Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.

Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.


Témák - ToreTTo

Oldalak: 1 2 [3] 4 5 ... 22
31
F1 Hírek / Thaiföld egyre közelebb kerül a futamrendezéshez
« Dátum: 2012. Március 31, 15:12 »
Tavaly már felvetődött az ötlet, hogy Thaiföld is hamarosan csatlakozni kíván a Formula-1-es nagydíjat rendező országok közé, sőt 2010 végén a Red Bull bemutatót is tartott Bankokban, amire 125 ezer néző volt kíváncsi. Most ismét előkerült a nem is olyan távlati terv, mely szerint 2-3 éven belül Thaiföld bekerülhet a programba.

Thaiföld helyi vállalkozásai néhány éve már sürgetik a kormányzatot, hogy lépjen hivatalos kapcsolatba az F1 vezetésével, mivel úgy vélik, ez lehetne az ország legfontosabb eseménye, amelynek nem csak az egyébként is jelentős idegenforgalomra lenne hatása, de az ország nemzetközi megismertetése, és elismertetése tekintetében is jelentős lépés lehetne.

Akapol Sorasuchart, a Thailand Convention & Exhibition Bureau (az ország idegenforgalmi és rendezvényszervező intézménye) elnöke tavaly elmondta, hogy támogatja az elképzelést, ami szerint egy utcai pályát alakítanának ki a fővárosban, Bankokban. Az utcai pálya építése a számítások szerint költségtakarékosabb megoldás egy állandó létesítménynél, hiszen a futam után is hasznosítható.

"Egy F1-es pálya építése nagyon költséges lenne, de így a verseny után is lehetne használni. Azt gondolom, az utcai verseny sokakat érdekelne, és így jelentősen csökkennének a beruházás költségei. Nagyon jó hely lehetne a Ratchadamnoen Avenue, nagyon jó az utca hangulata, atmoszférája" - nyilatkozta tavaly ősszel Sorasuchart a Bangkok Post-nak.

A napokban a Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz újra Thaiföldön járt, és véleménye szerint az elképzelés jó irányban halad a megvalósítás felé.

"Az ötlet jó, és tárgyalunk arról, hogy az elkövetkező 2-3 évben Thaiföld is Formula-1-es versenyt rendezzen. Bernie Ecclestone is egyetért az elgondolással, így talán hamarosan megszületik a megállapodás? - nyilatkozta Mateschitz a Bangkok Postnak, de részleteket nem tudott mondani az esetleges tárgyalásokról, és arról sem, hogy mikor történhet meg a megállapodás.

"Nem mondhatok részleteket, mert ez nem az én hatásköröm. Annyit mondhatok, hogy a következő 2-3 évben sor kerül a versenyre.?

32
Superbike, Supersport / Jól kezdtek a magyarok Imolában
« Dátum: 2012. Március 31, 09:15 »
Eljött a régóta várt pillanat, és a vasárnapi futammal kezdetét veszi a Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozata, amelynek mezőnyében ismét ott találhatjuk Győrfi Alent, hazánk egyetlen gyorsasági motoros Európa-bajnokát. A MetalCom-Adrenalin H-Moto Team versenyzője nem kezdte rosszul a szezont, hisz a pénteki időmérőt követően eddigi legjobb rajthelyét érte el a 17. hellyel, ám Alen nem elégszik meg ezzel, és a második kvalifikációs tréningen mindenképpen szeretne a legjobb 15 közé bekerülni.A mai napon egy szabadedzéssel és az első időmérővel megkezdte idei szereplését Györfi Alen a Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatában. A MetalCom-Adrenalin H-Moto Team versenyzője nem véletlenül érezte, hogy a téli felkészülése jól sikerült, ugyanis több mint biztatóan szerepelt a délelőtti tréningen, és 1.55.770-es idejével a 24 fős mezőnyből a 14. helyen végzett.

"Az első szabadedzést összességében pozitívan zártam, hiszen az etap közepén megfutott időmmel 11. voltam, ám sajnos a váltókarom egy kicsit meggörbült, így nem tudtam normálisan visszaváltani. Mivel szerettem volna minél több kört megtenni az optimális beállítás érdekében, és a sérült váltó miatt többször is elhagytam a pályát, amiért nem tudtam javítani, és végül a 14. helyen zártam a tréninget"
- fogalmazott a 22 éves motoros.

A csapat jó munkát végzett, hisz a kora délutáni időmérőre tökéletesen rendbe hozta Alen megsérült váltókarját. Ennek megfelelően a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team versenyzője egyre gyorsabb köröket teljesített, és a kvalifikációs tréning felénél jöhetett a gumik cseréje.

