Csatlakozz hozzánk Facebook-on!!!

Üdvözöllek a fórumon!
Ahhoz, hogy hozzá tudjál szólni a témákhoz, regisztrálni kell ITT, ez 1percbe telik, és nincs aktiváló e-mail.

Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.


Témák - Szabi

Oldalak: [1] 2
1
F1 Hírek / A Red Bull Mercedesre cserélheti a Renault-t jövőre
« Dátum: 2009. április 23, 13:06 »
A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner szerint az istállónál még nem született döntés arról, hogy meghosszabbítsák-e a Renault-val kötött motorszállítói szerződésüket, és bár meg vannak elégedve a francia gyár erőforrásaival, az sem kizárt, hogy Mercedesre váltanak jövőre.

A Renault-val való szakítás lehetősége kissé meglepő azok után, hogy az energiaital-gyár első csapata a múlt hétvégén Kínában kettős győzelmet aratott, ennek ellenére mégsem lehet biztosra venni az együttműködés folytatását."Bizonyos módon túlságosan korai a jövő évi motorokról beszélni. Remélhetőleg a Renault továbbra is itt lesz"- mondta Christian Horner csapatfőnök az Autosportnak. "A motor jól teljesít, és miután engedélyezték számukra az erőforrás teljesítményének kiigazítását a múlt év végén, szerintem most már összehasonlítható a többi F1-es motorral. Valószínűleg továbbra is a Mercedesé a legerősebb motor, de nem hiszem, hogy a Renault bármivel is kevesebb lenne a riválisainál."

A Mercedes jelenleg a McLarenen kívül a Force Indiának és a Brawn GP-nek szállít erőforrásokat, és a hármasból egyedül Ross Brawn csapata lehet az, amelynek helyét átvehetné a Red Bull, a német cég ugyanis állítólag nem akar háromnál több gárdát ellátni motorral. A McLarennél részvényes a stuttgarti gyár, míg az indiai alakulattal öt évre szóló együttműködési megállapodást kötött 2008 végén. Horner azonban leszögezte, hogy bár Brawn már bebizonyította, hogy az utolsó pillanatban is lehet eredményesen motort cserélni, ezért ők sem kapkodják el a döntést.



2
F1 Hírek / Sutil: A kínai verseny jót tett a csapatszellemnek
« Dátum: 2009. április 22, 13:47 »
A Force India német pilótája a Kínai Nagydíjon ismét közel járt ahhoz, hogy pontot szerezzen csapatának, ám 5 körrel a leintés előtt elvesztette uralmát az autója felett és falnak csapta azt. Adrian Sutil ugyan csalódott a történtek miatt, de azzal vigasztalja magát, hogy a következő futam újabb lehetőséget kínál.

"Mindig jó, ha futunk egy ilyen erős versenyt, mint amilyen ez volt"- idézte Adrian Sutilt az autosport.com. "Már nagyon közel voltunk a végéhez. Ez nagyon fontos a csapat számára, hogy ott legyünk, közel a mezőny elejéhez. Ez kétségkívül jót tett a csapatszellemnek.""Bosszantó a dolog, de már megtörtént. Az a jó, hogy mindig van újabb verseny, ahol bizonyíthatunk. Túl kell lépnünk ezen és a következő futamon is a legjobbat kell kihoznunk magunkból"- magyarázta Adrian Sutil.

A jó eredmény már tavaly a Monacói Nagydíjon is megkörnyékezte a Force India sofőrjét, azonban ott Kimi Räikkönen nekiment hátulról: "A monacói eset azért volt sokkal rosszabb, mert én nem hibáztam, egyszerűen csak belém jöttek."

"Kínában a végén már minden nagyon rizikós volt. Ha az eső alábbhagyott volna, minden rendben lett volna, de 20 perccel a verseny vége előtt még jobban rákezdett. Nagyon nehéz volt vezetni és oda is lett az eredményünk"- kesergett a német.

3
F1 Hírek / Brawn nem érti miért lassultak le ennyire
« Dátum: 2009. április 22, 13:42 »
A világbajnoki ranglistát vezető Jenson Button sem tudja, hogy hova lett az első két nagydíjon megmutatkozó fölényük.

A világbajnoki ranglistát vezető Jenson Button a harmadik helyenért célba a Kínai Nagydíjon, az előző két futammal ellentétben mindössze akkor vezetett a verseny során, amikor Vettel és Webber a boxutcában voltak..
„Ma egyszerűen nem lehetett utolérni a Red Bull két pilótáját, mérhetetlenül gyorsak voltak. – mondta a futam után Button – Mindent összevetve örülök a hat pontnak, amit ma sikerült szereznem. Nem hajtottam ki mindent az autóból, gondjaim voltak a gumi hőmérsékletével többször is a futam során.”

„Rubens (Barrichello) és én is küzdöttünk ma elég sokat az autóval – folytatta Button – nem igazán tudom, hogy mi lehetett a gond, egyszerűen máshogy viselkedett a kocsi, mint ahogy szokott –a jövőben kijavítjuk a hibát, bármi is legyen az. Mindenki küzdött a pályán felgyülemlett víztömeggel, főleg az utolsó kanyar volt veszélyes: egy hatalmas tócsa miatt nem tudtam fékezni a kanyar előtt. Volt néhány hasonló gond a pálya többi részén is, emiatt nem tudtam eléggé felmelegíteni a gumiabroncsokat. Nagyon nehéz futam volt, minden körben ott rejlett a veszély, hogy kicsúszok a pályáról, így szerintem már az is nagy eredmény, hogy be tudtam fejezni a futamot, a dobogós helyezés csak külön öröm.”

„Kemény verseny volt, nagyon nehéz körülmények között küzdöttünk ma. – mondta a negyedik helyezett Rubens Barrichello – Az autómon csak három féktárcsa működött, ami az első 19 körben még jobban megnehezítette azt, hogy a pályán tartsam az autót. Szerencsére ez a probléma az első boxkiálláskor megoldódott – onnantól kezdve egész jó tempóban tudtam versenyezni, de sajnos ez már késő volt. Mindent összefoglalva, nehéz körülmények között sikerült befejezni a versenyt, annyi pontot gyűjtöttem, amennyit csak tudtam, így elégedett vagyok.”

„Drámai futam volt a mai. – mondta Ross Brawn – Ez is mutatta, hogy milyen izgalmas az idei szezon. Jenson és Rubens jó munkát végzett ma azzal, hogy ilyen nehéz körülmények között sikerült célba érniük, és a hétvégén mutatott nem túl meggyőző teljesítményünk ellenére is sikerült pontokat szereznünk. Jó tankolási taktikát sikerült választanunk a mai futamra: az, hogy mindkét pilótánk sok üzemanyaggal indult, lehetővé tette, hogy túlságosan ne szakadjunk le az élen haladóktól. Gratulálok a Red Bull-nak a mai teljesítményükhöz. Mi mostantól Bahrein-re koncentrálunk.”

4
F1 Hírek / Bourdais nyavalyog, Buemi szerénykedik
« Dátum: 2009. április 22, 13:40 »
A Toro Rosso újonca egyre meggyőzőbb eredményt ér el, míg Bourdais egyre nagyobb hátrányba kerül a svájcival szemben a csapaton belül.

Már az első két versenyen is lehetett érzékelni, azt hogy a Red Bull testvércsapatán belül az újonc Buemi kezdi kialakítani maga körül az első számú pilótai státuszt.

A svájci pilóta Ausztráliában is Bourdais előtt ért célba, és most Kínában is őt intették le előkelőbb helyen.

Sébastien Bourdais, többször megpördült a Kínai Nagydíjon. Nem csoda, hogy azzal takarózott a versenyt követően, hogy a mostoha időjárási körülmények miatt nem szabadott volna megrendezni a futamot.
"Vegyes érzéssel tekintek vissza a futamra, ugyanis a vízátfolyások miatt ma nem szabadott volna versenyeznünk"

"Mivel idén kisebb a leszorító erő, tovább rontja a helyzetet, mert az autó nem tapad eléggé. Csaknem 20 alkalommal kicsúsztam, és Adrian balesete tanúsította, hogy mi történhetett volna. Az egyetlen pozitívum, hogy a közönség feltehetőleg jól szórakozott."

Vele ellentétben az  újonc Buemi kiválóan vezetett az esőben, nagy csatákat vívott a két világbajnokkal, Hamilton-nal és Raikkönen-nel, és egy ideig még a 4. helyen is autózott, mielőtt a Safety Car mögött a későbbi győztes Vettel Red Bull-jának koccant.

"Nem láttam az autóját, és hiába próbáltam jobbra rántani a kormányt, már nem tudtam kikerülni. Első vezetőszárnyat kellett cserélni az autómon, ennek ellenére örülök, hogy az ő versenyét nem tettem tönkre" - nyilatkozta illemtudóan a 8. helyen célba érő svájci

Az eset kissé hasonlított a 2007-es Japán Nagydíjon történtekhez, mikor a szintén Toro Rosso-val versenyző Vettel megtorpedózta hátulról Webber Red Bull-ját. Akkor mind a ketten kiestek, most szerencsésebb volt Buemi.

5
F1 Hírek / A McLaren-nek Vettel-re fáj a foga
« Dátum: 2009. április 22, 13:38 »
A McLaren-Mercedes továbbra is kiszemeltként figyeli a német Sebastian Vettel-t, akit nem titkoltan le szeretnének majd szerződtetni.

Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója öszintén beszélt arról, hogy nem adták fel Vettel megszerzésének tervét. A 2007-es idény végén a Red Bull semmi pénzért nem volt hajlandó elengedni a fiatal német pilótát. A "Bébi-Schumi"-ként is ismert fiatal pilóta szerződése 2010-ben lejár, a wokingi gárda akkor próbálkozhat legközelebb Vettelnél.

Norbert Haug a német Bildnek azt nyilatkozta, hogy amikor Sebatiannal egy lehetséges együttműködésről beszélgettek, már akkor is szerződés kötötte a Red Bullhoz. Haug vallomása szerint látszott a csapaton (Red Bull), hogy rengeteg pénzt és energiát fektettek az újoncba, és most teljesen jogosan aratják le az akkori befektetésük babérjait.

"Talán valamikor majd nálunk fogja vezetni az egyik ezüstnyilat" - bökte ki végül a Mercedes sportigazgatója.

Vajon mit szólhat mindehez Lewis Hamilton, aki 2012-ig elkötelezte már magát a McLarennel. Egy Hamilton-Vettel páros vajon mire menne egy csapatban?

6
Szavazások / Szerinted a Brawn GP tiltott technikát használ?
« Dátum: 2009. április 11, 19:39 »
Szerinted van valami, amit nem mondanak el?

7
A Nemzetközi Automobil-szövetség Motorsport Világtanácsa (WMSC) április 29-én tárgyalja a McLaren-Mercedes ausztráliai hazugságügyét, és a versenybírákat félrevezető Forma-1-es alakulatot akár el is tilthatják néhány versenyre. Mindez Bernie Ecclestone szerint is benne van a pakliban.  "Az soha nem jó, ha valakinek rövid időn belül ismét vissza kell térnie a bíróság elé, ráadásul valami hasonló eset miatt, mint korábban"- nyilatkozta Ecclestone, aki természetesen a 2007-es kémbotrányra utalt, amikor a Motorsport Világtanács már alaposan megbüntette a McLaren-Mercedest.Egyelőre a világsajtó is csak találgat azzal kapcsolatban, hogy az április végi ülésen vajon milyen büntetést szabnak ki a brit csapatra, de egyáltalán nem kizárt, hogy néhány versenyre eltiltják Lewis Hamiltonékat.

"Számtalan lehetőség van, és bár szörnyű lenne, ha bárkit is eltiltanának a futamoktól, mégis megtörténhet"- tette hozzá a sorozat nagyura, akit az Express című lap szólaltatott meg.

Legutóbb 2005-ben történt olyan, hogy egy Forma-1-es csapatot eltiltottak a versenyzéstől, akkor a BAR Hondának kellett kihagynia két nagydíjat, miután megbuktak a szabálytalan üzemanyagtankjukkal.




8
F1 Hírek / Kubica: A KERS-t használók előnyben vannak
« Dátum: 2009. április 09, 11:46 »
Robert Kubicának az a véleménye, hogy azok a pilóták, akiknek autóiban működik a KERS (kinetikus energia-visszanyerő rendszer), óriási előnyben vannak a többiekkel szemben, hiszen a rendszer a rajtnál, az előzéskor, de a pozíciók védésekor is nagy segítséget jelent.A 2009-es bajnokság első két futamán a Ferrari, a Renault, a McLaren-Mercedes versenygépein kívül még a BMW Saubernél Nick Heidfeld autójában működött a szerkezet, a csapattárs, Kubica F1.09-eséban azonban nem volt benne a több tízkilós rendszer.A lengyel pilóta Heidfelddel ellentétben ugyanis magas, így testsúlya is nagyobb, ha pedig még a nehéz KERS is bekerülne négykerekűjébe, akkor autójában nem nagyon lehetne variálni az ideális súlyelosztás elérése érdekében felhasználható plusz súlyokkal. Kubica egyébként úgy látja, hátrányban van azokkal szemben, akiknek versenygépében működik a rendszer, hiszen a szerkezetet használók többek között könnyebben tudnak előzni, ami kiderült az idény első két nagydíján is.

"Szerintem különböző versenyhelyzetekben előnyös a KERS úgy, mint előzéskor, illetve amikor véded a pozíciódat, de egész biztos, hogy a rajtnál is"- nyilatkozta Kubica a BMW hivatalos internetes oldalán. "Láthatták Melbourne-ben, hogy a KERS használata különbséget jelent. Ha a Fernando Alonso és Timo Glock közötti helyzetet vesszük, akkor Fernando sokkal lassabb volt, de minden egyenesben működésbe hozta a rendszert, és Timónak nem volt lehetősége megelőzni őt."

Érdekes, hogy Alonso egyébként éppen arra panaszkodott, hogy Ausztráliában nem sok értelme volt az energia-visszanyerő rendszer használatának.


 

9
A Honda csapatfőnöke, Ross Brawn szerint csapatának előrelépése nem csak azon múlik, hogy ők maguk milyen munkát végeznek, hanem azon is, hogy a többiek hogyan dolgoznak a 2009-es idényre való felkészülés során. Brawn elismerte, ha csak annyira lennének versenyképesek jövőre, mint idén a BMW, akkor már nagyon elégedettek lennének.

A japán gárda a 2007-hez hasonlóan 2008-ban is csak vergődött, és pilótái mindössze 14 pontot tudtak összegyűjteni a 18 forduló során, amivel csak a pontot nem szerző Force Indiát előzték meg a tabellán. Igaz, a Honda már a szezon elején úgy határozott, hogy erőforrásainak nagyobbik részét a 2009-es autóra fordítja. Tudniillik jövőre új szabályok kerülnek bevezetésre a sorozatban, amelyektől sokan azt várják, hogy átrendezik majd a jelenlegi erőviszonyokat.

"Egy olyan helyzetben lévő csapatnak, mint amilyen a miénk is, az előrelépés lehetősége a mi saját munkánkon múlik, illetve azon is, hogy a többiek mit csinálnak. Fel tudok eleveníteni olyan, Ferrarinál töltött éveket, amikor elég szerény teljesítményt nyújtó autóink voltak, de mindenki más is rettenetes munkát végzett, és emlékszem olyan évekre is, amikor fantasztikusak voltak versenygépeink, de másoké is, ezért valódi kihívással találtuk szembe magunkat"- idézte a hondás csapatfőnököt az autosport.com.

Brawn, aki szerint a motorok közötti teljesítménykülönbséget egyértelműen érzékelni lehetett az idei szezonban, arról is beszélt, hogy nehéz megjósolni, hogy mi is lesz jövőre, de a japán csapat mindenesetre sokat vár a 2009-es új szabályoktól.

"Rendelkezünk azokkal a forrásokkal, amikre szükségünk van, sok okos ember dolgozik nálunk, ezért úgy gondolom, hogy bár túlságosan optimista dolog lenne azt gondolni, hogy jövőre a világbajnoki címért harcolhatunk, de sokkal jobbnak kell lennünk a mostani önmagunknál"- vázolta elvárásait a brit.

"Számomra a BMW jelenti a viszonyítási alapot, és meglehetősen lenyűgöző az a munka, amit végeznek"- dicsérte Brawn a hinwili alakulatot, amely 2008-ban a 3. helyen végzett a konstruktőrök között. "Továbbra is folytatniuk kell a felkapaszkodást, és azt gondolom, hogy ha a csapatunk eléri a BMW szintjét, akkor elégedettek leszünk."



10
Nick Heidfeld elismerte, hogy a 2008-as szezon volt eddigi autóversenyzői pályafutása során a legnehezebb, ám hozzátette, most már nagyon boldog amiatt, hogy sikerült megoldania az idén tapasztalt problémákat. Halványabb teljesítménye miatt sokáig 2009-es szerződése is kérdéses volt, csapata azonban a következő idényre is bizalmat szavazott neki.A BMW Sauber német versenyzője idén főképp a kvalifikációkon szenvedett, ugyanis nem tudta kellően felmelegíteni a gumikat autóján, emiatt pedig sokszor kellett kedvezőtlenebb pozícióból rajtolnia a versenyeken.

"Ha azt nézzük, hogy mit tudtam volna kihozni az autóból, akkor egészen biztosan a mostani volt a legnehezebb évem. Nem csak a Forma-1-ben, hanem egész autóversenyzői pályafutásom során. Nem emlékszem ugyanis arra, hogy valaha is annyira szenvedtem volna, mint most"- nyilatkozta a spox.com-nak Heidfeld, aki 2000-ben mutatkozott be a királykategóriában a Prost csapatnál.

A német pilóta azzal folytatta, hogy karrierje során az F1.08-as volt a legjobb autó, amit valaha is vezethetett, ennek ellenére nem boldogult olyan jól vele, mint csapattársa, Robert Kubica: "Nem tudtam mindent kihozni a versenygépből, és ez természetesen nagyon bosszantó volt."

Idei gyengébb formájának pedig majdnem a 2009-es szerződése látta kárát, a BMW motorsport-főnöke, Mario Theissen ugyanis nemrégiben elárulta, hogy sokáig hezitáltak azon, hogy vajon megújítsák-e Heidfeld kontraktusát.

"Most nagyon boldog vagyok, mert túljutottam egy nagyon nehéz szituáción, és ez még akkor is így van, ha ez a helyzet hosszabb ideig tartott, mint azt vártam. Örülök annak is, ahogyan kezeltem a szituációt. Bár nyilvánvalóan a legfőbb problémáim a kvalifikációkon voltak, sosem vesztettem el a fejem a versenyeken, és mindig a legtöbbet hoztam ki belőlük"- vélte a 31 éves pilóta.

11
Legalább hat ponton jelentős változtatással készül a szezonzáró Brazil Nagydíjra a világbajnoki címekért harcoló McLaren-Mercedes csapata. MP4-23-asuk hátsó szárnyán végbevitt változtatás lesz a legjelentősebb, számolt be a fejlesztésekről az autosport.com.Habár Lewis Hamilton hétpontos előnnyel érkezik Interlagosba, a McLaren a konstruktőrök között csak második helyen áll, 11 egységgel lemaradva a Ferrari mögött.
A wokingi gárdánál focinyelven szólva kijelentették, nem ülnek rá az eredményre, ezért jelentős fejlesztéseket dolgoztak ki, főképp aerodinamikai területen az idei utolsó, mindent eldöntő futamra: "Még nem végeztünk mindennel, de jobbára már csak a megbízhatóság okozhat problémát. Figyelni fogjuk a gumikat, az időjárást és minden ilyen jellegű egyéb dolgot"- nyilatkozta Ron Dennis csapatvezető.

Bár meglehetősen rizikós, korábban éles helyzetben még nem használt újításokkal egyből mélyvízbe ugrani, a McLarennél állítják, minden helyzetben igyekeznek majd feltalálni magukat.

Dennis az autosport.com-nak nyilatkozva azzal folytatta, nem töprengenek a "mi lesz, ha" gondokon, a tényleges helyzetfelmérést megelőzően : "Péntek előtt nem fogunk sorra venni különböző lehetséges verziókat. Minden munkát elvégzünk úgy, ahogy máskor is szoktunk, pénteken reggel pedig munkára készen érkezünk meg, és boldogulni fogunk mindennel, akármi is kerül az utunkba."

12
A McLaren-Mercedes pilótája, Heikki Kovalainen szeretné megnyerni a 2008-as szezon utolsó futamát Brazíliában, amivel reményei szerint jelentősen hozzájárulhatna ahhoz is, hogy a wokingiaké legyen a konstruktőri világbajnoki cím. A finn egyébként úgy érzi, hogy jó munkát végzett első mclarenes évében, és hozzátette, 2009-ben még erősebb lesz.  Mivel Kovalainen világbajnoki éllovas csapattársának, Lewis Hamiltonnak hét pont az előnye a második helyen álló Felipe Massa előtt, a britnek elég a legjobb ötben végeznie Brazíliában ahhoz, hogy megszerezze az egyéni trófeát. A finn ezért úgy vélte, hogy a wokingiak nem várják el tőle, hogy Hamilton mögött autózzon.
Amikor pedig azt kérdezték Kovalainentől, hogy mi a célja a Brazil Nagydíjon, a finn határozottan a következőt felelte: "Nyilvánvalóan megnyerni azt."

"Világos, hogy segíteni akarok a csapatnak és Lewisnak, ahol kell, ám a legkönnyebb módja ennek az, hogy az élen legyek. Az istálló tudja, hogy teljesíteni fogom a feladatom, de nekünk az is célunk, hogy megszerezzük a konstruktőrök bajnoki címét"- idézte Kovalainent az ITV. "11 ponttal vagyunk lemaradva a Ferrari mögött, Brazíliában azonban 18-at lehet szerezni, és mi úgy megyünk az utolsó versenyre, hogy mindkét világbajnoki címet bebiztosítsuk."

Kovalainen az utolsó futam előtt a hetedik helyen áll a tabellán, és 43 ponttal van kevesebb egysége, mint listavezető csapattársának. A finn azonban, aki többször volt peches idén, úgy vélte, hogy 2009-ben sokkal jobb teljesítményre lesz képes, hiszen mostanra sikerült teljesen beilleszkednie. A pilóta ugyanakkor elismerte, sok időbe telt, míg hozzászokott az MP4-23-ashoz.

"Néha rossz irányba erőltettem a beállításokat, de az év folyamán sikerült jobb irányt találni. Különösen elégedett vagyok a kvalifikáción mutatott tempómmal. Összességében ez egy jó szezon volt"- folytatta a finn. "Sok mindent megtanultam az év során, és már sokkal felkészültebbnek érzem magam a következő szezonra. Most már értem, hogy hogyan tegyem gyorsabbá az autót, és mit kell tennem annak érdekében, hogy a legtöbbet hozzam ki belőle. Azt gondoltam, hogy ez az év nehezebb lesz, de úgy érzem, hogy jó munkát végeztem."



13
F1 Hírek / A Renault idei fejlődése 2009-re is pozitívan hat
« Dátum: 2008. Október 27, 16:21 »
A Renault főmérnöke, Pat Symonds szerint a 2008-as szezon második felében a francia csapat minden riválisát felülmúlta a fejlesztések során, és az alakulat elérte az idény közben kitűzött célját is. A szakember elmondta, 2009 előtt hatalmas lendületet adott az istállónak az elmúlt néhány futamon mutatott jó teljesítmény.Az enstone-i gárda számára rosszul indult a szezon, és sokáig úgy tűnt, hogy idén is csak a középmezőnyben végezhet a csapat. Szingapúrban azonban Fernando Alonso nyert, majd Fudzsiban duplázni tudott, a francia alakulat pedig a negyedik helyre lépett fel a konstruktőrök között, amit már el sem veszíthet.

Kellemetlen volt az, ahogyan kezdtük ezt az évet, hiszen jóval hátrébb voltunk, mint azt vártuk, és ha a helyzet ilyen maradt volna, akkor nagyon elcsüggedtünk volna. Voltak okai ennek, de ebben a különleges esetben a tények, és nem azok okai számítanak"- idézte Pat Symonds főmérnököt az autosport.com.

"Az a mód, ahogyan megfordítottuk a szituációt, óriási lendületet adott nekünk, mivel bebizonyítottuk, hogy felül tudjuk múlni versenytársainkat a fejlesztésekben, és vitathatatlanul felülmúltuk azokat is, akik vezetik a világbajnokságot, mert sokkal közelebb kerültünk hozzájuk"- vélte a szakember, aki szerint ez a fejlődés üzenet is egyben a riválisoknak a következő évre.

Symonds ezt követően azzal folytatta, hogy összességében elégedett amiatt, hogy az idény közben kitűzött céljaikat sikerült elérniük: "Szeretem nagyon magasra tenni a lécet, az a cél pedig, amit a szezon közepén állítottunk fel, vagyis hogy a negyedik helyen fejezzük be a bajnokságot, és a miénk legyen a harmadik leggyorsabb autó, nem volt olyan ambiciózus, mint amilyet én normális esetben elfogadnék"- mondta Symonds.

A Renault főmérnöke biztos abban, hogy a hétvégi szezonzárón, Brazíliában is remekül szerepelhet majd a csapat: "Ha megnézik az elmúlt néhány versenyt, akkor láthatják, hogy az autó jól teljesített az egymástól nagyon különböző pályákon is. Ám mint ahogyan az erősségeink, a gyengeségeink is megvannak"- vélte Symonds, aki elárulta, hogy a 12-es kanyar kijáratánál, és az első kanyarnál lehetnek kellemetlen perceik Interlagosban.

"Mindazonáltal az autónak elég jónak kellene lennie a gyors 3-as és 5-ös kanyarokban, és összességében úgy vélem, hogy fenntarthatjuk azt a versenyképességet, amit az elmúlt néhány futamon mutattunk"- szögezte le a szakember.




14
Azt már eddig is tudtuk Michael Schumacherről, hogy nagyra becsüli Lewis Hamiltont, a Ferrari emblematikus figurája egyik tévéinterjújában azonban meglepő kijelentést tett. A hétszeres világbajnok ugyanis alkalmasnak tartja arra a fiatal britet - több más pilótával egyetemben -, hogy az túlszárnyalja őt a bajnoki címek tekintetében.

 "Igen, abszolút így van, megdöntheti a rekordot"- nyilatkozta Schumacher a brit BBC-nek Lewis Hamiltonnal kapcsolatban."Évekkel ezelőtt senki - többek közt én sem - gondolta volna azt, hogy egyszer majd megdönthetem Juan Manuel Fangio rekordját. Mégis összejött. A rekordok különben is azért vannak, hogy megdöntsék őket."

"Nyugodtan fogom szemlélni, ha egy napon ez megtörténik, döntse azt meg Hamilton, Massa vagy bárki más. Lehet az valaki a jelenlegi mezőnyből is, de talán valaki a távolabbi jövőből lesz az. Mindegy, számomra ez nem jelent problémát"- bizonygatta a hétszeres világbajnok, hogy könnyű szívvel le tudna mondani az egyedülálló rekordról.

Az mindenestre biztos, hogy még hosszú évekig nem kell trónfosztástól tartania, hiszen a jelenlegi mezőnyben két bajnok van, Fernando Alonso eddig kétszer, Kimi Räikkönen pedig egyszer volt a legjobb, idén pedig akár Lewis Hamilton, akár Felipe Massa nyer, mindketten első bajnokságukat nyerik.

15
F1 Videók / Kubica durva ütközése
« Dátum: 2008. Október 24, 20:20 »
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=OcT-2yx0CCc" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=OcT-2yx0CCc</a> :o

Oldalak: [1] 2

Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek