Nyilatkozatok:
Mclaren:
A kaotikus, monszunnal megspékelt Maláj Nagydíjon egészen az ötödik helyig helyig kapaszkodott Lewis Hamilton. Ám mivel a szabályok értelmében a piros zászlós leintést megelőző teljes kör sorrendje a mérvadó, így csak a hetedik helyen végzett. Ezért a helyezésért egy pontot kapott, miután a versenytáv 75%-ánál kevesebbet teljesítettek a pilóták. Heikki Kovalainen ismét szerencsétlen volt, a finn pilóta versenye az első kanyarban ért véget.
Lewis Hamilton: "Nagyon nehéz döntés volt, mert csak a felhőket láttuk, és a pálya egyes részei vizesebbek voltak, mint mások, szóval nagyon nehét volt dönteni. Amikor az eső végül leesett, lehetetlen volt vezetni. Mindenhol a vízátfolyásokon csúszkáltam, pályafutásom legveszélyesebb körülményeivel álltam szemben. Csak annyit tehettem, hogy megpróbáltam a pályán tartani az autót. Helyes döntés volt, hogy a bírók leállították a versenyt, egyszerűen túl veszélyes volt mindenki számára. Szeretem amikor esik az eső, de ez egy kicsit túl sok volt."
Heikki Kovalainen: "A rajtom jó volt. Igyekeztem nagyon óvatos lenni, és próbáltam pozíciót fogni Lewis mögött, aztán egyszercsak elszállt az autó háta és kipördültem. Az én hibám volt. Game over."
Martin Whitmarsh: "Az extrém időjárási körülmények nagyon nagy kihívássá tették a mai versenyt minden résztvevő számára, de ahogy ilyenkor mindig, Lewis képességei ismét fényesen ragyogtak, és újabb nagyon lenyűgöző teljesítményt láthattunk tőle. Végig nagyon koncentrált, és az eredmény egy kemény munkával megszerzett pont lett a hetedik helyért. Ez talán nem hangzik jó üzletnek figyelembe véve az általában magas elvárásainkat, de ha azt nézzük, honnan indultunk, ez egy lépés a megfelelő irányba. Mindent összevetve, a csapat is és Lewis is remek munkát végzett."
Ferrari:
Ausztrália után a Ferrari Malajziában is nullázott. Mindkét versenyzőnél taktikai hibákat követtek el, így Felipe Massa a kilencedik, Kimi Räikkönen a tizennegyedik helyen állt a verseny leintésekor.
Felipe Massa (9. hely): „Kaotikus futam volt és ilyen körülmények között könnyű olyan döntéseket hozni, amelyek később rossznak bizonyulnak. Amikor feltettük az esőgumikat arra számítottunk, hogy hamarosan jön a nagy eső, de sajnos csak egy kisebb zápor volt. Ezért visszamentem feltenni az intermediate gumikat, majd aztán leszakadt az ég. Kár, mert pontszerző lehettem volna. Ki kell elemeznünk a hibáinkat és megérteni hogy lehet őket elkerülni, de nem hiszem, hogy forradalomra van szükség, amint azt érzelmileg túlfűtötten a nézők mindig követelik: helytelen lenne, mert nem lettünk hirtelen hülyék. A játéktér változott meg. Ennek tudatában kell lennünk és egy másfajta megközelítéssel kezelni a helyzetet."
Kimi Räikkönen (14. hely): „Az első boxkiállás előtt jó helyzetben voltunk, de aztán hibáztunk azzal, hogy esőgumit tettünk fel, amikor az eső még nem esett. Ezzel a versenyem gyakorlatilag véget is ért. Amikor leállították a futamot a körülmények nagyon nehezek voltak. Olyan sok víz volt a pályán és küszködtem az autó vezethetőségével még második sebességben is. Természetesen nem lehetünk elégedettek azzal, ahogy kezdtük a szezont: Melbourne-ben én hibáztam, ma pedig a csapat és ennek az az eredménye, hogy egy pontunk sincs."
Renault:
Csalódással ért véget a kaotikus Maláj Nagydíj a Renault számára, hiszen egyik pilóta sem tudott pontot szerezni. Fernando Alonso a 11., míg Nelson Piquet csak a 13. helyen végzett a piros zászlóval idő előtt leállított futamon.
Fernando Alonso: "Jól rajtoltunk, a kilencedik helyről a harmadikra ugrottam, aztán pedig csak védenem kellett a pozíciónkat, mert lassúak voltunk. A versenynek ez a része érdekes volt, és nehéz volt eldönteni, hogy milyen gumit tegyünk fel, amikor először kimentünk a boxba, mert nem tudtuk, milyen erős lesz az eső. Optimisták maradunk a következő versenyt illetpen, és eltökéltek vagyunk, hogy Shanghaiban is folytassuk a harcot a bajnokságért."
Nelson Piquet: "Közvetlenül a piros zászló előtt lehetetlen volt vezetni, nagyon nehéz volt tartani az autót. Megpróbáltunk jól dönteni a megfelelő pillanatban, és nem volt semmi más, amit tehettünk volna ilyen körülmények között. Az autó egyensúlya jó volt, de a tapadás a pályán elég alacsony volt, habár jól rajtoltunk. Ismét sokat tanultunk, és mostmár a következő versenyre kell készülnöm."
Williams-Toyota:
Nico Rosberg, 8. hely
„A rajtom nagyon jól sikerült, ami egy kissé engem is meglepett, de ezúton szeretnék köszönetet mondani a mérnököknek. Az autóval minden a legnagyobb rendben volt és minden egyes körömet jól teljesítettem, hiszen tartani tudtam az előnyömet a mögöttem haladókkal szemben. Ezt követően pedig sajnos eleredt az eső, és onnan kezdve az események alakulását már nem igazán tudtuk befolyásolni. Egy valamit azonban sikerült mindannyiunk számára világossá tenni, hogy az autónk ezen a pályán jól teljesített, és bízom benne, hogy a következő versenyen is megszerezzünk a megérdemelt pontokat."
Kazuki Nakajima, 12. hely
„A rajt alkalmával sajnos kipörögtek a kerekeim, és visszaestem néhány pozíciót a körülöttem lévő KERS-et használó ellenfeleimmel szemben. Piquet autója mögé kerültem, és beragadtam egy kicsit, majd miután megváltozott az időjárás, egyszerűen képtelenség volt korrekt döntést hozni a változó körülmények miatt. Azt hiszem a lehető legjobban döntöttek, amikor piros zászlóval leállították a futamot, és az igazat megvallva egyáltalán nem lepődtem meg azon, hogy már nem lett újraindítva a verseny."
Sam Michael, technikai igazgató
„Nico remekül ment el a rajtnál, és amíg száraz volt a pálya, nagyszerű teljesítményt produkált. Miután elkezdett esni az eső, mi is azt a fajta gumit tettük fel, amit az istállók többsége, mint például a Brawn GP és Trulli, de ők a kiállásaik alkalmával több előnyre tettek szert, mint mi."
BMW:
Nick Heidfeld, 2. hely
„Nagyon boldog vagyok, és örülök a második helyezésemnek, különösképpen ha azt nézzük, hogy a nyolcadik helyről indultam. A mai verseny rendkívül nehéz, és igazán nagy kihívás volt mindannyiunk számára. A rajtom nagyon jól sikerült, de az autóm nehéz volt, és ez azért nem könnyítette meg a vezetést. Amikor valószínűvé vált, hogy az eső el fog eredni, hét körrel korábban mentem be a boxba, mint ahogyan azt előzetesen elterveztük. Esős gumikat tettünk fel, de sajnos a nagyobb mennyiségű csapadék késett, de a csapatom azt mondta, hogy maradjak kint, mert hamarosan felhőszakadás lesz. Én így tettem, de akkorra a gumijaim már annyira elkoptak, mintha slickekkel autóztam volna."
„Az intermediate abroncsokon teljesített körök gyorsabbak voltak. Miután komolyabban eleredt az eső, azt hiszem a legjobb döntés volt, hogy leállították a futamot, mert abszolút lehetetlen volt a pályán tartani az autót. A biztonsági autó mögött haladva is megcsúsztam, ami nem csak az aszfalton felhalmozódott vízmennyiség miatt történt. Boldog vagyok, hogy a hazai versenyünkön sikerült pontot szerezni."
Robert Kubica, kiesett
„Amikor a felvezető kört teljesítettem, nagyon vészjósló hangot hallottam a motor felöl, és a teljesítményét is jóval kisebbnek éreztem. Elindultam a rajtnál, de ez egyáltalán nem volt számomra egyszerű ezzel a motorral. Megkérdeztem a csapatot, hogy mit tegyek, de még mielőtt a választ megkaptam volna, az autóm kigyulladt, és megállt."
Mario Theissen, BMW Motorsport igazgató
„Ahogyan azt az előrejelzések is megjósolták, a versenyideje alatt eleredt az eső, ami valóságos káoszt eredményezett a pályán. Robert számára már a start alkalmával véget ért a futam, miután a motor nem reagált a gázpedál lenyomására sem úgy, ahogyan kellett volna. Ezzel kapcsolatban annyit tudok most mondani, hogy a hidraulikai rendszer hibája okozta Robert kiesését."
„Az időjárás-előrejelzés miatt úgy döntöttünk, hogy Nick autóját több üzemanyaggal látjuk el. Emiatt meg tudtuk azt tenni, hogy egészen az eső kezdetéig kint tudtuk tartani őt a pályán. A lehető legjobb pillanatban váltottunk esős gumikra, és végül be tudtuk fejezni a versenyt. Azt hiszem, hogy ebben a rendkívül nehéz helyzetben a lehető legjobb eredményt sikerült elérnie. Ezúton szeretnék köszönetet mondani Nicknek és az egész csapatnak, akik hibátlanul végezték a munkájukat."
BrawnGP:
Jenson Button: "Milyen őrült verseny! Nagyon izgalmas volt odakint a pályán, és nagyon boldog vagyok, hogy ma az élen végeztünk. Nem ez volt a legjobb rajtom, és egy kicsit meg is lepődtem, mennyire nem volt tapadás a pályán az én oldalamon. Keményen fordultam az első kanyarba, és hirtelen túlkormányzott lett az autóm, ami miatt visszaestem a negyedik helyre, de sikerült elmennem Alonso mellett az első kör végére, és az első kiállásnál Trullit és Rosberget is meg tudtam előzni. Nagyon tetszett az autó és a sebességünk is jó volt, de az időjárásnak köszönhetően teljesen nyílt volt a verseny. Nehéz volt kiválasztani a gumikat, de jó időben, jól döntöttünk, különösen amikor olyan hirtelen, annyira erősen esni kezdett. Hatalmas köszönetet kell mondanom a mérnökömnek, Andrew Shovlinnak, aki ma a dobogón állt velem, és az egész csapatnak amiért olyan keményen dolgoztak a taktikán és a boxban is. A múlt héten azt mondtuk, tündérmeseként indult az évad, és büszke vagyok arra, hogy ez a mese itt is folytatódott."
Rubens Barrichello: "Remek volt a mai verseny, és nagyon boldog voltam, hogy az autó nagyon jól teljesített száraz körülmények között az első szakaszban. A rajt után úgy éreztem, hogy meg volt a sebességem ahhoz, hogy utolérjem az élen haladókat, és szerezzek néhány pontot. Sajnos amikor a körülmények romlani kezdtek, egy kicsit túl sok időt vesztettünk a boxban, ami miatt több helyet vesztettem. De a legfontosabb az, hogy az autó remekül működk,és bebizonyítottuk, hogy különböző típusú pályákon is versenyképes. Gratulálok Jensonnak és a csapatnak is, amiért ilyen fantasztikusan kezdték az évadot, és alig várom, hogy a kihívás Shanghaiban folytatódjon."
Ross Brawn: "Fantasztikus csapatteljesítmény a mai, és nagyon megérdemelt második győzelem Jensonnak és a csapatnak. Ami azt illeti, eseménydús verseny volt, és nagyon elégedett vagyok azzal, hogy milyen gyorsan tudtunk reagálni a változó körülményekre annak érdekében, hogy Jenson megtarthassa a vezetést, amit a verseny első szakaszában szerzett meg. Azonban nem volt tökéletes verseny, mert mindkét autónk a dobogón végezhetett volna, ha egy kicsit hamarabb reagálunk, amikor a harmadik kiállásra hívtuk be a pilótákat a köztes gumikért. Boldogok vagyunk, hogy ilyen remekül indult a szezonunk, két pole pozíció és két győzelem az első két versenyen. Nem is kérhetnénk többet, és az, hogy ilyen eredményt sikerült elérnünk, a tehetség, a hozzáállás és az elszántság jutalma a csapatunk számára."