"Mikor megkaptam az új gumikat, sikerült több mint fél másodpercet javítanom az időmön, így a tréning leintése előtt két perccel még a 12. rajthelyet tudhattam a magaménak. Ekkor szinte mindenki a pályán volt, és amíg többen képesek voltak javítani, addig én forgalomban töltöttem az idő nagy részét, így visszaestem a 17. helyre. A Honda beállításait tovább tökéletesítjük a délelőtti szabadedzésen, mert egyértelműen bennem van, hogy a legjobb 15-ből vághassak neki a vasárnapi futamnak" - értékelte a 2012-es szezon első időmérőjét Győrfi Alen.

Egy biztosan látszik már az első nap: Alen képes olyan időt teljesíteni, hogy Imolában már az első futamon megszerezze első bajnoki pontjait. Mint elmondta, szombaton arra is odafigyelnek majd, hogy friss gumikon akkor menjen ki a pályára, amikor még nincs akkora forgalom. Mindenesetre örvendetes, és bizakodásra ad okot, hogy a tavalyi, pénteken futott időeredményéhez képest majd két másodpercet javult.

Ezalatt kezdetét vette a Supersport világbajnokság idei második versenyhétvégéje is, ahol ismét Tóth Imérnek és Németh Balázsnak szurkolhatunk. Az edzések szerencsére újabb sikereket hoztak a magyar alakulatnak, ahol már Ausztráliában is születtek meglepően jó eredmények, igaz a gumiabroncsok rakoncátlan viselkedése okán ezeket egyik aszfaltbetyár sem tudta egységekre váltani. A biztató edzéseredmények után az első időmérőn sajnos Németh Balázs motorjával nem várt technikai gondok adódtak, Imi viszont remekül teljesített (kilencedik lett). Balázs a fent említett hiba (a szerelők a hátsó teleszkópnál lévő szenzor lelazulásáról beszéltek) ellenére is tizenegyedikként finiselt, ami ilyen körülmények között fantasztikusnak nevezhető.

"Az időeredményem és a helyezésem ugyan jó, de nem vagyok teljesen elégedett. A reggeli kuplung-csúszást nem sikerült orvosolnunk, mert ugyan szét lett szedve az alkatrész, de a kopottsága nem indokolta a cserét. Így ugyan az a kuplung került vissza és bizony az edzés vége felé már cserben is hagyott. Holnapra kicseréljük, úgyhogy ezzel nem lesz gond! A motorom erős, a futómű rendben, úgyhogy készen állok a további gyorsulásra!"
- nyilatkozta Tóth Imi az edzés végén.

"Az időmérő elején használt hátsó gumival mentem ki, mert teszteltük az abroncsok tűrőképességét a vasárnapi futamra. Eleve hosszabb áttételeket használtunk, mert nem minden kanyarban jött ki jól a sebességfokozat. Az első box-kiállásnál láttuk, hogy a szenzor nincs a helyén, így azt gondoltuk, hogy ez avatkozik bele a motor működésébe, ez okozza a problémát. De mivel ennek javítása után is jelentkezett a gond és a motor nem forgott el rendesen, ki kellett állnom és konstatálnunk kellett, hogy bizony nem a szenzor a hibás. Ha sikerül megtalálnunk a hibát és orvosolni azt, bízom benne, hogy a második időmérőn tudok majd javítani!" - mondta Balázs a kvalifikáció után.

"Nagyon elégedett vagyok az első napunkkal! Nagy reményekkel érkeztünk Imolába, sikerült felednünk az Ausztrál futamot beárnyékoló gumiabroncs-gondot és újult erővel sorakoztunk fel! Tavaly nagyon jól szerepeltünk itt, igaz, a köridők szempontjából csak a warm up-ra melegedett be igazán mindkét versenyzőm. A futamon jól rajtoltak, Balázs pedig szépen feljött a pontszerzők közé, de sajnos nem bírta a motorja. Imi pedig hősiesen végigküzdötte a versenyt és újabb VB pontot hozott el a csapatnak! Remélem Balázs technikai gondjai a mai nappal befejeződtek és holnap tovább gyorsulnak majd a fiúk!" - mondta elégedetten id. Tóth Imre csapatfőnök.


Forrás: A MetalCom-Adrenalin H-Moto Team / B. Molnár László, kommunikációs vezető
 Forrás: Team Tóth

33
F1 Hírek / Alguersuari és di Grassi lesz a Pirelli tesztpilótája
« Dátum: 2012. Március 31, 09:12 »
Jaime Alguersuari és Lucas di Grassi lesz a Formula-1 egyetlen gumiszállítójának, a Pirellinek a tesztpilótája a 2012-es idényben. A páros négy tesztet fog teljesíteni a Renault R30-es volánjánál.

Miután a Toro Rosso nem hosszabbította meg a szerződését, a spanyol pilóta a BBC Racio 5 F1-es alakulatához csatlakozott, mint szakkommentátor. Míg a Pirelli által kínált tesztet egy fantasztikus lehetőségnek tartja, mely segít, hogy hasznos kilométerekkel gyarapítsa F1-es tapasztalatát.

"Nagyon boldog vagyok, hogy megkaptam ezt a fantasztikus lehetőséget" - nyilatkozta Alguersuari. "Egy hete volt a 22. születésnapom, most pedig a Pirellitől megkaptam a lehető legjobb ajándékot. Alig várom, hogy elkezdjük ezt a nagyon fontos, és kihívásokkal teli munkát, hogy a jövő új gumijait fejleszük."

"Már nagyon várom, hogy ismét egy Formula-1-es auto volánja mögé ülhessek, és visszatérhessek a versenyzéshez, hiszen ez egy kiváló lehetőség számomra."

"Örülök, hogy még egy évet együtt tölthetek a Pirellivel, az együttműködésünk rendkívül sikeres első évét követően" - tette hozzá di Grassi. "Nagyon sokat tanultunk együtt, és mindketten örülünk, hogy továbbra is közösen folytathatjuk. Jó lehetőség számomra, hogy folytathatom a munkát, amit elkezdtem. Ez pedig lehetővé teszi számomra, hogy összehasonlítsam a különbséget az eddigi abroncsok között. Ezek a gumik pedig mostanra a Formula-1 fantasztikus elmeivé váltak."

A két pilóta a következő hetekben kezdi meg a teszteléseket a Pirelli új abroncsaival.

34
Fabrice Lom, a Renault Formula-1-es ügyfélprogramjának korábbi főmérnöke, az Autosport értesülései szerint már az FIA-nak dolgozik.

A francia szakember, aki legutóbb a Red Bull Racing alakulatát segítette két egymást követő világbajnoki címhez, még a tavalyi év végén a Nemzetközi Automobil Szövetség erőforrásokkal fogalalkozó vezetője lett, ám kinevezését csak most erősítették meg.

Az motorokért felelős divízió átszervezésének részeként, Lom a korábbi vezető, Gilles Simon helyét foglalhatja el Bernard Niclot mellett, aki az részleg irányításáért felel.

Simon még 2011 nyarán hagyta el az FIA-t, hogy csatlakozzon az ex-BAR csapatfőnök, Craig Pollick PURE névre keresztelt motorgyártó vállalatához.

35
Szavazások / Ki nyeri a 2012-es Maláj Nagydíjt?
« Dátum: 2012. Március 24, 11:51 »
Ki nyeri a 2012-es Maláj Nagydíjt?

36
Szavazások / Ki nyeri a 2012-es Maláj idömérőt?
« Dátum: 2012. Március 23, 17:53 »
Ki nyeri a 2012-es Maláj idömérőt?

37
F1 Hírek / Schumacher bízik abban, hogy megoldották a gumikopást
« Dátum: 2012. Március 22, 14:23 »
Michael Schumacher úgy gondolja, a Mercedes Sepangban már nem fog azokkal a problémákkal küzdeni, melyek az Ausztrál Nagydíjon megnehezítették a csapat dolgát.

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj időmérő edzésén a Mercedes mindkét versenyzője bebizonyította, hogy a W03 valóban nagy előrelépés elődjeihez képest, de vasárnap már koránt sem alakultak tökéletesen a dolgok. Michael Schumacher váltóproblémáján kívül jelentős gumikopással szembesült az alakulat, és a leintést követően a csapatfőnök, Ross Brawn elismerte, hogy a Pirelli abroncsok túlzott degradációja miatt a versenytempó kissé alulmaradt a várakozásokhoz képest.

A csütörtöki sajtótájékoztatóan azonban Schumacher elmondta, hogy reményei szerint csapata megoldotta az "egyszeri" problémát.

"Néhány ezer kilométert megtettünk a téli teszteken, és soha nem voltak ilyen gondjaink. Melbourne-ben megértettük, hogy javítanunk kell a versenytempónkon, de rájöttünk a hibára, és elhárítottuk. Ez egy egyszeri eset volt."

A hétszeres világbajnok a vitatott DRS által aktivált F-csatorna (melyet az FIA egyébként másodjára is szabályosnak minősített) jelentőségét is igyekezett csillapítani, és elutasította azokat a feltételezéseket, hogy az időmérőn ez jelentős előnyt hoz az autók számára.

"Egészen biztos, hogy nem. Kétségtelen, hogy vannak olyan újításaink, amik a teljesítményt segítik, de nem gondolom, hogy ez hatalmas teljesítmény fölény lenne. Majd kiderül. Az alapvető pozitívum az, hogy határozottan sokkal jobb autónk van, mint tavaly. Még mindig sok a tanulnivaló, és meg kell értenünk, hogyan tudjuk kihasználni a maximális teljesítményét minden körülmény között. Ahogy azt a futamon is láttuk, különösen a versenytempónkon van még javítanivaló. Ha végigmegyek, akkor sem hiszem, hogy dobogóra tudtam volna állni Melbourne-ben - talán az ötödik hely lett volna a legjobb amit ki lehetett volna hozni belőle. De vannak jó ötleteink, hogy mit kell javítanunk Ausztrália után. Hogy ezzel felérhetünk-e a dobogóra, az egy másik történet, hiszen legalább négy autó van ami nagyon erős, a két McLaren és a két Red Bull."

38
F1 Hírek / Szabályos a Mercedes hátsó szárnya
« Dátum: 2012. Március 22, 14:21 »
Az FIA elutasította a Lotus és a Red Bull Racing tiltakozását a Mercedes DRS által aktivált F-csatorna rendszerével kapcsolatban, és szabályosnak minősítette a berendezést.

A két istálló azt szerette volna, ha a Nemzetközi Automobil Szövetség még a Maláj Nagydíj hétvégéje előtt tisztázza a kérdést, hiszen szerintük a Mercedes F-csatornája megszegi a szabályt, ami kimondja, hogy a versenyző nem aktiválhat olyan berendezést, mely hatással van a kocsi aerodinamikai tulajdonságaira (természetesen ez alól a DRS kivételnek számít).

A csütörtöki nap folyamán az FIA tárgyalóasztalhoz ült a három csapattal a sepangi paddockban. Végül a száguldó cirkusz irányító testülete nem változtatta meg álláspontját az esettel kapcsolatban.

A hivatalos indoklás szerint a berendezés szabályos, mivel az passzív, és a szabályok nem mondják ki, hogy a DRS nyitásával nem lehet más rendszert aktiválni.

Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója, aki egyúttal az F1 műszaki részlegének is a vezetője, a múlt héten Ausztráliában elmondta: "Teljes mértékben passzív. Nincsenek benne mozgó alkatrészek, nincs kölcsönhatásban a felfüggesztéssel. Nincs kormányzás, semmi. Ezért nem látok olyan szabályt, ami tiltaná."

Így a Red Bull és a Lotus most két lehetőség közül választhat: vagy hivatalosa panasszal élnek a berendezéssel szemben a Maláj Nagydíj hétvégéjén, vagy elkezdik kifejleszteni a saját DRS által aktivált F-csatronájukat.

Norbert Haug a Mercedes-Benz motorsport igazgatója megerősítette, hogy csapata nem változtatott az autóin az Ausztrál Nagydíj óta.

"Ez a kocsi átment a gépátvételen, és zöld utat kapott"
- nyilatkozta Haug Sepangban.

39
F1 Hírek / De la Rosa komoly előrelépésre számít Sepangban
« Dátum: 2012. Március 22, 14:20 »
Pedro de la Rosa optimista, hogy a HRT fejlesztéseinek köszönhetően csapat képes lesz kvalifikálni magát a vasárnapi Maláj Nagydíjra.

A spanyol pilóta, és csapattársa, Narain Karthikeyan sem tudta teljesíteni az induláshoz szükséges 107%-ot Melbourne-ben, így nem állhattak rajthoz a futamon. Ausztráliában szervó- és hűtésproblémák, valamint a DRS hiánya hátráltatta a HRT-t.

Az elmúlt napokban a csapat keményen dolgozott, ezen a három területen így de la Rosa bizakodó csapata esélyeit kapcsán.

"Sepangban nemcsak DRS-ünk lesz, ami nem volt Ausztráliában" - magyarázta a 41 éves spanyol. "Úgy tűnik, megtaláltuk a szervó probléma okát, ami roppant fontos. És az egész csapatnak volt még egy hete, hogy sokkal körültekintőbben szereljék össze a kocsit, szóval sokkal bizakodóbb vagyok, mint Ausztráliában."

De la Rosa szerint pusztán a DRS-nek köszönhetően közel 1 másodperccel fognak jobb köröket futni.

"A DRS önmagában körülbelül 9 tizedet jelent, szóval elég nagy segítséget jelent a mi helyzetünkben, és abban, hogy kvalifikálni tudjuk magunkat a versenyre. Ez az extra másodperc nagy előrelépést jelentene."

Ugyanakkor a spanyol azt is elárulta, nem kell annyira meglepődni, hogy Melbourne-ben nem tudták a rajtrácsra verekedni magukat, hiszen gyakorlatilag teszt nélkül érkeztek meg az első futamra.

"Nem volt kellemes, sőt nagyon nehéz volt, hogy nem sikerült a kvalifikáció Ausztráliában, mert a mérnökök és a szerelők is nagyon keményen dolgoztak, hogy ott lehessünk. De igazából erre számítottunk."

"Nem álmodhatunk arról, hogy megérkezünk, befejezzük az autót szombat reggel, és aztán hirtelen kvalifikáljuk magunkat. Sokkal csalódottabb lennék, ha végigteszteltük volna a telet, lett volna DRS-ünk, minden jól működött volna ? és aztán nem tudtuk volna teljesíteni a limitet."

"Ilyen dolgok megesnek, ha nem vagy elég felkészült. Most már sokkal jobban állunk, és innentől kedve csak jobb jöhet."

40
Kimi Räikkönen Malajziában tovább folytatja az Ausztráliában megkezdett munkát, és a Lotus E20-es szervójának fejlesztésére koncentrál, mivel a finn pilóta továbbra sem elégedett azokkal a visszajelzésekkel, melyeket a pilótafülkében kap az autótól.

Az edzések során az Albert Parkban Räikkönen csak kevés időt tudott a pályán tölteni, mivel csapata azon dolgozott, hogy olyan kormányművet adjon versenyzője kezébe, mely megfelel a 2007-es világbajnok számára.

Végül a Lotus nem tudott megoldást találni a problémára, így az eredeti beállításokkal küldte pályára Räikkönent, így a finn a visszatérését követő első versenyhétvégén nem érezhette magát teljesen kényelmesen a cockpitben.

"Van néhány dolog, amit ki kell próbálnunk" - mesélte Räikkönen a sepangi paddockban összegyűlt riportereknek. "Csak idő kérdése, hogy minden megfelelően működjön."

"Több dologról is szó van. A helyzet nem olyan, mint amilyenhez a múltban hozzászoktam, és nem olyan tökéletes, mint amilyennek lennie kellene."

"A csapat keményen dolgozik, mióta tudunk a problémáról, de nem ez a legegyszerűbb dolog, amit meg lehet javítani. Van egy új dolog, amit kipróbálhatunk, és reméljük, az már jó lesz."

Egyúttal a finn azt is elárulta, összességében elégedett volt Lotus-ával, és az Ausztrál Nagydíjjal a háta mögött nem érzi azt, hogy a Formula-1-es autók teljesítménye olyan sok változott volna, mióta elhagyta a sportágat 2009 végén.

"Az érzés ugyanaz. A leszorítóerő többé-kevésbé ugyanaz, mint annak idején. Talán most egy kicsit több van belőle, de a kezelhetősége nagyon hasonló."

"Az autó jól teljesített a versenyen. Vannak területek, ahol szeretnél fejlődni, de a helyzet sosem lesz tökéletes. Mindig azt akarod, hogy valami jobb legyen."


"Ugyanakkor a gumik nagyon jók voltak. Azt hiszem több problémára számítottam velük kapcsolatban. Egyáltalán nem volt tapasztalatom róluk, szóval meglepődtem, hogy milyen jól ment minden. Az hiszem, a második szett gumival, akár a verseny végéig is elmehettünk volna."

41
A Ferrari határozottan cáfolta azokat a híreket, melyek szerint Felipe Massa akár a 2012-es idény vége előtt lapátra kerülhet, a brazil pilóta helyét pedig Sergio Pérez, Jarno Trulli, vagy Adrian Sutil foglalhatja majd el.

Massa Ausztráliában mutatott igen gyenge teljesítményét követően számos olasz sajtóorgánum, mint az Autosprint, vagy a La Gazzetta dello Sport is a brazil azonnali leváltását követeli.

Felipe helyét a Sauber csapatnál versenyző Sergio Pérez, aki a Ferrari Akadémia tagja, illetve az idei esztendőre ülés nélkül maradó Jarno Trulli, vagy Adrian Sutil vehetné át.

Ám a brazil O Estado de S.Paulo tudósítója, Livio Oricchio szerint a Ferrari szóvivőjét, Luca Colajannit idézte, aki egyértelműen kijelentette: "ezek a jelentések minden alapot nélkülöznek."

A sajtó nem minden ok nélkül bukott ki ismét a versenyzőre, mivel Massa teljesítménye jócskán elmaradt Alonsóé mögött, a brazil pedig úgy nyilatkozott, hogy a problémák csak az ő autóján jelentkeztek, és egyszerűen nem érti, hogy mi történt.

Felipe számára a legnagyobb nehézséget az okozta, hogy bár a verseny beállításai nem különböztek lényegesen a csapattársétól, a Pirelli gumik már 5 kör után elfogytak az F2012 alól.

Ugyanakkor Stefano Domenicali csapatfőnök teljes támogatásáról biztosította a versenyzőt, és az egész csapat nevében türelmet kért a rajongóktól:

"Ebben a helyzetben Felipe mellett kell állnunk, mert most egyértelműen nagy nyomás alatt áll. Arra kértem Felipe mérnökeit, hogy elemezzék az autó adatait annak érdekében, hogy információt nyerjünk a problémák megtalálásához."

"Malajziában az autó nagyon hasonló lesz ahhoz, amit Ausztráliában használtunk, de próbálunk javítani a vezethetőségén."

"Kínára és Bahrainre érkeznek majd a fejlesztések, és remélhetőleg az autó jobban fog működni" - nyilatkozta Domanicali.

42
F1 Hírek / Hamilton már tudja, miért győzte le csapattársa
« Dátum: 2012. Március 22, 14:10 »
Lewis Hamilton a McLaren malajziai futamelőzetesében elárulta, hogy a verseny után valóban nem értette, hogy csapattársa, Jenson Button honnan húzott elő ekkora fölényt a szezonnyitón, ezért a mérnökökkel kielemezte a verseny adatait és megtalálták a problémát.

Lewis Hamilton Ausztráliában nagy fölénnyel szerezte meg a rajtelsőséget, ám vezető pozícióját már a rajtnál elvesztette csapattársával szemben, ráadásul a biztonsági autós periódus előtt Button mögött már tíz másodperccel volt elmaradva, végül a kedvezőtlen ütemben történő második boxkiállás után még egy hellyel visszaesett, a Red Bull bajnoka, Sebastian Vettel mögé. A wokingiak fiatalabbik brit versenyzője szemmel láthatóan cseppet sem örült harmadik helyének, és nem tagadja, értetlenül állt a történtek előtt.

"A verseny után nehéz volt megértenem, hogy mi történt pontosan. Általánosságban elégedett voltam a kocsival egész hétvégén, de a versenyen Jensonhoz képest valami apróság hiányzott. Leültem a mérnökeimmel, és kielemeztük az összes adatot, és kiderült, hogy a rajtnál volt egy kis gond a kuplunggal: nem az én hibám volt, de most már megértettük, és tudjuk, hogy javíthatunk ezen a jövőben. A versenytempóm nagyjából azonos volt Jensonéval, ő azonban rendkívül gyorsan be tudta melegíteni az abroncsokat, és ezért tudott olyan gyorsan előnyre szert tenni a rajtnál, illetve az újraindításnál. Mindenképp ösztönöz és megnyugtat, hogy megértettük az Ausztráliában futott versenytempónkat, és ezért nagyon optimistán készülök Malajziára. Ráadásul az is segít, hogy mindössze öt napot kell várni arra, hogy újra autóba üljek ? így gyorsan túl lehet lépni az elmúlt versenyen."

Malajziában Lewis eddigi mindössze egyszer állhatott fel a dobogóra, még debütáló évében, 2007-ben, amikor csapattársa, Fernando Alonso mögött másodikként ért célba. Az első sepangi győzelem tehát még várat magára, de a brit bízik abban, hogy már nem sokáig.

"Soha nem arra gondolsz a hétvégén, hogy ott még nem nyertél, de nem titok, hogy minden pályán szeretnék futamot nyerni. Sepangban még nem sikerült, de futottam pár jó versenyt, és szeretnék hétvégén nyerni. Azt hiszem optimisták lehetünk, mert Sepang egy nagysebességű versenypálya, és a téli tesztek alatt jól mentünk a nagy sebességű részeken. A forróság miatt nagy kihívást jelent, de az autó hűtésével nincs problémánk, így emiatt nem hinném, hogy aggódnunk kellene" - fogalmazott Hamilton, és úgy véli, hogy ezen a versenyen több kihívóval kell számolniuk.

"Úgy vélem, a Mercedes AMG és a Red Bull is gyorsabb lesz az időmérőn és a versenyen is. Ami a Vodafone McLaren Mercedest illeti, őszintén szólva sokkal jobb üldözöttnek lenni, mint üldözőnek, és az elmúlt években az utóbbi volt jellemző. Az Ausztráliában elért eredményünk mindenkiben megduplázta az elszántságot. A fejlesztési verseny már elkezdődött, és nagy erőkkel azon vagyunk, hogy elől maradjunk."

43
F1 Hírek / Lezárult a Force India és az Aerolab pereskedése
« Dátum: 2012. Március 22, 14:07 »
Véget ért a Force India régóta húzódó jogvitája az Aerolabbal tervezőirodával, Mike Gascoyne-al és a Caterham F1-el, miután tegnap a Londoni Legfelsőbb Bíróság ítéletet mondott az ügyben.

Az Arnold bíró által meghozott döntés értelmében az indiai csapatnak távolról sem sikerült bebizonyítania, hogy az Aerolab a Force Indai fontos elemeit lemásolta a Team Lotus első Formula-1-es versenyautója, a T127-es tervezése során.

Egészen 2009 júliusáig az Aerolab Vijay Mallya alakulatának partnere volt, ám akkor a tervezőiroda felbontotta a silverstone-i bázisú gárda szerződést a kifizetetlen számlái miatt. A Caterham, amit akkor még Team Lotusnak hívtak, pedig néhány nappal később lépett együttműködésre az Aerolabbal.

A 14 napos meghallgatás a Londoni Legfelsőbb Bíróság központi törvényszékén, számos szakértő, köztük Frank Derie, az egykori Ligier istálló technikai igazgatóját, a Williams és a Toyota korábbi Formula-1-es tanácsadójának bevonásával zajlott.

Arnold bíró a bizonyítékok alapján az Aerolab javára döntött, és a kifiztetetlen számlák, 850 000 euró (mintegy 240 millió forint) megfizetésére kötelezte a Force Indiát.

Ugyanakkor az indiai istálló számára 25 000 euró (7 millió forint) kártérítést ítélt, a csapat szellemi tulajdonának felhasználásáért, melyhez az Aerolab a tervezési munka meggyorsítása érdekében nyúlt hozzá.

"A visszaélések, melyek bebizonyosodtak, főleg abból adódtak, hogy a tervezők CAD file-ok egyes részleteit a pillanatnyi előnyök érdekében lemásolták azért, hogy lerövidítsék a munkafolyamatot" - tette hozzá Arnold bíró.

Jean-Claude Migeot, az Aerolab ügyvezető igazgatója egy közleményben elárulta, megkönnyebbült, hogy végre döntés született az ügyben.

"Sokáig tartott, de rendkívül boldog vagyok, és megkönnyebbültem, hogy az 1Malaysia Racing Team [Team Lotus, majd Caterham F1] és Mike Gascoyne is tisztázta megát a vádak alól."

"Mindig is úgy éreztem, hogy az ügyet csak azért indította el a Force India, hogy elodázhassa az elvégzett munkánk kifizetését. Most, hogy a bíróság megvizsgálta a bizonyítékok gyakran rendkívül technológiai oldalát, és döntést hozott, az álláspontom mit sem változott."

"Két év pereskedés után végre ismét a jelenlegi, és jövőbeni Aerolab/FondTech projectekre koncentrálhatok" - írta Migeot.

A közeljövőben még egy meghallgatást vár a felekre, hogy eldöntsék, az ügy során felmerülő perköltséget kinek kell megfizetnie.

44
F1 Hírek / Buttont is meglepte a McLaren fölénye
« Dátum: 2012. Március 22, 14:04 »
A McLaren téli teszteken mutatott jó formáját az Ausztrál Nagydíjon Jenson Button győzelmével, és Lewis Hamilton harmadik helyezésével sikerült fontos pontokra váltani, ám a futamgyőztes is elismerte, nem számított arra, hogy ennyire erős lesz az MP4-27.

A wokingi alakulat szinte tökéletes eredménnyel távozott Melbourne-ből, miután Button harmadszor is nyerni tudott az ausztrál pályán, és Lewis Hamilton pole pozíciója is igazolta az új autó versenyképességét. Jenson Button elmondta, hogy a téli tesztek alapján számítottak arra, hogy az autó versenyképes lesz, és a mezőny elején harcolhatnak, ettől függetlenül meglepte a versenyen és az időmérőn mutatott jelentős fölényük.

"A verseny után az emberek azt kérdezték tőlem, hogy számítottunk-e az Ausztráliában mutatott sebességre, és akkor azt mondtam, hogy váratlan volt. Természetesen a téli tesztek után összegeztünk, de sosem tudható, hogy egy másik csapat magas üzemanyag-terhelés mellett fut, és mennyire rejtegeti a valódi sebességét. Szóval meg kellett várni a futamot, és végül pozitív eredménnyel távozhattunk - a McLarené lett a pole, a győzelem és a leggyorsabb kör is -, ami hatalmas megkönnyebbülés a csapat számára" - mondta Button, aki a tavaly mindvégig domináló Sebastian Vettelt különösebb nehézség nélkül tartotta maga mögött még az újraindítást követően is. A 2009-es bajnok nem titkolta, hogy ez a tempó rendkívüli motivációt ad a további előrelépéshez.

"Ez hihetetlen motivációt ad: tudjuk, hogy van egy nagyon jó autónk, de nem pihenhetünk. Ambiciózus terveink vannak az autó fejlesztésével, és tudom, hogy Wokingban mindenki keményen dolgozik az új elemeken, és minden szerelő és mérnök azon dolgozik, hogy maximalizáljuk jelenlegi csomagunkat."

"Azt hiszem, mindenki tudja, hogy egy eltökélt alakulat vagyunk, és nagyon jók vagyunk az autó fejlesztésében - ha nem a legjobbak - a többi csapathoz képest. Ebben az évben az a különbség, hogy eleve győztes csomaggal indulunk, a kihívás továbbra is megmarad, és tudom, hogy ez az, amire mindannyian nagyon vártunk."

A McLaren pilótája egészen biztos abban, hogy ezen a hétvégén Malajziában is a győzelemért szállhat harcba, annak ellenére, hogy úgy gondolja, a maláj pályán a riválisok nagyobb veszélyt jelentenek majd.

"Azt hiszem, a verseny megmutatta, hogy jelenleg számos top csapat van a Formula-1-ben, és azt gondolom, várhatjuk, hogy ők is a győzelemért harcoljanak Malajziában. Mindkét Red Bull pilóta nagyon gyors a versenyen, és további erős kihívókra számíthatunk ezen a hétvégén a Mercedestől és a Lotustól . Természetesen nem pihenünk, és úgy megyünk Malajziába, hogy készen állunk egy újabb erős küzdelemre."

45
F1 Hírek / Webber szerint a Lotus még erősebb lesz Sepangban
« Dátum: 2012. Március 21, 18:02 »
Mark Webber hazai versenye után úgy gondolja, hogy a Lotus versenyzői, Kimi Räikköen és Romain Grosjean mindenki számára komoly kihívást jelentenek majd Malajziában.

Miután a Lotus a téli tesztek tempóját átmentette az évadnyitó Ausztrál Nagydíjra, és Romain Grosjan időmérőn megfutott harmadik helyre elegendő körideje, illetve Kimi Räikkönen 17. rajtkockából megszerzett hetedik helye is egyértelműen jelzi a Lotus E20 potenciálját. Mark Webber szerint ráadásul a sepangi versenypálya karakterisztikája még inkább fekszik a csapat autóinak, ezért az ausztrál versenyképesebb Lotusszal számol.

"Malajzia aerodinamikailag egy elég nehéz pálya, és úgy tűnik, hogy a Lotus jó ezen a területen. Szóval Sepangban nagy kihívásra számítok Kimi Räikkönentől és Romain Grosjeantól. Azt hiszem nagy csetepaté lesz, és már nagyon várom. Érdekes lesz látni, hogyan alakul az elkövetkező néhány nagydíj" - írta Webber a BBC honlapján megjelent bejegyzésében.

A Red Bull ausztrál pilótája a gumistratégia fontosságát is hangsúlyozta, ami véleménye szerint döntő fontosságú lehet, és több izgalmas akciót vihet a pályára.

"Malajzia komoly kihívás, és a versenyzők szeretik. A sepangi pálya teljesen más, mint az Albert Park, például sokkal inkább igénybe veszi az abroncsokat, illetve köztudott, hogy a csapatoknak intenzív hő- és páratartalommal kell megbirkózniuk. Nyilvánvalóan az előzésre is több lehetőség van - Melbourne-ben az előzés elég trükkös, de Malajzia nem ilyen. Ha sebesség tekintetében fölényben vagy, akkor meg tudod csinálni."

Webber természetesen a McLaren melbourne-i dominanciáját sem hagyta szó nélkül : "Jenson Button érinthetetlen volt az élen, de Sebnek a biztonsági autós fázis segítségével sikerült Lewis Hamilton megelőznie. Bár én is közel kerültem Lewishoz, de Melbourne-ben sosem könnyű előzni. Végül is pozitív hangulatban hagytuk el a pályát, és a csapat nagyon optimista. Jó úgy kezdeni az évet, hogy sok pontot gyűjtünk, különösen, hogy nem mi voltunk a legerősebbek. Mindig jobbat szeretnénk, de általánosságban elégedettek voltunk a dolgokkal. Mindenki azt hiszi, hogy csak azért, mert rá van festve az oldalára, hogy Red Bull, akkor az az autó már mindent meg fog nyerni - de ez nem ilyen egyszerű. Ahogy azt mindig is mondtuk, a legnagyobb tisztelettel állunk riválisainkhoz, de mindannyian tudjuk, semmi nem tart örökké."

Oldalak: 1 2 [3] 4 5 ... 22

Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek