A Forma-1 Előzés Munkacsoportja (OWG), amely legutóbb a Török Nagydíj alkalmával ülésezett, megfogalmazta első konkrét javaslatait az előzések megkönnyítése érdekében, amelyek révén látványosabbak lesznek a versenyek. Két-három éven belül számos változtatást kell a versenyautókon végrehajtani.
A munkacsoportot, vezető csapatok szakemberei irányítják, így a McLarentől Paddy Lowe, a Renault-tól Pat Symonds, míg a Ferraritól Rory Byrne.
A német Auto und Motor Sport magazin arról értesült, hogy a szakemberek készen állnak arra, hogy elképzeléseiket a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA), az autók tervezésére vonatkozó szabályaiban is érvényre juttassák.
Olaszországban, a Fondmetal cég szélcsatornájában egy 25 százalékos méretarányú modellen számos tesztet végeztek el, és az OWG egy sor változtatást szeretne kérni az FIA-tól. Az eredmények alapján szélesebb első vezető szárny, keskenyebb és magasabb hátsó szárny, meredekebb diffúzor, illetve az oldalsó légterelő elemek és a kisebb szárnyacskák betiltására tettek javaslatot a mérnökök. A szélcsatornában folyó munkákat egyébként a Spyker kivételével, minden csapat anyagilag is támogatta.
2009-től pedig újra bevezetésre kerülhetnek a slick gumik is a versenysorozatban.