F1 Fórum online közösség

Szimulátorok => Szimulátor Társalgó => Live for speed => A témát indította: F1Andris - 2009. Július 05, 14:51

Cím: Live for speed
Írta: F1Andris - 2009. Július 05, 14:51
(http://www.f1gp.hu/forum/LFS/lfs1.jpg)

Elsőre talán kicsit elriaszthatja a játékost az irányítás bonyolultsága, de az átlagosnál egy kicsit több időt eltöltve az opciók menüpontban könnyedén beállíthatjuk saját szánk íze szerint a billentyűzetkiosztást. A játék kezdetekor nem történik túl sok váratlan dolog, egészen az első kanyarig. A kezdők kb. 99%-át ugyanis simán „ledobja” magáról az út, de 2-3 megtett kör után hozzá lehet szokni a sebességhez és a fékhez. Vezetési stílus szempontjából a GT versenyek szimulációiban már jól megszokott pontosságra és lendületességre érdemes támaszkodnunk. A kanyarokat igyekezzünk jól kitapasztalni, hogy aztán a lehető legjobb pillanatban kezdjünk fékezni, kanyarodni és a kanyar végén gázt adni! Ebben a szimulátorban nincs helye az improvizációnak. Ha túl gyorsan megyünk be a kanyarba, elvesztünk, és nagyon könnyen elszámoljuk ám magunkat. A sok-sok izzasztó és tanulságos balesetnek cserébe nincs semmilyen következménye. Ha tetszik, büntetlenül ütközhetünk akármivel, hiszen autónk nem sérül. Az egyetlen, amivel lenullázhatjuk a vasat, hogy nagy sebességnél túl sokat váltunk vissza, így tulajdonképpen szétpörgetjük a motort, ami komoly teljesítményvesztéshez vezet!


A hétféle autót sok-sok pályán nyúzhatjuk, melyek ugyan mindössze négy helyszínt jelentenek, viszont egy csomó pályarajz-variációval, és e mellett még meg is fordíthatók a pályák. A pályákat megosztja továbbá, hogy mehetünk az igazi, hamisítatlan aszfaltpályákon kívül még rallycross-pályán is, ami aztán igazi kihívás, hiszen fele aszfalt, fele murva, így izgalmas csúszkálásokat adhatunk elő autóinkkal. Persze, mint annyi minden más játék, ez is le van korlátozva az elején, hiszen amíg nem szerzünk elég pontot a győzelmekkel, addig két kisteljesítményű kocsival száguldhatunk, egy első- és egy hátsókerék-hajtásúval. A későbbiekben persze kipróbálhatjuk e két verzióból az erősebb példányokat is, lesz igazi Roadster-ünk, összkerék-hajtású turbós vaddisznónk és sima első-, valamint hátsó-kerekes turbósunk is. Autóink színét és beállításait kedvünkre variálhatjuk, beleértve ebbe a guminyomást, a rugózást és sok egyéb mellett a váltóáttételeket is.

A versenypályán pedig remek környezetben bizonyíthatunk. Bár még vannak hiányosságok gazdagon a programban, mint például a féknyomok hiánya és hasonlók, de azt gondolom, a látottakkal is maximálisan elégedettek lehetünk. Bár a gépigény azért ott van rendesen, szóval ha folyamatában szeretnénk látni a progit, bizony érdemes legalább egy GHz körüli géppel – és valami komolyabb videokártyával – rendelkezni, ugyanis ha adott esetben szaggat a program, elég nehéz felvenni a versenyt a neten száguldozó emberekkel. A szerverek már ma is tömött sorokban várják, hogy játsszunk rajtuk ezzel az eleve netes autóversenyként íródott játékkal. Így hát mindenkinek csak javasolni tudom, hogy töltse le a játékot a hivatalos website-ról, regisztrálja magát, és játsszon minél többet! Kezdő pályaversenyzőknek ideális tanulmány lehet, haladóknak pedig nagyszerű- és megunhatatlan élmény!


A Live for Speed érdekessége még, hogy nem kerül a boltokba a játék, azt a netről kell letölteni. A játék letöltése után az demo módban fog működni mindaddig, amíg nem regisztráljuk magunkat, és nem fizetünk érte online a www.liveforspeed.com oldalon. Ráadásul ahogy folyik a fejlesztés, úgy tölthetők majd le a kiegészítések hozzá. Az első, S1 elnevezésű csomagért 12 fontot (kb. 4000 Ft) kell fizetni. Cserébe korlátozás nélkül használhatjuk, és a netes szervereken is korlát nélkül játszhatunk.

Valami azért mégiscsak lehet ebben a játékban, ha már a megjelenésekor ekkora tömegeket mozgat meg világszerte, és ami azt illeti, engem is megfogott. Úgy érzem, hogy még fogunk hallani erről a programról gazdagon.

(http://www.f1gp.hu/forum/LFS/lfs2.jpg)

(http://www.f1gp.hu/forum/LFS/lfs3.jpg)

(http://www.f1gp.hu/forum/LFS/lfs4.jpg)
Cím: Re: Live for speed
Írta: F1Andris - 2009. Július 05, 14:56
Mostanság kezd eléggé népszerű lenni az LFS ezért úgy gondoltam emgérdemel egy topic-ot!

A közelmúltban egyébként volt egy kétfordulós bajnokság ahol a Live for speed, és az Rfactor tehetségei versenyeztek egymás ellen...

Valószínűleg közel sem olyan népszerű és elterjedt mint az Rfactor, de mindekit biztosíthatok hogy ez a játék egy kőkemény szimuláció, ezért érdemes kipróbálni! O0

http://www.youtube.com/watch?v=WAvj0iY1Zig

Cím: Re: Live for speed
Írta: F1Andris - 2009. Július 05, 15:14
Egyébként több jelenlegi autóversenyző ezzel a játékkal hívta fel magára a figyelmet:

KISS NORBERT

(http://www.f1gp.hu/forum/LFS/kissnorbi.jpg)

Számítógépes szimulátorokkal kezdett versenyezni, de egy véletlen folytán igazi versenyautóba is beülhetett. Első futamán dobogóra állhatott és azóta hosszabb távon nem talált legyőzőre. Kiss Norbert pályafutása versenyről-versenyre.

Egy srác a semmiből

Kiss Norbert 1985. május 2-án született Szombathelyen. Bár gyermekévei alatt semmiben sem szenvedett hiányt, a magyar fiatalok túlnyomó többségéhez hasonlóan nem adatott meg számára, hogy tanulmányai mellett már tizenéves korában versenyszerűen autósporttal foglalkozhasson. A költséges gokartozás helyett 2002-től a számítógépes autó szimulátorok felé orientálódott, és 20 éves korára – egyetemi tanulmányai mellett – valóságos karriert épített a virtuális versenypályákon futott internetes bajnokságokban. Többször megnyerte a Magyar Live For Speed Bajnokságot, győzött a 6 órás SST Endurance versenyen és a Hungarian NASCAR Racers ligában, 2005-ben pedig a Sim-Challenge GTR világbajnoka lett.

Egy szerencsés véletlennek köszönhetően az Autós Gyorsasági Országos Bajnokságban versenyző Proex Motorsport vezetősége a holtszezonban szintén benevezett a Magyar LFS Bajnokságba, ez tette lehetővé, hogy Kiss Norbert teljesítménye felkeltse a való világban versenyző csapat érdeklődését. Szabolcs Róbert, a Proex Motorsport tulajdonosa 2005 derekán tesztlehetőséget biztosított az akkor még jogosítvánnyal sem rendelkező fiatalnak, aki egy Opel Astra Classic-ot vezethetett az Euro-Ringen. Norbi élete első tesztjén rögtön megdöntötte az örkényi csapatcsúcsot.

Az Autós Gyorsasági Országos Bajnokság 2005-ös szezonja ekkor már zajlott, a különböző bajnokságokban induló pilóták két versenyhétvégén összesen négy futamot teljesítettek, a Proex Motorsport viszont úgy döntött, hogy benevezi Kiss Norbertet és a tesztre összerakott versenyautóját a Mobil1 Opel Astra Classic Kupa kiskunlacházi fordulójára. Az egykori repülőtéren kialakított pályán a pilóták a hegyiversenyek lebonyolítási rendszerének megfelelően küzdöttek meg egymással. Mindkét versenynapon 2-2 futamot teljesítettek, amelyek időeredményeit a nap végén összesítették, így szombaton és vasárnap is kialakult a dobogósok sorrendje. A bemutatkozás előtt sem a csapat, sem a fiatal versenyző nem dédelgetett nagy álmokat: a cél a sikeres célbaérkezés volt lehetőleg az első tíz pozíció egyikén, illetve a folyamatos tanulás versenykörülmények között.

Kiss Norbert már az első alkalommal túlteljesítette az elvárásokat, hiszen a szombati első felfutáson Bíró Géza, Veégh Attila és Vida János mögött a negyedik legjobb időt futotta a nedves aszfalton, majd a második körben nem talált legyőzőre. A nap végén Bíró és Veégh mögött harmadik lett, mindössze 4 századmásodperccel elmaradva a második pozíciótól. Vasárnapra felszáradt a pálya és a második futam első körében ismét Bíró végzett az élen, de őt ezúttal már a 20 éves tehetség üldözte Pantl Pétert, és a későbbi bajnok Farkas Lászlót megelőzve. A második felfutáson Bíró bebiztosította újabb győzelmét, Kiss Norbert pedig megismételt körével a harmadik legjobb időt érte el csapattársa, Szelényi Alfréd mögött. Az összetettben ennek ellenére Bíró-Kiss-Szelényi sorrend alakult ki, így a szombathelyi tehetség két dobogós hellyel távozhatott élete első versenyhétvégéjéről.

A Proex Motorsport fiatal versenyzője általános megdöbbenést keltett a Gyorsasági OB szereplői körében, de nem volt sok idő a gyors siker apropóján csodálkozni. Két héttel a kiskunlacházi bemutatkozást követően Parádsasvár, a szezon leghíresebb hegyiversenye következett a naptárban, ahol a csapat ismét bizalmat szavazott felfedezettjének.

A Mátrai Autós Hegyiverseny újfent az idő elleni kihívást jelentette, így a futamok menete nem okozott újdonságot Kiss Norbert számára. A fiatal pilóta élt is a némi tapasztalattal járó előnyökkel, bár a szerencsére is szüksége volt a két nap folyamán. Szombaton Molnár Zoltán érte el a legjobb részidőt az első felfutás során, Kiss Norbert pedig bevallottan a második helyet célozta meg a napi összesítésben. A szerencse viszont elpártolt Molnártól és az ifjú tehetség mellé állt, amikor a JB Motorsport versenyzője a második felfutás során defektet kapott, így Norbi és a Proex Motorsport első győzelmét ünnepelhette. A dobogó második fokára Bíró Géza, a harmadikra Pantl Péter állhatott fel. Vasárnap Bíró komoly balesetet szenvedett, Molnár pedig szombati kudarca után biztonsági autózásra rendezkedett be, Norbi viszont kompromisszumoktól mentesen autóz(hat)ott, ennek eredménye pedig újabb győzelem lett, ráadásul több, mint 3 másodpercet javított előző napi idején.

Bemutatkozás a Hungaroringen

Parád után nem volt kérdéses, hogy Kiss Norbert nem csak egy háromnapos csoda a hazai gyorsasági autósportban, de azt senki nem tudta pontosan, mire lehet képes az ifjú tehetség a Hungaroringen, a mezőny többi tagjának jelenlétében. A Material Center Kupát megelőzően Kiss Norbert két tesztnapot teljesíthetett a Hungaroringen, ennyi elég volt ahhoz, hogy megnyerje a szombati időmérő edzést. Sikerét szerelőinek ajánlotta, akik – elmondása szerint – rengeteget dolgoztak a jó eredmény elérése érdekében. Az egy körön nagyon gyors Norbit a későbbi bajnok Farkas László és Szamosvári Béla követte a rajtrácson. A szombati első futam gyakorlatilag már az első körben eldőlt, hiszen a Proex Motorsport versenyzője nem rajtolt jól, majd balesetbe keveredett és defektet kapott, így kénytelen volt a boxba hajtani. Innentől kezdve a verseny tesztnappá minősült át, amelyen a cél a leggyorsabb kör elérése volt, de az végül Molnár Zoltáné lett, Kiss Norbert pedig három körrel a verseny vége előtt feladta a küzdelmet. A futamot Czenkár Béla nyerte Molnár és Brachna Dávid előtt.

Vasárnap Norbi a harmadik helyen jött el a rajttól, Molnár Zoltán és Farkas László mögött, de a Proex versenyzője összeütközött Szőke Viktorral és visszaesett az ötödik helyre, majd a nyolcadik fordulóban megelőzte Szamosvári Bélát és megszerezte a negyedik pozíciót. Az önmagával elégedetlen szombathelyi pilóta később nem mozdult el kiharcolt helyről és Molnár, Farkas, valamint Czenkár mögött ért célba.

Nem voltak zökkenőmentesek a Hungaroringen megtett első lépések, de a folytatásra aligha lehetett panasz. A szezonzáró II. Csuka Gabona Kupán beérett a tanulás gyümölcse és a hegyiversenyek után épített versenypályán, a mezőny jelenlétében is sikerült győzelmeket aratni.. Szombaton Szamosvári Béla 2:21.987-tel pályacsúcsot ért el, ezt Kiss Norbert csak megközelíteni tudta az időmérő edzésen, de a második helyről rajtolva azonnal az élre állt és több, mint 6 másodperces előnnyel simán nyerte a szombati futamot. Másnap kellemetlenebb körülmények fogadták a mezőnyt, nedves, de felszáradó pályán indultak a versenyzők. A rajttól Farkas László jött el legjobban, mögötte Kiss Norberttel, aki nem sokkal később átvette a vezetést és 18 másodperc előnyt kiautózva érte el elsőként a kockás zászlót.

Mivel az idény első harmadában nem indult, a bajnoki cím szóba sem jöhetett Kiss Norbert számára, de bemutatkozása után a szezon hátralevő részében senki sem szerzett több pontot a fiatal szombathelyi pilótánál, sőt négy győzelmet sem tudott más aratni 2005-ben. 122 megszerzett pontjával az utolsó versenyző lett, aki a bűvös 100-as határt át tudta lépni, első csonka szezonját pedig az 5. pozícióban zárta. Érdemei elismeréséül Kiss Norbert az MNASZ Autós Gyorsasági Szakágában a 2005-ös "Év újonca" lett, ezzel az első versenyzővé vált Magyarországon, aki kiérdemelte a díjat.

A szezon végén egyértelműen látszott, hogy a fiatal szombathelyi tehetségnek azonnal tovább kell lépnie, és Magyarország akkori legkomolyabb márkakupájában, a Shell V-Power Racing Renault Clio Kupában kell folytatnia pályafutását. Az astrás idényben Kiss Norbert letette névjegyét, mindenki érezte, hogy érdemes számolni a Proex Motorsporttal 2006-ban, csupán az volt a kérdés, hogy a csapat milyen mértékű áldozatokat képes meghozni az anyagi forrásokkal nem rendelkező pilóta érdekében. Szabolcs Róbert csapatvezető felismerve a kínálkozó lehetőséget úgy döntött, 2006-ban visszalép a versenyzéstől, így felfedezettje egy kevés kilométert megtett autót vehetett használatba, amelyet részben Szabolcs autója látott el alkatrészekkel.
Cím: Re: Live for speed
Írta: Adam Jonas - 2009. Július 05, 17:11
Andris, Micheliszt kicsit elírtad. :) ő nem LFS-sel kezdte az egészet, hanem Grand PRix Legends-el ment, illetve GTR 1-2-vel a GTR Masters bajnokságban. :)
Cím: Re: Live for speed
Írta: F1Andris - 2009. Július 05, 17:30
Igen, de lényegében ő az LFS egyik nagy képviselője, többszörös bajnoka, és ő vitte az LFS csapatot az LFS vs Rafcor csatában... ::-)

A Simsport szakértőitől tudom! :)
Cím: Re: Live for speed
Írta: Adam Jonas - 2009. Július 05, 17:30
Az inkább Kiss Norbi volt. :D
Cím: Re: Live for speed
Írta: F1Andris - 2009. Július 05, 17:33
Akkor félreértettem a dolgot én végig abban a tudatban voltam hogy Michelisz Norbi versenyzett! :D

Javítom a hibát! :good:
Cím: Re: Live for speed
Írta: Adam Jonas - 2009. Július 05, 19:56
Nem nyitsz egy GTR2/RACE 07/ GTR Evo topikot? Oda berakhatnád viszont Micheliszt. :D
Cím: Re: Live for speed
Írta: Laszmen - 2009. Augusztus 13, 22:31
LFS - Crash Compilation
http://www.youtube.com/watch?v=CsPhPbToZ00
Cím: Re: Live for speed
Írta: Adam Jonas - 2009. Augusztus 13, 23:26
Public szerver - ízlések és pofonok :D
Cím: Re: Live for speed
Írta: F1Andris - 2009. Augusztus 14, 05:45
Valaki nem tud néhény linket adni, ahonnan LFS modokat lehet letölteni? Főleg Formula autók érdekelnek.
Cím: Re: Live for speed
Írta: Adam Jonas - 2009. Augusztus 14, 12:31
Azt hiszem, leginkább csak gyáriak vannak, amit meg a játék megvásárlásával tudsz elérni (de javítsatok ki, ha tévedek).
Cím: Re: Live for speed
Írta: Laszmen - 2009. Augusztus 14, 12:53
Találtam pár cuccost hozzá, még nem néztem őket, de teszteld te is,hogy milyenek: http://www.kegetys.net/lfs/ (http://www.kegetys.net/lfs/)

: 2009. Augusztus 14. - 12:14:03
Nahh, találtam egy jobbat: http://lfsmods.com/?cat=23 (http://lfsmods.com/?cat=23)
Cím: Re: Live for speed
Írta: F1Andris - 2009. Augusztus 14, 15:42
Köszi szépen a linkeket! O0
Cím: Re: Live for speed
Írta: Laszmen - 2009. Augusztus 14, 17:24
Nincs mit! :)
Cím: Re: Live for speed
Írta: KisGomez - 2010. Augusztus 02, 12:53
Helló mindenkinek :) 
: 2010. augusztus 02. - 12:49:55
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni hogy ti meik Lfs-el toljátok? Sima demó? és még az a kérdésem lenne hogy s1 vagy s2 és hogy ezeket honan lehet letölteni? Nagyon szépen megköszönném annak aki megtudná mondani! Előre is köszi! :)  :koszi:
Weblap Olcsón! PC Szaki Most! specitool.hu
Finom17.com
mora, sopron, biorezonancia, homeopatia, colon, akupuntura
starbug -
Tudomány, sztárok, érdekességek