Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.

Szerző Téma: FIA: a Motorsport Világtanács indoklása  (Megtekintve 1906 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2007. Szeptember 14, 22:44
Válasz #4

Cole

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Tulajdonos
  • Hozzászólások: 6964
    • Profil megtekintése
    • F1 Fórum
Hát elég dúrva ez az egész ügy az bizots, de szerintem még lesz folytatása. Lehet hogy a végén kiderül hogy minden csapat kémkedik, de akkor a Spyker kémjei elég gyengék lehetnek.  ;D
Szerintem is mindegyik csapat sáros az ügyben, de ha nem ebben, akkor van másban.

2007. Szeptember 14, 20:03
Válasz #3

F1Andris

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Törzstag
  • Hozzászólások: 3581
  • "Be on the edge"
    • Profil megtekintése
    • f1gp.hu
Hát elég dúrva ez az egész ügy az bizots, de szerintem még lesz folytatása. Lehet hogy a végén kiderül hogy minden csapat kémkedik, de akkor a Spyker kémjei elég gyengék lehetnek.  ;D

2007. Szeptember 14, 19:59
Válasz #2

Marti

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Moderátor
  • Hozzászólások: 2650
    • Profil megtekintése
Ez durva, már az első futamtól tudtak mindent! Én már nem tudom, hogy meg fogja-e érdemelni Alonso azt a harmadik vb címet vagy Hamilton. Ez így nem fair! Az egész egy rohadt ügy! Sokan mondják, hogy az lett volna a legjobb döntés, ha kizárják a pilótákat is! Ja meg ez is, hogy már nem 100 millió dollárt kell befizetniük, hanem csak 30 milliót!
Az a kö**ög Stepney, ő egy kétszínű, undorító patkány, aki mindenkin át gázol, a jobb pozicióért, és több fizetésért! Na az ilyen embereket gyülőlöm! Ezek gátlástalanul tönkre tesznek embereket!  :mad1:


"Nem azoké a siker akik sohasem buknak el, hanem azoké,akik elbuktak,és ismét felálltak belőle" Kimi

2007. Szeptember 14, 19:29
Válasz #1

Marti

  • *
  • Információ Nem elérhető
  • Forma-1 Világbajnok
  • Moderátor
  • Hozzászólások: 2650
    • Profil megtekintése
A Nemzetközi Automobil Szövetség tizenöt oldalban indokolta meg a McLaren-Mercedes istálló büntetését. A dokumentumból kiderül, hogy a WMSC meg van győződve arról, hogy Mike Coughlan és a csapat további munkatársai is információkkal rendelkeztek a Ferrari beállítási adatairól, illetve a stratégiáról. Az érintettek között van Pedro de la Rosa is, aki továbbította az információkat Fernando Alonsonak.

Arra viszont nem talált egyértelmű bizonyítékot az FIA, hogy a csapat előnyre tett szert az adatok révén. "Az FIA Motorsport Világtanácsának a büntetés kiszabásához nem kell bizonyítnia, hogy a McLaren-Mercedes ténylegesen felhasználta az adatokat és azok révén előnyre tett szert. A döntéshez elegendő az információk birtoklása is." – állt a közleményben.

 

Alonso és de la Rosa tudott mindenről

Ahogyan arra számítani lehetett, valóban a Pedro de la Rosa - Fernando Alonso levélváltás, illetve a Stepney – Coughlan SMS-ek szolgáltak bizonyítékul. Az elektronikus levelekben de la Rosa a Stepneytől kapott információkról számolt be.

Március 21-én de la Rosa levelet írt Coughlannak az alábbi szöveggel: "Hello Mike, tudsz valamit a piros autók súlyelosztásáról? Nagyon fontos lenne nekünk, hogy a szimulátorban kipróbáljuk. Előre is köszönöm, Pedro."
Coughlan szöveges üzenetben elküldte a kért információkat, ám ezek nem kerültek kipróbálására.
Március 25-én de la Rosa levelet küldött Alonsonak a Ferrari súlyelosztásáról. A címvédő azonban az válaszából derül ki, hogy nem volt száz százalékig meggyőződve az adatok helytállóságáról.
De la Rosa így válaszolt honfitársának: "A Ferraris információk megbízhatóak. Az adatok Nigel Stepneytől származnak, a korábbi főmérnöktől. Azt nem tudom jelenleg  milyen pozíciót tölt be. ő mondta, hogy Kimi a 18. körben áll ki tankolni Ausztráliában. Jóban van Mike Coughlannak. ő mondta neki."
De la Rosa levelei egyértelmű bizonyítékként szolgának arról, hogy a versenyzők információkkal rendelkeztek a  súlyelosztásról, rugalmas szárnyról, az aerodinamikai egyensúlyról, a guminyomásról, a Ferrari fékrendszeréről, illetve a boxkiállási stratégiáról.

Az olasz rendőrség további bizonyítékokkal szolgált: Coughlan és Stepney között összesen 288 SMS, 35 telefonhívás történt 2007. március 11. és július 3. között.

 
Tények

Az FIA által bizonyított tény, hogy Mike Coughlan és Nigel Stepney 'rendszeres' kapcsolatban állt egymással.

Az ülés során a WMSC megállapította, hogy Coughlan több információval rendelkezett, mint azt korábban állították, illetve, hogy ezeket megosztotta másokkal is a McLaren csapatból. Az adatok nemcsak technikai információk voltak, hanem bizalmas adatok is.
Az ülésen az is kiderült, hogy de la Rosa tisztában volt azzal, hogy az információk illegális úton kerültek a csapathoz, ám ő ennek ellenére a beállítások tesztelését kérte. Ráadásul az illegálisan megszerezett adatokat megosztotta Fernando Alonsoval.
A bizottság úgy véli, hogy a McLaren kipróbálta a Ferrari adatait a tesztek során. Ha ezeket később a versenyen nem is használták fel annak technikai okai voltak.
Coughlan pozíciójából adódóan lehetősége volt arra, hogy a titkos Ferrari adatok segítségével javítson az autó teljesítményén.



"Nem azoké a siker akik sohasem buknak el, hanem azoké,akik elbuktak,és ismét felálltak belőle" Kimi

 


Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek