításokba, ilyesmi dolgokra kíváncsi lennék. Vagy például hogyan koncentrálsz a verseny előtt, ilyenkor biztosan mindenki izgul!

Itt egy gokart video, nagyon iuzgalmas nézni!

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=dgDWxBgqziI" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=dgDWxBgqziI</a>

2009. Augusztus 07, 20:26
Válasz #12

f1komi

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Újonc
  • Hozzászólások: 18
    • Profil megtekintése
    • E-mail
Szijó laszmen :wave:
Köszönöm az üdvözlést :cheerful_h4h:
A véleményük nem érdekel, csak az a bántó, ha emiatt nem engedik, hogy benevezzek a versenyre... Szerintem sincs semmi okuk arra, hogy csak azért, mert valaki lány egyből leírják... :-\
: 2009. Augusztus 07. - 19:56:35
Ma már nem leszek... Puszi mindenkinek  ;) :zizi:
"Az élet túl rövid ahhoz, hogy ellenségeket szerezzünk..." Ayrton Senna

2009. Augusztus 07, 20:03
Válasz #11

Laszmen

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 2527
    • Profil megtekintése
    • E-mail
  • Kedvenc pilótád: Kimi Räikkönen
Elsőnek is én is üdvözöllek f1komi a fórumon! ;)
Nagyon jó dolognak tartom,és izgalmasnak is, kicsit irigy vagyok az olyanokra akiknek megadatik az a lehetőség hogy hobby szerűen gokartozzanak, irigylésre méltó!
És ez a csajos dolog,hogy mert csaj vagy és ez hátrány lenne,hülyeség,én mindig felidegesítem magam ezeken a kivételezgetéseken(szép magyar szó! xd)tök mind1 hogy csaj vagy vagy Fiú, ha jól csinálod amit csinálsz,lényegtelen,ne érdekeljen ezeknek a véleménye,te ezt szereted,ezt csinálod! ;)
Sok sikert a továbbiakban!
És várjuk a videókat meg a képeket! :zizi:

2009. Augusztus 07, 19:57
Válasz #10

f1komi

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Újonc
  • Hozzászólások: 18
    • Profil megtekintése
    • E-mail
Aranyos vagy, köszönöm  :clap1:
: 2009. Augusztus 07. - 19:33:43
Köszönöm Cole neked is ;)
"Az élet túl rövid ahhoz, hogy ellenségeket szerezzünk..." Ayrton Senna

2009. Augusztus 07, 19:55
Válasz #9

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6964
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum
Tényleg nem semmi f1komi!  O0

Amúgy én is üdvözöllek a fórumon!  :)

2009. Augusztus 07, 19:51
Válasz #8

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Nem semmi! Akkor köszöntöm köreinkben a Magyar Danica Patrick-ot! :1:



Sok sikert kívánok a versenyzéshez, ja és várjuk a képeket! :thumbsup:

2009. Augusztus 07, 19:44
Válasz #7

f1komi

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Újonc
  • Hozzászólások: 18
    • Profil megtekintése
    • E-mail
Távolabbi tervek vannak, és hála az égnek, szépen haladunk egyre feljebb, csak egy picit megnehezíti a dolgot, hogy lány vagyok, és sok az előítélet.. :-\
Volt olyan versenysorozat külföldön, ahonnan kifejezetten ezért kaptunk elutasítást  :'(
Hiába hogy a versenyzőtársam fiú, akkoris..Meghallották hogy lány vagyok, és mondták hogy hááát..így nem...Nehéz..Azért ez nem sokszor fordul elő, de sajnos akad rá példa..
Persze, hogy vannak képek, videók, majd töltök fel :cheerful_h4h:
Youtube-ra sajnos nem szoktak általában felkerülni...
Üdv  :wave:
"Az élet túl rövid ahhoz, hogy ellenségeket szerezzünk..." Ayrton Senna

2009. Augusztus 07, 19:31
Válasz #6

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Váoooo! Tök jó! :D

Remélem jól megy a versenyzés! Vannak távolabbi céljaid, mondjuk Formula autózás, vagy kizárólag gokart?

Esetleg ha vannak versenyekről képeid akkor berakhatnád ide a fórumba, és megnéznénk akció közben is! Youtube video?

 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek