Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.

Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.


Témák - Annamari

Oldalak: [1] 2
1
F1 Hírek / A Ferrari kettős győzeleme - szezonnyitó
« Dátum: 2010. Március 14, 19:46 »
A 2010-es Forma-1-es szezonnyitó verseny nagy részében a pole pozícióból rajtoló Sebastian Vettel vezetett, de Red Bullja meghibásodása miatt végül még a dobogóról is lemaradt. A győzelmet első ferraris futamán Fernando Alonso szerezte meg, mögötte csapattársa, Felipe Massa ért célba Lewis Hamilton előtt. Michael Schumacher hatodik lett.

Az idény első rajtja nem zajlott le zökkenőmentesen. Az élről induló Sebastian Vettel  könnyedén megőrizte első helyét, mögötte a két Ferrari viszont helyet cserélt: Fernando Alonso külső íven érkezett az első kanyarba, de mivel a második elfordítóban már ő volt belül, el tudott menni Felipe Massa mellett.

Néhány méterrel mögöttük a mercedeses Nico Rosberg megelőzte a McLarennel száguldó Lewis Hamiltont, és a másik Mercedesszel Michael Schumacher is előrébb lépett egy helyet, Mark Webber (Red Bull Racing) kárára.

Webber autójából a célegyenes utáni kanyarkombinációban egyébként sűrű fehér füst csapott ki, ami jelentősen rontotta a látási viszonyokat, a füstfelhőn átrohanva Robert Kubica és Adrian Sutil össze is akadt, mindketten a mezőny végére estek vissza. Emlékezhetünk, a Renault és a Force India versenyezői a top10-ből kezdték a versenyt, de ezúttal nem volt szerencséjük.


Vettel az első két körben elszakadt üldözőitől, de később nem tudta ugyanebben a tempóban növelni előnyét, a 2-3 másodperces fórja állandósulni látszott Alonsóék előtt.

A Hispania Racing mindkét versenyzőjét a bokszból indította útnak, a spanyolok lényegében tesztnek szánták a mai versenyt, hiszen a télen nem sikerült tesztelniük, Karun Chandhok pedig Bahreinben is kihagyta az első három szabadedzést. Az indiainak túl sok vezetési lehetőség vasárnap sem adatott meg, már a második körben a bukótérben kellett leparkolnia, a technika megadta magát. Chandhok első Forma-1-es hétvégéjén kilenc kört sem tudott teljesíteni.

A harmadik körben egy másik újonc, Lucas di Grassi is félreállt, a Virgin Racing autója sem bírta tovább. A két újonc istálló így már csak egy-egy autóval képviseltette magát, de ezt is csak a 19. körig: akkor Bruno Senna állt ki a HRT-vel, és mivel egy körrel korábban Timo Glock is befejezte a versenyt a Virginnel, a két kezdő csapat már csomagolhatott is.

A harmadik újonc istálló, a Lotus viszont továbbra is tartotta magát, igaz, Jarno Trulli és Heikki Kovalainen a mezőny leglassabb párosát alkotta. Amíg Glock nem esett ki, addig a német egyébként a Lotusok előtt haladt, tehát tempóban fel tudják venni velük a versenyt, de a megbízhatóság terén még rengeteget kell javulniuk.

Ekkor már Kobajasi Kamui (BMW Sauber) sem volt versenyben, és a bokszkiállása után Vitalij Petrovot sem engedték vissza szerelői, mivel a Renault jobb első felfüggesztésének egyik lengőkarja eltört. A 29. körben Pedro de la Rosa is csatlakozott a kiesőkhöz, így harmadik csapatként a Sauber is kettős kieséssel zárta a szezonnyitót.

A verseny elején Nico Hülkenberg ijesztett rá csapatára és a közvetlen közelében tartózkodó riválisaira, ugyanis elvesztette uralmát az autó felett, és a bukótérbe sodródott. Az újonc német onnan még vissza tudott állni a versenybe, és a mezőny végéről remek versenyzéssel elkezdett felzárkózni.

A kerékcseréket a többség a 18-20. körre időzítette, nagyobb probléma nélkül mindenki letudta a rövid szervizelést, tankolni ugyebár verseny közben az idei évtől kezdve már nem lehet. Hamilton a jól időzített bokszlátogatásával tudta maga mögé utasítani Nico Rosberget, egyébként a sorrendre nem volt különösebb hatása a kerékcseréknek.

A versenyben magabiztosan vezető Sebastian Vettelnek 20 körrel a leintés előtt intenzíven a visszapillantó tükröt kellett fürkésznie, Alonso ugyanis egyre közelebb került hozzá. Ennek ekkor még az volt az oka, hogy a spanyol odalépett a Ferrarinak, viszont gumijai hamar túlmelegedtek, így vissza kellett vennie a tempóból. Vettelnek ezt követően saját autója tett keresztbe, a pilóta a rádión erővesztésre panaszkodott. Ez ekkor már szemmel látható visszaesést okozott, a 35. körben Alonso és Massa is megelőzte a Red Bull versenyzőjét. Rövidesen az addig negyedik helyen autózó Lewis Hamilton is megérkezett mögé, és ő is könnyedén átlépett Vettelen. A fiatal német ekkor már 4-5 másodperccel is gyengébb köröket autózott, mint az élmezőny tagjai, így várható volt, hogy a leintésig még többen is megelőzik.


A Vettelre felzárkózni igyekvő Rosberg mögött a Schumacher, Button, Webber trió nagyon egymásra talált, hosszú körökön keresztül vonatoztak egymás mögött. A verseny utolsó körei azonban már meglehetősen unalmasra sikeredtek. Alonso ekkor már egyértelműen a mezőny leggyorsabb tagja volt, 10 másodperc fölé növelte előnyét Massával szemben, aki könnyedén tartotta második helyét Hamilton előtt.

A leintésig a dobogósok sorrendje már nem változott, így Fernando Alonso rögtön pályafutása első ferraris versenyét megnyerte (2007-ben a ma már raliban próbálkozó Kimi Räikkönen is hasonlóan debütált a vörösöknél, a finn akkor bajnok is lett év végén). Az olasz csapat fantasztikus hétvégéjét Massa második helye tette teljessé. A dobogó harmadik fokán Lewis Hamilton locsolhatott pezsgőt.

2
F1 Hírek / Hamilton: Jó volt újra munkába állni
« Dátum: 2009. Január 24, 19:08 »
 A brit amiután először vezette a McLaren-Mercedes új autóját, és elmondta, hogy nagyszerű volt újra együtt dolgozni a csapattal, és már nagyon várja, hogy folytassák az új versenygép fejlesztését.

A McLaren-Mercedes versenyzője 81 kört tett meg az új autóval.
"Jó volt újra együtt dolgozni a csapattal, olyan volt, mintha alig lettem volna távol tőlük, könnyű volt visszatérni a megszokott munkához. Elképesztő belegondolni abba, hogy a télen végig Wokingban voltam, és a két hónappal ezelőtti Brazil Nagydíj óta nem vezettem rendesen Forma-1-es autót, de mindent teljesen normálisnak éreztem"- mondta a 2008-as világbajnok, akinek nem volt problémamentes a napja, ugyanis egyszer megállt alatta gép.

"Ez az első teszt csak arról szólt, hogy az ember hozzászokjon az új autóhoz, és az új szabályokhoz, illetve visszajelzéseket adjon a mérnököknek, és nem a legjobb idő elérése a cél. Elégedetten számolhatok be arról, hogy az autó jónak tűnik, a tél folyamán hatalmas fejlődést értünk el, és már nagyon várom az autó Ausztrál Nagydíj előtti fejlesztését"- tette hozzá a brit.

Hamilton beszélt arról is, hogy az idei évtől bevezetésre kerülő tesztkorlátozások miatt óriási munka vár a csapatokra a szezon előtti néhány teszten, és ez az időszak kritikus minden istálló számára.

3
F1 Hírek / Bemutatkozott a Renault új versenyautója R29
« Dátum: 2009. Január 19, 14:43 »
A Renault sem kerített nagy feneket 2009-es Forma-1-es autója bemutatójának. A francia istálló Portugáliában, az Algarve Motor Parkban tárta nyilvánosság elé az új szabályok iránymutatásának megfelelően megépített R29-est, amellyel rögtön munkához is láttak.

Az új autón - leszámítva a széles első-, és a keskeny/magas hátsó szárnyat, amelyet szép lassan már kezdünk megszokni - az új festés a legszembetűnőbb. A roppant széles orrú R29-esen a Renault színe, a sárga dominál, de a vöröses narancssárga is erőteljesen jelen van, éppen emiatt kissé spanyolos beütése van. A csapat főszponzora, az ING természetesen jókora felületeket kap az idén is.
Az istálló olajszállító partnert is váltott, az idei évtől kezdve a Total látja el a franciákat kenő- és üzemanyaggal. Az új partner piros színe és logója a szárnyak oldalsó felületén, valamint a visszapillantó tükrökön jelenik meg.

Az R29-esen a tavaly több csapat által is előszeretettel alkalmazott cápauszonyszerű motorborítás is helyet kapott, az eddig bemutatott 2009-es autók közül eddig egyedül a Renault mérnökei alkalmazták ezt a formát.


A csapatnál személyi változások is történtek. A pilóták kiléte már régóta ismert, Fernando Alonso csapattársa a tavaly gyenge újoncidényt futó Nelsinho Piquet lesz. A bemutató napján derült ki, hogy idén a francia Romain Grosjean lesz az istálló elsőszámú teszt- és tartalékpilótája. Ezt a pozíciót tavaly Lucas di Grassi töltötte be, de a brazil most háttérbe szorul. Grosjean tavaly a GP2-ben a negyedik helyen zárta az idényt, egy ponttal éppen di Grassi mögött.

A Renault szintén hétfőn tette közzé, hogy 2009-es pilótaprogramjának a GP2-es Davide Valsecchi, a Formula Renault 3.5 résztvevője, Charles Pic, valamint a tavalyi szezont a Formula Ford bajnokságban eltöltő Marco Sorensen lesz a tagja.

A motorrészleg élén is váltás történt, Denis Chevrier feladatát a jövőben Remi Taffin látja el.
Az autót az előzetes terveknek megfelelően már ma pályára viszik, az első kilométereket Nelsinho Piquet teheti meg az R29-essel.








4
F1 Hírek / Hamilton lehet a következő Schumacher
« Dátum: 2009. Január 12, 14:25 »
 
 A Forma-1 többszörös futamgyőztese, Johnny Herbert úgy gondolja, ha valaki, akkor Lewis Hamilton a legesélyesebb arra, hogy megdöntse a királykategória történetének legeredményesebb versenyzője, Michael Schumacher rekordjait.
Herbert, aki 1995-ben Schumacher mellett versenyzett a Benetton színeiben a Forma-1-ben, a Crash.net-nek adott interjújában elmondta, hogy egyedül Hamiltonból nézi ki azt, hogy megdöntse Schumacher behozhatatlannak tűnő rekordjait.

Herbert, aki 1995-ben Schumacher mellett versenyzett a Benetton színeiben a Forma-1-ben, a Crash.net-nek adott interjújában elmondta, hogy egyedül Hamiltonból nézi ki azt, hogy megdöntse Schumacher behozhatatlannak tűnő rekordjait.

A brit versenyző azonban hangsúlyozta, manapság jóval kiegyenlítettebb a mezőny, mint korábban volt, így sokkal kisebb az esélye annak, hogy valaki olyan szinten egyeduralkodóvá váljon, mint anno Schumacher, aki pályafutása során hét vb-címet szerzett.

"A jelenlegi mezőnyben egyedül Hamiltont tartom képesnek arra, hogy harcba szálljon egykori csapattáram rekordjaival" – mondta Herbert. "Sem Kimiben, sem Felipében nem látom azt a tüzet, ami szükséges lenne egy ilyen szintű eredmény eléréséhez. Tehát egészen addig, amíg a McLaren tartani tudja azt a szintet, amit Michael idején a Ferrari, megvan a lehetőség."

Herbert a fiatal, feltörekvőben lévő tehetségekről sem feledkezett meg, ám elmondta, hogy a tehetség önmagában nem elég, a sikerhez egy megfelelő csapat is kell.

"Vannak mások – például Vettel, aki egy feltörekvőben lévő sztárcsemete, azonban meg lennék lepve, ha a Red Bull rendben lenne az idei évben" – magyarázta. "Kubica előtt is szép jövő áll, ám jelenlegi csapatával nem szabadott volna ilyen magasra jutnia a tavalyi évben. Mindig egyenletes teljesítményt nyújtott és ott volt, ahol lennie kellett, azonban az autója nem a leggyorsabb volt."

"Vannak olyan srácok, akik véleményem szerint még sokra viszik majd a jövőben, de meglátásom szerint egyedül Lewisnak van esélye arra, hogy elérje azt, amit Michael elért. Fiatalabb, mint Michael volt, és mindenkinél fiatalabban szerezte meg a vb-címet a Forma-1-ben, ami elárul valamit" – tette hozzá Herbert.

5
F1 Hírek / Hamilton lett az év autóversenyzője az Autosportnál
« Dátum: 2008. December 08, 13:16 »
Az Autosport magazin szavazásán a 2008-as Forma-1-es világbajnokot, Lewis Hamiltont választották az év autóversenyzőjének, csakúgy, mint egy évvel korábban, amikor összesen három díjat is besöpört. A McLaren-Mercedes pilótája vasárnap Londonban vehette át az elismerést egy impozáns gála keretében.
A brit ezúttal azonban világbajnokként vehette át az elismerést, vagyis az Év Nemzetközi Autóversenyzőjének járó trófeát Londonban: "Egy díjat kapni, legyen az bármilyen, mindig egy óriási kiváltságot jelent. Nagy büszkeség számomra látni azt, hogy milyen utat jártam be, és látni azt a számos embert, akik mindezt lehetővé tették nekem."

A pilóta csapata, a McLaren vihette haza az Év Versenyautójának járó díjat, az MP4-23-ast ítélték ugyanis a legjobbnak. Tavaly is a wokingiak autója nyert, pedig a csapat sem akkor, sem pedig most nem nyerte meg a konstruktőrök világbajnoki címét.

Az Úttörő és Innovatív Fejlesztés címet 2008-ban a Szingapúri Nagydíj érdemelte ki, azt követően, hogy az ázsiai országban sikeresen megrendezték a Forma-1 első éjszakai versenyét.

Talán nem kell magyarázni, hogy miért, a Brazil Nagydíj szervezői vehették át az Év Pillanata-díjat. A szezonzáró futamon ugyanis Massa haladt át elsőként a célvonalon és körülbelül fél percig világbajnoknak is érezhette magát, ám az esőben zárult verseny utolsó kanyarjában Hamilton végül beért az ötödik helyre, amely világbajnoki címet hozott neki.

Az autosport.com olvasói a 2008-ban a Toro Rossónál versenyző és Monzában pole pozíciót, illetve futamgyőzelmet szerző Sebastian Vettelt választották az Év Újoncának, aki első teljes szezonját töltött a sorozatban. Az Olasz Nagydíj óta a német pilóta a Forma-1 történetének legfiatalabb futamgyőztese.

A magazin díjat adott át pályafutása elismeréséül David Coulthardnak is, aki az idei szezon végén vonult vissza a Forma-1-ből. A skót 15 szezont töltött a sorozatban és ő volt az első, aki 20 évvel ezelőtt megkapta a McLaren/Autosport BRDC díját. DC 13 futamgyőzelmet aratott a sorozatban, és a szigetországi pilóták közül eddig ő gyűjtötte a legtöbb pontot a Forma-1-ben.

Az egykori pilóta Sir Stirling Moss, aki 16 győzelmet aratott a királykategóriában 1951. és 1961. között, Gregor Gant-díjat vehetett át.

6
F1 Hírek / Ecclestone biztos az éremrendszer bevezetésében
« Dátum: 2008. November 26, 16:18 »
   A Forma-1 kereskedelmi jogainak birtokosa, Bernie Ecclestone biztos abban, hogy a 2009-es szezontól a jelenlegi pontrendszert az általa szorgalmazott medálrendszer váltja fel, aminek köszönhetően szerinte izgalmasabb lehet a világbajnoki címért folytatott küzdelem is. A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) december elején dönt az elképzelésről.
A brit üzletember már korábban is elmondta, hogy a tervezet az F1-es csapatok támogatását is élvezi, amit ezúttal is megerősített. A Forma-1 nagyura azt is hozzátette, az új rendszernek köszönhetően több lenne az előzés a sorozatban, olvasható az autosport.com-on.
Ecclestone biztos abban, hogy az FIA Motorsport Világtanácsa elfogadja a jutalmazással kapcsolatos reformját decemberben: "Ez lesz. Minden csapat boldog. Ennek az egésznek az az oka, hogy már elegem volt azokból az emberekről, akik arról beszélnek, hogy nem előznek."

"Ha te állsz az élen, és én vagyok a második, nem fogok kockáztatni, hogy esetleg kicsússzak vagy butaságot kövessek el csak azért, hogy kettővel több pontot szerezzek"- vázolta a jelenlegi helyzet hátrányait Ecclestone, aki szerint az érmek bevezetésének köszönhetően mindez megváltozna, mivel az nyerné a világbajnokságot, aki a legtöbb medált gyűjtötte be.

Az elképzeléstől a brit azt várja, hogy a pilótáknak muszáj lesz előzésbe kezdeniük, így sokkal izgalmasabb lesz a világbajnokság is. A Forma-1 nagyura emlékeztetett arra, hogy idén Lewis Hamilton sok esetben éppen a biztos pontszerzés miatt nem akarta megelőzni Felipe Massát, és végül a mclarenes lett a világbajnok, bár a Ferrari brazil pilótájának volt több győzelme 2008-ban.

Ecclestone arra is határozottan felelt, hogy mikortól akarja bevezetni az új rendszert a sorozatban: "Jövőre. Remélem, hogy az FIA elfogadja majd a következő ülésén."

Az aprótermetű britet arról is faggatták, hogy fairnek találja-e azt, ha mondjuk valaki úgy lesz világbajnok, hogy hat versenyt megnyer, de a többin nem ér célba, szemben azzal, akit az összes futamon másodiként intenek le. A brit szerint teljesen korrekt a rendszer: "Az illetőnek a következő évben keményebben kell próbálkoznia."


7
F1 Hírek / Változtatnak a szingapúri pályán
« Dátum: 2008. November 24, 13:35 »
Változtatnak a szingapúri pályán a 2009-es futam előtt!

Szingapúr 2008-ban debütált a Forma-1-es versenynaptárban, méghozzá nem is akárhogyan, az ázsiai ország ugyanis a sorozat első éjszakai futamát rendezte. S bár a pilóták a pálya több pontját is kritizálták, a nagydíj végül nagy sikert aratott. A szervezők azonban úgy döntöttek, a 2009-es futam előtt változtatnak az aszfaltcsík néhány részén.

A versenynaptárban található pályák közül a szingapúri a leglassabb, ennél azonban nagyobb problémát jelent az, hogy nem igazán lehet előzni rajta. Éppen ezért határoztak a rendezők úgy, hogy legalább három kanyaron módosítanak, olvasható az f1-live.com-on.
A Channel NewsAsia értesülései szerint a 2009-es Szingapúri Nagydíj előtt az első három kanyart egészen biztosan kiszélesítik majd, elősegítve ezzel az előzéseket. A verseny szervezője, Teo Hock Seng mindaemellett azt is megerősítette, hogy a kilences és a huszonkettes kanyar is szélesebb lehet jövőre.
A versenyzők egyébként az idei futam alatt a tízes kanyarnál elhelyezett magas rázókövek miatt elégedetlenkedtek leginkább, amelyen még a nagydíj előtt változtattak a szervezők. Mindemellett azonban az egyenetlen útfelület is komoly kihívást jelentett a pilóták számára.


8
F1 Hírek / A Force India leszerződött a McLarennel
« Dátum: 2008. November 10, 14:04 »
 A Force India leszerződött a McLarennel és a Mercedesszel
 
 Ahogyan az várható volt, a Force India hétfőn bejelentette, hogy a jövőben McLaren-Mercedes technikai partnere lesz, ami annyit jelent, hogy az indiai istálló 2009-es autóját akár kis-McLarennek is nevezhetnénk, hiszen az a kasztnit leszámítva szinte teljesen egyezni fog az ezüstnyilakkal.
A megállapodás értelmében ugyanis a Force Indiát is a Mercedes fogja ellátni motorokkal, de a jövőre bevezetendő KERS-t is a McLaren gyártja majd.
A VJM02-es kódjelű négykerekűben ezen felül a váltó és a hidraulikus rendszer is megegyezik majd például a 2009-ben világbajnoki címvédőként rajthoz álló Lewis Hamilton autójában lévőkkel.

Ez persze még nem jelenti azt, hogy a Force India jövőre a McLaren szintjére emelkedik majd, hiszen számtalan elemet és alkatrészt az istálló maga fog megtervezni és legyártani, melyek közül kétségtelenül a karosszéria a legfontosabb. Mindenestre ilyen technikai támogatottsággal előrébb léphet a kiscsapat.

A gárda társtulajdonosának, illetve péntek óta már csapatfőnökének, Vijay Mallyának egészen biztosan ez lesz a célja, hiszen a csapat hivatalos honlapján ma megjelentetett közleményből az is kiderül, hogy a Brackley-ben lévő gyárukban növelik a CFD-kapacitást (a numerikus áramlástani szimuláció).

"Nagyon örülünk annak, hogy bejelenthetünk egy technikai együttműködést a McLarennel és a Mercedes-Benzzel, illetve ismertethetjük azon tervünket, hogy bővítjük az összetett gyártási kapacitást és tervezési irodánkat a silverstone-i gyárban"- mondta Mallya a Force India által kiadott hivatalos közleményben.

"A McLaren és a Mercedes-Benz két név a motorsport történelmének leghíresebbjei közül, amelyek óriási sikereket értek el a verseny történetében az elmúlt évek alatt és legutóbb valószínűleg a valaha volt legdrámaiabb Forma-1-es világbajnokságban arattak nagyszerű győzelmet."

"A Force India Forma-1-es csapat csak egy éve létezik, első szezonunk vitathatatlanul egy tanulási periódus volt. De már a kezdetekben elmondtuk, hogy mit értünk üzlet alatt, és nem csak azért vagyunk itt, hogy növeljük a létszámot."

"Az új technikai együttműködésünk bejelentése, kombinálva az új fejlesztésekkel és forrásokkal, egyértelműen hangsúlyozza, hogy mit is jelent az, amit mondtunk. Személyesen szeretnék köszönetet mondani Bernie Ecclestone-nak és az FIA elnökének, Max Mosley-nak, akik ezen üzlet létrejötte során mindketten felajánlották segítségüket és támogatásukat"- zárta gondolatait az indiai üzletember.

9
F1 Hírek / Kovalainen: Jövőre jobb leszek
« Dátum: 2008. November 10, 13:37 »
Kovalainen: Jövőre felveszem a versenyt Hamiltonnal

Heikki Kovalainen maga is elismerte, hogy bemutatkozó éve a McLaren-Mercedesnél nem teljesen alakult úgy, ahogyan azt előzetesen eltervezte, ám biztos abban, hogy 2009-ben sokkal erősebb lesz. A finn pilóta meg van győződve arról is, hogy jövőre Lewis Hamiltonnal is fel tudja majd venni a versenyt.
"Egyértelműen nem vagyok boldog, az eredmények miatt biztosan nem. Azt gondolom, a tény az, hogy nem követtem el nagy hibákat idén, de a szezon elég nehéz volt. Nem fejeztünk be minden versenyt, történt is velem néhány dolog, és az autómmal is merültek fel technikai problémák, amelyek megakadályoztak minket néhány eredmény elérésében"- mondta Kovalainen a Stuttgartban rendezett Cars & Starts (Autók és Sztárok) elnevezésű rendezvényen.

"Azt gondolom azonban, hogy most sokkal felkészültebben várom a következő évet, és nagyon várom, hogy elkezdjem a munkát. Remélhetőleg több futamot tudunk majd befejezni problémák nélkül, és jobb eredményeket érhetünk el"- folytatta a finn, aki szerint már idén is volt néhány alkalom, amikor lényegesen jobban szerepelhetett volna. "Ami az alapvető sebességet illeti, azzal sosem volt probléma."

"Ha megnéznek néhány kvalifikációt idén, akkor valójában le is mérhetik a sebességet. Ezért szerintem sokkal jobb szezonom lehet jövőre"- mondta magabiztosan a 27 esztendős pilóta, aki azt is elárulta, a McLarennél teljesen azonos feltételeket biztosítottak mindkettejük számára.

Kovalainennek meg is kell tennie mindent annak érdekében a következő évben bebizonyítsa, szerződtetése jó döntés volt, az autosport.com ugyanis arról értesült, hogy a McLaren-Mercedes több pilótát is figyel, beleértve Robert Kubicát is.

10
F1 Hírek / Schumacher sem látott hasonló szezonzárót
« Dátum: 2008. November 05, 08:48 »
A F1 történelmének egyetlen hétszeres világbajnoka is döbbenten nézte a vasárnapi futam eseményeit. Michael Schumacher úgy nyilatkozott, sem pilótaként, sem nézőként nem látott még az idei Brazil Nagydíjhoz hasonló befejezést.

Micsoda befejezés! Még mindig a tegnapi verseny hatása alatt vagyok"- nyilatkozta a 2006-ban visszavonult Schumacher. "Még sohasem láttam ehhez hasonlót, sem versenyzőként, sem nézőként."

"Gratulálok Lewis Hamiltonnak, és nagyon meleg üdvözletemet küldöm Felipének és mindegyik csapattagunknak Brazíliába"- folytatta az élő legenda elismeréseivel a gpupdate.net. "Felipe emelt fővel vethet véget az évének, mert a teljesítményével a maradék kétkedőit is meggyőzte versenyzői képességeiről. Nyilvánvalóan jövőre is meg fogja próbálni."

A Ferrari brazil pilótája hat pontot dolgozott le összetettbeli hátrányából hazai futamának megnyerésével, de egy ponttal így is alulmaradt a McLaren britjével szemben. A Ferrari azonban megnyerte a csapatok versenyét.

A Ferrarinál tanácsadóként és alkalmanként tesztpilótaként tevékenykedő Schumacher Felipe Massát méltatta és természetesen gratulált az újdonsült világbajnoknak, Lewis Hamiltonnak is.



11
F1 Hírek / Festmény készül Hamiltonról
« Dátum: 2008. Október 25, 11:04 »
 
 Az egyik sportszergyártó márka, a Reebok ötlete volt a 96 négyzetméteres festmény, amelyen Hamilton arca lesz látható. A művész, Ian Cook ezen a héten lát hozzá a munkához, amely különleges stílusban készül majd. A brit férfi ugyanis távirányítású kisautók keréknyomával festi képeit. :shok:

A Hamiltonról készített festmény London központjában, a Tower közelében lesz kifüggesztve október 29.-től, és a portrét a világbajnoki címről döntő szezonzáró Brazil Nagydíj hétvégéjén végig látni lehet majd a brit fővárosban. Cook elmondta, egy hetet vesz igénybe a munka: "14-16 órát dolgozok majd rajta naponta"

12
F1 Hírek / Bourdais nem elég fiatal a Renault-nak
« Dátum: 2008. Október 22, 14:29 »
Sébastien Bourdais továbbra sem tudja, hogy a Toro Rosso 2009-ben is számít-e rá, éppen ezért más lehetőségeket is megnéz. A francia szeretne a Forma-1-ben maradni, és nemrégiben a Renault-val is hírbe hozták. Utóbbi alakulat csapatfőnöke, Flavio Briatore azonban túlságosan öregnek tartja Bourdais-t.

Ami a szabad helyeket illeti a Forma-1-ben, a francia pilóta nem túl sok opció közül válogathatna, hiszen a Toro Rossón kívül a Honda és a Renault nem nevezte még meg jövő évi felállását. Nemrégiben egy francia rádióadó számolt be arról, hogy a francia csapatnál állítólag fel is merült Bourdais neve, aki Nelsinho Piquet válthatná, Flavio Briatore azonban cáfolta mindezt. A L’Équipe című francia napilap idézte az olaszt, aki azt mondta, hogy a 29 éves Bourdais túlságosan öreg a Renault-nak.

Briatore kijelentése egyébként az f1-live.com szerint azt is jelentheti, hogy a Renault inkább az idén a GP2-ben vitézkedő fiatalok közül Lucas di Grassinak vagy Romain Grosjean-nak adna lehetőséget. Mindazonáltal az sem kizárt, hogy az enstone-i gárda továbbra is Piquet-t foglalkoztatja majd, a csapatfőnök ugyanis elégedetten nyilatkozott az Auto Motor und Sport magazinnak a fiatal brazil Japánban és Kínában nyújtott teljesítményéről.

Az újság ugyanakkor azt is tudni véli, hogy Bourdais Toro Rossós szerződésének meghosszabbítását a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko igyekszik megakadályozni, aki két, jelenleg tesztpilótaként dolgozó versenyzőt szeretne a "kistestvérnél" látni. Marko állítólag a Red Bull Racing harmadik számú pilótájának, Sébastien Bueminek adna lehetőséget, aki nemrégiben tesztelt is a Toro Rossóval, illetve a 2007 végén, éppen Bourdais érkezése miatt Gerhard Bergeréktől kirakott Vitantonio Liuzzit ültetné vissza a faenzaiakhoz. Az olasz pilóta 2008-ban a Force India tesztversenyzője volt.

13
F1 Hírek / A McLaren nem tart műszaki hibáktól
« Dátum: 2008. Október 22, 14:26 »
A McLaren-Mercedes Lewis Hamilton esetében még nem használta ki az idei szezonban azt a lehetőséget, hogy egy alkalommal büntetlenül cserélhet motort a versenygépben. A csapatnak azonban erre már nem is lesz lehetősége a Brazil Nagydíj előtt, a brit autójában tehát a Kínában is használt erőforrás lesz. Az istálló ennek ellenére nem tart meghibásodástól.
Heikki Kovalainen McLarenjében a wokingiak elővigyázatosságból már cseréltek büntetlenül motort. A finn azonban Japánban motorhiba miatt adta fel a küzdelmet, Kínában pedig a pneumatikus rendszer meghibásodása miatt kellett idő előtt a bokszba hajtania. Világbajnoki éllovas csapattársa ugyanakkor eddig megúszta a nem várt problémákat.
A McLaren-Mercedes vezérigazgatója, Martin Whitmarsh azonban elmondta, nem tartanak ilyen problémától.

"Természetesen teljesen tudatában vagyunk annak, hogy a világbajnokságot meg is lehet nyerni, és el is lehet veszíteni egy műszaki hiba miatt"- idézte az f1-live.com Whitmarsht, aki leszögezte, a motor és a váltó esetében sem számolnak problémával. "A váltóban rejlő megbízhatósági szint azt jelenti, hogy kevesebb problémára számítunk ezen a területen."

Hamilton Brazíliában is a Sanghajban használt motort kénytelen használni, ellenkező esetben számolnia kellene a 10 rajthelyes büntetéssel. Bár a McLaren-Mercedes a brit pilóta esetében még nem alkalmazta a motordzsókert, a szabályok szerint a szezonzárón a csapat már nem is élhet ezzel a lehetőséggel.



14
F1 Hírek / Hamilton a csapatnak és Istennek is hálás
« Dátum: 2008. Október 19, 12:41 »
   Lewis Hamilton sétagalopp-győzelmet aratott Kínában, ferraris riválisai a rajtrácson voltak hozzá a legközelebb. A brit remek formában volt egész hétvégén, hiszen már a szabadedzéseken is jól szerepelt, majd a pole pozíció és a futamgyőzelem mellé a versenyen futott leggyorsabb kört is begyűjtötte.  :cheerful_h4h:
A brit ezzel hétpontosra növelte előnyét Felipe Massával szemben, így Brazíliában nyert helyzetből indulhat a mindent eldöntő csatába.

Hamilton hálát mond:
"Isten egész hétvégén a mi oldalunkon állt, a csapat pedig fenomenális munkát végzett az autóval, ami egész hétvégén fantasztikus volt"- kezdte a listavezető a verseny utáni nyilatkozatát.

"Nagyon sokat köszönhetek a csapatnak, és nem csak a pályán támogattak. Az autót egy álom volt vezetni, és minden adott volt ahhoz, hogy sértetlenül célba érjek vele. Fantasztikus csapatteljesítmény volt ez!"

"Nagyszerűen sikerült a rajtom, az idei egyik legjobb start volt. Semmi probléma nem volt az első kanyarokban, utána pedig elkezdhettem építeni az előnyömet. Szerencsére nagyon kiegyensúlyozottak voltunk, minden körömben gyors lehettem. Miután megnyugtató előnyre tettem szert, onnantól kezdve nagyon könnyed versenyem volt"- folytatta Hamilton, akinek valóban nem kellett megszakadnia ezért a győzelemért.

"A második kiállás után különösen kiengedhettünk, onnantól kezdve óvtam a motort és a gumikat. Tudtam, hogy nagy előnyöm van."

"Várható volt, hogy Kimi elengedi majd Felipét. Én azonban nem foglalkoztam ezzel, hiszen tiszta fejjel kellett vezetnem"- tette még hozzá a brit, aki két hét múlva Brazíliában Massa hazai pályáján szerezheti meg pályafutása első F1-es bajnoki címét.

"Újabb lépést tettünk a bajnoki cím felé, az én álmom és a csapat álmának beteljesítése felé. A csapat megérdemelné, hiszen nagyon-nagyon keményen dolgoztunk egész szezon alatt. Ehhez a versenyhez úgy álltunk hozzá, hogy nem kell mindenáron nyernünk, és ez így volt helyes, mivel a hátralévő két versenyt kellett szem előtt tartanunk és a pontszerzés volt az elsődleges."

Hamilton a tavalyi évhez hasonlóan ferraris riválisával szemben ezúttal is hétpontos előnnyel utazik Brazíliába, ami nem biztos, hogy jó előjel számára: "A mostani szituáció más, mint egy éve. Tudjuk, hogy jól kell teljesítenünk, és ezt nem is lesz könnyű véghezvinni, a ferraris srácok biztos kemény ellenfelek lesznek. De biztos vagyok benne, hogy csapatként elérhetjük céljainkat"- zárta értékelését Hamilton.

 :thumbsup:

15
F1 Hírek / Haug: Hamilton Massa miatt nem szerzett pontot
« Dátum: 2008. Október 12, 13:03 »
  A Mercedes sportigazgatója, Norbert Haug szerint Felipe Massa okolható azért, hogy világbajnoki éllovasuk, Lewis Hamilton nem szerzett pontot a Japán Nagydíjon. A Ferrari pilótája még a verseny elején forgatta meg az őt éppen megelőzni próbáló mclarenest.

  A második körben Hamilton a mezőny eleje helyett hirtelen a legvégén találta magát, miután Massával összeütközött. A McLaren-Mercedes megforgott a pályán, a brit pilótának pedig meg kellett várnia, míg mindenki elmegy mellette, csak utána térhetett vissza az ideális ívre. Korábbi agresszív rajtjáért később bokszutca-áthajtásos büntetést is kapott.

A második körben Hamilton a mezőny eleje helyett hirtelen a legvégén találta magát, miután Massával összeütközött. A McLaren-Mercedes megforgott a pályán, a brit pilótának pedig meg kellett várnia, míg mindenki elmegy mellette, csak utána térhetett vissza az ideális ívre. Korábbi agresszív rajtjáért később bokszutca-áthajtásos büntetést is kapott.

Oldalak: [1] 2

Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek